رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395991

مدیرعامل BP: نفت ۸۰ دلاری برای دنیا ضرر دارد

ساعت24-مدیرعامل غول نفتی انگلیسی BP در حاشیه یک رویداد اظهار کرد: قیمت نفت در ۸۰ دلار در هر بشکه برای دنیای امروز بسیار بالا و غیرمطلوب است.

باب دادلی در حاشیه کنفرانس "یک جهان جوان" در لاهه اظهار کرد: یک قیمت مطلوب برای نفت و انرژی وجود دارد و تصور می‌کنم که این قیمت میان کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده توازن ایجاد می‌کند. از نظر من این قیمت مطلوب بین ۵۰ تا ۶۵ دلار در هر بشکه است و دنیا می‌تواند با چنین قیمتی سر کند.

اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه مانند هند، آفریقای جنوبی یا ترکیه شاهد قیمت‌های بالای بنزین به دلیل افت سریع ارزش ارزهای خود در برابر دلار آمریکا و به دلیل بالا بودن قیمت نفت به دلار بوده‌اند.

به گفته دادلی، در حال حاضر قیمت نفت به دلیل سقوط تولید ونزوئلا و بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران بسیار بالاست. زمانی که این رویدادهای ژئوپلیتیکی برطرف شود، عوامل بنیادین بر بازار حکفرما خواهند شد و قیمت‌ها به محدوده ۶۰ تا ۶۵ دلار در هر بشکه باز می‌گردد.

دادلی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: شرکت BP به هیچ‌ مکانیسم چند منظوره ویژه اتحادیه اروپا که برای ادامه تجارت با ایران طراحی شده است، نخواهد پیوست.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سایر سازمان‌های بین‌المللی بزرگ مانند آژانس بین‌المللی انرژی و صندوق بین‌المللی پول در نگرانی‌های مدیرعامل BP نسبت به نامطلوب بودن قیمت ۸۰ دلار نفت برای جهان سهیم هستند. آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته در گزارش بازار نفت خود گفت: انرژی گران بازگشته و رشد اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند.

همچنین هفته گذشته صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد جهانی در سال جاری و آینده را کاهش داد و اکنون انتظار دارد رشد اقتصادی ۰.۲ درصد کمتر از پیش‌بینی آوریل باشد. دلایل اصلی تنزل دورنمای اقتصاد جهانی شامل اختلافات تجاری، تنش‌های ژئوپلیتیکی و دورنمای ضعیف‌تر برای اقتصادهای نوظهور به دلیل هزینه بالاتر واردات نفت است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها