رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396028

خواص ساپوت سیاه | ساپوت سیاه مفید برای قلب و جلوگیری از سرطان و پوکی استخوان

ساپوت سیاه فواید شگفت انگیزی دارد که بسیاری از آن به تازگی برای ما آشکار شده است در این مطلب قصد داریم هر آنچه میخواهید در خصوص عجایب ساپوت سیاه برای پوکی استخوان بدانید برای شما گردآوری کردیم.

ساپوت سیاه
html>

معرفی ساپوت سیاه


Sapote سیاه یک میوه مانند گوجه فرنگی است که اندازه آن 10 × 13 سانتیمتر است. مثل یک توت بزرگ با پوست نازک و قوی است. رنگ آن سبز تیره و داخل آن قهوه ای درخشان است. گوشت میوه غنی، قهوه ای تیره و خرد شده است و به همین دلیل به این میوه پودینگ شکلات هم می گویند.
درخت ساپوت سیاه، گسترده و به آرامی ، تا 80 فوت (25 متر) در ارتفاع، رشد می کند با تنه سوراخ شده تا قطر 30 سانتی متر (75 سانتی متر) و پوست سیاه می باشد. برگهای آن همیشه سبز،متناوب، بیضوی - مستطیلی ، در هر دو طرف به صورت مخروطی یا در پایه گرد شده و در انتهای نافذ هستند، چرمی و براق و 4 تا 12 در طول (10-30 سانتی متر) طول دارند. گلهایی که به صورت جداگانه یا در گروه های 3 تا 7 در محورهای برگ قرار دارند، دارای لوله، سفید، 3/8 تا 5/8 در عرض (1-1.6 سانتیمتر) و با برگ های سبز پایدار هستند. در ابتدا میوه سبز و سبز روشن است. در هنگام رسیدن، پوست صاف و نازک، مانند زیتون سبز و سپس سبز می شود. درون توده آن براق، قهوه ای مایل به قرمز، تقریبا سیاه و سفید، خمیر ژله مانند، نرم، شیرین و ملایم در طعم است. در مرکز، ممکن است 1 تا 10 دانه صاف و قهوه ای، 3/4 تا 1 در (2-2.5 سانتی متر) بلند، اما میوه ها اغلب بی دانه هستند.
جغرافیا / تاریخ
Sapotes سیاه بومی منطقه جنوب مکزیک است و می توان آن را در سواحل شرقی جالسکو رشد داد و همچنین میوه در سواحل غربی یوکاتان یافت می شود. اعتقاد بر این بود که میوه در اواخر قرن هفدهم به مکزیک از اسپانیا آمده و در اواخر قرن 18 میلادی به فیلیپین آمده است. میوه اکنون در هاوایی، کوبا، پورتوریکو و جزیره کوچک موریس در ساحل آفریقا پیدا می شود. درختان سیاه Sapote می تواند در ایالات متحده آمریکا، در فلوریدا رشد کند.آب و هوای زمستانی گرمسیری برای Black Sapote ایده آل است، در نتیجه آن یکی از چند میوه موجود در ماه های زمستان در مناطق جنوب غربی و گرمسیری است.

خواص ساپوت سیاه


Sapotes سیاه دارای:

ویتامین A پتاسیم
C کلسیم
فیبر فسفر

آنها همچنین حاوی مقدار کمی آهن هستند.

خواص ساپوت سیاه

خواص ساپوت سیاه برای قلب و جلوگیری از سرطان


ساپوت سیاه، ساده ترین گزینه ای است برای افزایش ویتامین C در صورتی که شما طرفدار زیادی از مرکبات نیستید. مصرف 100 گرم از میوه، حدود 25 درصد از مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C را شامل می شود که شامل حدود 20 میلی گرم آن می باشد.

همانطور که می دانیم، ویتامین C نقش مهمی در ساخت سیستم ایمنی بدن ما ایفا می کند. این میوه مقاومت ما در برابر بسیاری از باکتری ها و ویروس ها در اطراف ما را افزایش می دهد. ویتامین C، آنتی اکسیدان طبیعی بدن ما است، مبارزه با آسیب های رادیکال آزاد، و در نتیجه ما را در مقابل آرتریت، بیماری های قلبی و سرطان محافظت می کند.

خواص ساپوت سیاه برای چشم


ساپوت سیاه سرشار از ویتامین A می باشد. دریافت ویتامین A به طور مستقیم از رژیم غذایی موجب یک بدن سالم است، کارشناسان هشدار می دهند که مکمل های ویتامین ممکن است آسیب بیشتری نسبت به خالص داشته باشند. ساپوت سیاه 410 واحد ویتامین برای یک وعده 100 گرم ارائه می دهد.

ویتامین A همچنین به ایجاد ایمنی بدن کمک می کند. همچنین نقش مهمی در حفظ بینایی به علاوه بر افزایش رشد سلول نیز دارد.

خواص ساپوت سیاه برای قلب و جلوگیری از سرطان

خواص ساپوت سیاه برای فشار خون و کلیه


با حضور حدود 350 میلی گرم پتاسیم، ساپوت سیاه میتواند منبع خوبی از پتاسیم باشد ، انسان هر روز بیش از 100 میلی گرم پتاسیم نیاز دارد. پتاسیم عضله را ایجاد می کند، فعالیت الکتریکی قلب را کنترل می کند و تعادل مایع الکترولیتی را حفظ می کند. پتاسیم برای عملکرد طبیعی سلول ها بسیار مهم است، به همین دلیل عدم وجود این مواد معدنی باعث فشار خون، مشکلات کلیوی، از دست دادن عضلات و سایر شرایط مرتبط می شود.

خواص ساپوت سیاه برای پوکی استخوان


Sapote سیاه حاوی مقدار مناسبی از کلسیم در حدود 22mg در 100gm است. در حالی که همه ما می دانیم که کلسیم برای ساخت استخوان لازم است، مزایای دیگر این معدن کلر وجود دارد. آیا می دانستید که اعصاب شما و عضلات قلب نیز نیاز به عملکرد کلسیم دارند؟ کلسیم علاوه بر تقویت استخوان ها و دندان ها، به حفظ انقباض عضلانی و لخته شدن خون کمک می کند

فسفر:
فسفر شبیه به پتاسیم و کلسیم است که مواد مغذی دیگر در بدن انسان است.فسفر در مقادیر مشابه در sapote سیاه مانند کلسیم موجود است. بدن ما نیاز به مواد معدنی در مقادیر کافی دارد و بخشی از تشکیل پروتئین، تعمیر سلول، هضم بهبود یافته، تشکیل استخوان سالم و تعادل هورمونی است. این دومین عامل مهم است که سلامت استخوان را بعد از کلسیم ایجاد می کند

خواص ساپوت سیاه برای کم خونی


ساپوت سیاه سرشار از آهن است آهن به عنوان یک جزء مهم خون، بخشی از گلبول قرمز و تولید هموگلوبین است. گلبول های قرمز، با کمک هموگلوبین، اکسیژن را به سلول های بدن منتقل می کنند. در نتیجه، آهن کمتر به معنی انرژی کمتر و فرکانس های بالاتر خستگی است.همچنین برای درمان کم خونی مفید است.

خواص ساپوت سیاه برای یبوست

ماهیت طلایی میوه ساپوت سیاه مناسب برای فرآیندهای گوارشی است. وقتی خام خورده می شود، یک منبع فیبر رژیمی است. کسانی که از یبوست رنج می برند می توانند آن را به عنوان یک جایگزین خوشمزه برای دیگر ملین ها مورد توجه قرار دهند.

خواص ساپوت سیاه برای فشار خون و کلیه

انرژی فوری:
sapote سیاه به شما یک مقدار فوری انرژی می دهد. 100 گرم از میوه حدود 80 کالری را به شما ارائه می دهد، عمدتا به دلیل داشتن محتوای کربوهیدراتی بالا آن است.

نحوه مصرف ساپوت سیاه


از تنه درخت برای ساخت کابینت و مبل استفاده می گردد. پوست خرد شده و برگ را به عنوان یک فلفل قرمز در فیلیپین استفاده می شود. در یوکاتان، جوشاندن برگ به عنوان بخور استفاده می شود آماده سازی های مختلف در برابر چروک، کرم سلولی و شرایط پوستی خارش استفاده می شود.

ساپوت سیاه؛ میوه با طعم شکلات

ساپوت سیاه در این کشور کمتر شناخته شده است ، اگرچه این پیش نیازهای مطلوب را دارد تا میوه مورد علاقه مطلق همه شود. این میوه به شکل گوجه فرنگی ، که از مکزیک و گواتمالا می آید ، نارس است و با گذشت زمان به آرامی تیره می شود. ساپوت به محض اینکه به قهوه ای تیره تبدیل شود قابل خوردن است. قسمت داخلی میوه خامه ای است و طعمی دارد که یادآور کاکائو یا فندق است. به همین دلیل است که از ساپوت بعضاً به عنوان میوه پودینگ شکلاتی یاد می شود.

بهترین چیز در مورد آن؟ ساپوت سیاه دارای تمام خواص مثبت دسر محبوب است ، اما در عین حال فوق العاده سالم و دارای ویتامین C ، کلسیم و فسفر بالایی است. پالپ را می توان مستقیماً از سطح پوست قاشق زده یا با شیر و آب رقیق کرد و نوشید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها