رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396019

پروتز سینه باعث ابتلا به سرطان میشود؟

ساعت 24-رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه پروتز سینه سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان نمی‌شود، گفت: در بیمارانی که مبتلا به سرطان سینه بوده و عضو آنها تخلیه شده، یک سال پس از درمان، می‌توان برای آنها از پروتز سینه استفاده کرد.

علی بیژنی در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک و زیبایی در مورد پروتز سینه گفت: در گذشته برخی از منابع اعلام می‌کردند که انجام پروتز سینه می‌تواند سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان در سینه شود؛ در حالی که امروزه مشخص شده تفاوتی میان درصد احتمال ابتلا به سرطان سینه در میان افرادی که پروتز سینه انجام داده‌ یا نداده‌اند، نیست.

رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ادامه داد: پروتز سینه تاثیری در شیردهی نخواهد داشت و پروتزهای استفاده شده نیز داخلی نبوده و از کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، انگلیس، برزیل و ژاپن است که قیمتی حدود ۳.۵ تا ۴ میلیون دارد. همچنین هزینه این جراحی زیبایی منطبق با تعرفه‌های اعلام شده در بخش خصوصی و دولتی است.

وی افزود: بیمارانی که مبتلا به سرطان بوده و سینه آنها تخلیه شده است یک سال پس از درمان می‌توانند در صورتی که این سرطان در آنها عود نداشته باشد، از پروتز سینه برای آنها استفاده کرد.

رییس انجن جراحان پلاستیک و زیبایی تاکید کرد: افراد می‌توانند پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی را از طریق مراجعه به انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، سازمان نظام پزشکی و سایت وزارت بهداشت پیدا کرده و پس از آن برای جراحی و انتخاب پزشک خود اقدام کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، دومین کنگره بین‌المللی بزرگان جراحی پلاستیک با حضور اساتید بین‌المللی و صاحب‌نظران داخل کشور از ۲۲ تا ۲۳ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها