رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395988

اخاذی با کلاه‌گیس به نام وزارت اطلاعات!

ساعت 24-مرد میانسال با کلاه گیس و ریش مصنوعی و اسلحه چوبی به سراغ نوازندگان خیابانی می‌رفت و با معرفی خود به‌عنوان مامور از آنها اخاذی می‌کرد.

هفته گذشته پسر جوانی با پلیس تماس گرفت و از اخاذی مرد مأمور نمایی خبر داد. او گفت: نوازنده گیتار هستم و کنار خیابان در میدان فردوسی مشغول نوازندگی بودم که مرد میانسالی از خودرو پژواش پیاده شد و به سمتم آمد. او خودش را مأمور اطلاعات معرفی کرد و از من خواست تا با او به وزارت اطلاعات بروم. مرد میانسال مدعی بود کاری که انجام می‌دهم جرم و غیر قانونی است.

به او گفتم که من موزیسین هستم و کار خلافی انجام نداده‌ام. اصرارهای من باعث شد تا مرد میانسال قبول کند که در ازای بازداشت نکردن من یک میلیون تومان پول به او بدهم بعد از ارسال پیامک واریز پول، وی سوار ماشین خود شد. او که تصور می‌کرد از تیررس نگاه من خارج شده است کلاه گیس و ریشش را برداشت و تازه آن موقع بود که متوجه شدم مأمور قلابی است و از من اخاذی کرده است.

با شکایت نوازنده گیتار، موضوع به مأموران گشت پلیس اعلام شد. با اعلام مشخصات مأمور قلابی، بلافاصله طرح مهار اجرا شد و مأموران دقایقی بعد متهم را دستگیر کردند.مرد میانسال برای تحقیقات به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت منتقل شد. بررسی‌های صورت گرفته به دستور بازپرس بهشتی حکایت از آن داشت مأمور قلابی 8 سابقه کیفری به اتهام جعل عنوان و سرقت و اخاذی دارد و سال گذشته از زندان آزاد شده است.

متهم در بازجویی‌ها گفت: اطراف میدان فردوسی و چهارراه ولیعصر که معمولاً نوازندگان خیابانی ایستاده‌اند پرسه می‌زدم.

با دیدن یک نوازنده کلاه گیس و ریش مصنوعی‌ام را می‌گذاشتم تا چهره‌ام شناسایی نشود. بعد هم به سراغ نوازنده‌های خیابانی می‌رفتم و خودم را مأمور اطلاعات معرفی می‌کردم. اسم وزارت اطلاعات و مأمور که می‌آمد نوازنده‌ها می‌ترسیدند و بعد از کلی التماس راضی می‌شدند تا به من پول دهند.

من هم شماره کارتی را که متعلق به یک فرد معتاد بود و کارت را به مبلغ 50 هزار تومان از او خریده بودم به آنها می‌دادم و پول به کارت واریز می‌شد.به دستور بازپرس پرونده تحقیقات برای شناسایی نوازنده‌هایی که توسط مأمور قلابی مورد اخاذی قرار گرفته‌اند ادامه دارد.

ایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها