رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396047

شهرداریها باعث کاهش مسافرت‌های هوایی شده اند/ اعتراض ایرلاین ها

ساعت24-نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اعتراض ایرلاین ها به اخذ عوارض ۵ درصدی از مسافران و انتقال این اعتبارات به شهرداری ها به حق و درست است.

سیداحسن علوی با اشاره به اعمال عوارض 5 درصدی بر روی بلیط پروازهای هوایی و اختصاص درآمدهای حاصله به شهرداری ها، گفت: اعمال عوارض های مالی بدون در نظر گفتن اهداف و اثرپذیری موثر سازمان ها نتیجه ای جزء افزایش قیمت بلیط هواپیما نخواهد داشت.

اعتراض ایرلاین ها به اخذ عوارض 5 درصدی به حق است/ شهرداری ها هیچ کاری در فرودگاه ها انجام نمی دهند

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتراض ایرلاین ها به اخذ عوارض 5 درصدی از مسافران و انتقال این اعتبارات به شهرداری ها به حق و درست است، زیرا شهرداری ها خدماتی را در درون فرودگاه ها انجام نمی دهد که مشمول دریافت عوارض از محل فروش بلیط هواپیما باشند.

عوارض 5 درصدی شهرداری ها موجب کاهش مسافرت های هوایی مردم می شود

وی افزود: در شرایط کنونی هزینه بلیط هواپیما بسیار بالا رفته و اعمال عوارض های دیگر مانند عوارض 5 درصدی شهرداری ها موجب کاهش مسافرت های هوایی توسط مردم می شود.

اختصاص اعتبار سه هزار و 200 میلیارد تومانی از محل مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از شهرداری ها

علوی ادامه داد: از طرف دیگر مجلس اخیرا مقرر کرد که اعتبار سه هزار و 200 میلیارد تومانی از محل مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از شهرداری ها اختصاص یابد که این اعتبار می تواند به بهبود عملکرد این نهادها کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من چندین راه در این حوزه وجود دارد، نخست آنکه اعتبارات مربوط به عوارض 5 درصدی در راستای ارتقا ایرلاین ها و فرودگاه ها کشور هزینه شود تا عملا شرکت های هواپیمایی قیمت بلیط را کاهش دهند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از طرف دیگر می توان عوارض های اضافی بلیط های هواپیما را حذف و اصلاح کرد و در نقاط دیگر در قالب یارانه به ایرلاین ها کمک اعتباری صورت گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها