رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396119

خواص دست بودا | فواید دست بودا برای کنترل فشارخون و درمان سرفه

دست بودا حاوی ویتامین هایی است که بدن به آن نیاز دارد و به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است در این مطلب به برخی خواص دست بودا اشاره میکنیم.

دست بودا
html>

معرفی دست بودا


میوه دست بودا کاملا شگفت انگیز است. میوه ای شاخه ای می باشد، بسیاری از مردم از ظاهر آن خوششان می آید. شاخک های زرد و بلند که از پایه میوه ظاهر می شوند، مانند انگشتان دست انسان است. به همین خاطر به آن دست بودا می گویند.

این میوه از خانواده مرکبات ،آبدار و بدون دانه دارای طعم تلخ شبیه طعم تلخ لیمو می باشد. این میوه اغلب شیرین تر نسبت به لیمو توصیف شده است.

با این حال، عطر و طعم آن فوق العاده است.
مانند بسیاری از مرکبات، این میوه نیاز به یک آب و هوای گرم یا حداقل معتدل دارد که در آن رشد می کند. جایی که لیمو و پرتقال می توانند رشد کنند، همچنین دستان بودا می تواند باشد. همچنین مانند دیگر میوه های مرکبات، رویش از زمستان شروع می شود و ممکن است برای بهار خریداری شود.
رساله ای در مورد مرکبات از اواخر قرن نوزدهم (Lelong، 1888) موجود است که اشاره می کند که دست بودا به کالیفرنیا از ژاپن معرفی شده است، اما در حدود یک قرن پس از آن درخت به ندرت در کشور رشد کرد و تنها در باغ ها خصوصی دیده می شد در اوایل دهه 1980، در کالیفرنیا تقریبا هیچ کشت تجاری از دست بودا وجود نداشت، اما از سال 2008، حداقل 10 هکتار (25 هکتار) در مزرعه توسط متخصصان مرکبات تولید شده وجود داشت. این میوه در بازارهای آسیایی، سوپر مارکت های پرطرفدار و بازار کشاورزان از کالیفرنیا به ساحل شرقی فروخته می شود، عمدتا به دلیل ظاهر غیر معمول و عطر و طعم های فراوانی است که دارد. همچنین برای طعم غذاهای ، نوشیدنی ها و دسرهااستفاده می شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : 8 خاصیت آووکادو برای لاغری

خواص دست بودا


خواص دست بودا برای سرفه


مهمترین مزیت ارائه شده توسط میوه دست بودا همین خاصیت است. این میوه که از خانواده مرکبات است به عنوان یک دفع آفات عمل می کند و یکی از سریع ترین و بدون درد ترین راه برای درمان سرفه با ناراحتی یا خلط است. مزایای این میوه شگفت آور مغذی را می توان با خیساندن آن در آب قبل از مصرف افزایش داد.

خواص دست بودا برای کاهش درد


میوه دست بودا برای بیش از هزاران سال برای از بین بردن درد مورد استفاده قرار گرفته است. این مزیت حاصل ترکیب شیمیایی آن است. این شامل ترکیبات تسکین دهنده درد مانند لیمونین، کومارین و دایسمین است. این ترکیبات همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند. میوه می تواند کارهای عجیب و غریب را با درمان تورم و درد از آسیب های عمده انجام دهد. حتی فرآیند بهبودی و فشرده شدن کبودی ها را سریع تر می کند.

خواص دست بودا برای کنترل فشارخون
عصاره الکل میوه به عنوان یک وازودیلاتور و آرامبخش عمل می کند. این میوه عروق خونی عروق کرونر را گسترش می دهد، بنابراین گردش خون افزایش می یابد. این بیشتر در حفظ سطح فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی یا حمله قلبی کمک می کند.

خواص دست بودا برای بهبود ایمنی


این میوه شگفت انگیز حاوی یک پلی ساکارید خاص است که سیستم ایمنی را تحریک و تقویت می کند. در نتیجه، در درمان سرماخوردگی و سرفه معمولی با سرعت بخشیدن به زمان بهبود مفید است.

خواص دست بودا برای کنترل فشارخون

خواص دست بودا برای ناراحتی قاعدگی


این میوه آبدار بسیار مفید است برای زنان که سابقه قاعدگی، خونریزی بیش از حد و نوسانات خلقی دارند. این ویژگی به دلیل ترکیبی از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی موجود در میوه است.

خواص دست بودا برای یبوست


میوه های دست بودا بسیار مفید برای مسائل دستگاه گوارش:

یبوست گرفتگی
نفخ اسهال
ناراحتی های معده

این میوه باعث کاهش التهاب معده می شود در حالی که یک اثر آرام بخش روی عضلات روده ای ایجاد می کند. در واقع بیشتر باعث کاهش روند هضم و دفع آن می شود

عناصر اساسی در داروهای گیاهی


این میوه در طب سنتی چینی برای خواص گرم آن مفید است. این دارو به عنوان یک عنصر در بسیاری از داروهای گیاهی برای درمان اختلالات مربوط به طحال، کبد و ریه استفاده می شود. همچنین برای درمان مشکلات مانند استفراغ، کاهش اشتها، درد معده، تنگی نفس، و افسردگی ،بیماری های معده کبد مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص دست بودا برای پوست


دست بودا سرشار از ویتامین C است. این ویژگی باعث می شود که آن را برای جوان سازی پوست بسیار موثر باشد. علاوه بر این، به عنوان یک عامل ضد پیری عمل می کند و باعث می شود که تابش نور خورشید به پوست آسیب نزند.

خواص دست بودا برای جلوگیری از عفونت ها


خواص ضد ویروسی این میوه در جلوگیری از عفونت های ویروسی، مخصوصا در مورد گلو و بینی کمک می کند.

حفظ سطح سلامتی کلسترول خون


دست بودا کمک می کند تا سطح کلسترول خون سالم را حفظ کند،این خاصیت به دلیل وجود پکتین در میوه و توانایی آن برای افزایش گردش خون و متابولیسم می باشد.

خواص دست بودا برای بهبود ایمنی

طریقه مصرف دست بودا
برای استفاده از دست بودا: از دست "انگشت" را از دست بودا بردارید و با کندن پوست داخل میوه را میل نمایید البته مانند پرتقال و لیمو قسمت تلخ و سفیدی داخل هست که آن را نخورید این میوه در محصولات پخته ، سس گوجه فرنگی سالاد، نوشیدنی ها ،آب نبات ها و هر دستورالعملی که خواستار چاشنی لیمو یا پرتقال یا نارنگی می باشد قابل استفاده است.

در چین به عنوان تزیین در گلدان که نماد خوشبختی است استفاده می گردد.

دانستنی های جالب در مورد دست بودا

ویژگی معمول گیاهان مرکبات برای شکوفه دادن و میوه دادن همزمان نیز توسط دست بودا وجود دارد. با این حال ، فصل باردهی اصلی آنها در اواخر تابستان است. حتی اولین مجموعه میوه هایی که قابل تشخیص هستند از چندین بازو تشکیل شده اند. از این طریق "انگشتان" مشخص ایجاد می شوند ، اما به وضوح بیش از پنج عدد در هر میوه است. شکل میوه می تواند بسیار متفاوت باشد ، هیچ کس شبیه دیگری نیست. فقط کمی تفاله در زیر پوست ناهموار و بسیار ضخیم آن وجود دارد و بنابراین میوه های عجیب و غریب می توانندبه راحتی دو تا چهار کیلوگرم روی ترازو بگذارید. عطر و بوی گل و عطر آنها واقعاً خارق العاده است و میوه های دست بودا را به یک اتاق عالی یا رایحه کابینت تبدیل می کند. از کاسه آنها می توان برای طعم دادن به غذا و نوشیدنی ها نیز استفاده کرد. در ایتالیا انگشتان میوه را به صورت ورقه های نازک برش داده و در روغن زیتون قرار می دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها