رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396172

خواص جک فروت | معجزه جک فروت برای سرطان و کاهش کلسترول

جک فروت ویژگیهای بی نظیری برای سلامتی دارد . در صورت مصرف آن برای کاهش کلسترول مفید است و موجب تنظیم سیستم گوارش شما می گردد.

جک فروت
html>

معرفی جک فروت

جک فروت به عنوان درخت جک شناخته می شوداین درخت بومی هند است این میوه از خانواده توت فرنگی یا انجیر است و در حال حاضر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری در سراسر جهان از جمله آسیای جنوب شرقی، آفریقا و برزیل یافت می شود.

درخت جک فروت در خاک غنی و عمیق بافت متوسط یا باز، گاهی اوقات در خاک های عمیق یا خاکستری به آرامی و نه به اندازه بلند رشد می کند. در هند، مردم می گویند که درخت بلند و نازک در شن و ماسه کوتاه و ضخیم در زمین سنگی رشد می کند. این درخت نمی تواند "پا مرطوب" را تحمل کند. اگر ریشه ها آب را لمس کنند، درخت میوه نمی آورد و یا می میرد.

یکی از جنبه های منحصر به فردی از جک فروت ها، اندازه غیر معمول آن است. بزرگترین درخت میوه در جهان است و می تواند تا وزن 80 کیلوگرم (35 کیلوگرم) باشد.

Jackfruit میوه ای دارای عطر و طعم شیرین است. گفته شده است که طعم آن مشابه به طعم ترکیبی از میوه ها، از جمله سیب، آناناس، انبه و موز می باشد.

خواص جک فروت

یک فنجان میوه بریده شده حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری: 155 ریبوفلاوین: 11٪
کربوهیدرات: 40 گرم منیزیم: 15٪
فیبر: 3 گرم پتاسیم: 14٪
پروتئین: 3 گرم مس: 15٪
ویتامین A: 10٪ منگنز: 16٪
ویتامین C: 18٪

Jackfruit غنی از مواد مغذی مانند فنل ها و فلاونوئیدها است و برای آنتی اکسیدان ها، ضد التهابی، ضد باکتری ها، ضد سرطان ها و ویژگی های ضددردی مورد مطالعه قرار گرفته است

محتوای پروتئینی که باعث می شود جک فروت منحصر به فرد از میوه های دیگر باشد. این پروتئین بیش از 3 گرم پروتئین در هر فنجان، در مقایسه با 0-1 گرم در سایر انواع مشابه میوه مانند سیب و انبه (3، 4، 5) فراهم می کند.

در اینجا یک مرور کلی از آنتی اکسیدان ها که بیشتر در جک فروت وجود دارد:

ویتامین C: جک فورت حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است که می تواند باعث جلوگیری از التهاب شود که می تواند منجر به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطان شود.

کاروتنوئیدها: کاروتنوئید ها به کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی کمک می کنند.

دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش قند خون، فشار خون و میزان کلسترول کمک کند - عوامل مهمی در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی می باشد

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص منگوستین ( ترگیل)

خواص جک فروت

خاصیت ضد سرطانی جک فروت

عصاره جک فروت با فلاونوئیدهای جداشده باعث کاهش التهاب در سلول ها با کاهش اکسید ننیتروژن از رشد سرطان جلوگیری می کند با افزایش انتخابی سلول های برنامه ریزی شده (آپوپتوز) در سلول های سرطانی. آپوپتوز توسط:

فعال کردن آنزیم ها (کاسپاز) درگیر در آپوپتوز

جلوگیری از تقسیم سلولی سلول سرطانی سرطان

تغییر ساختار و شکل سلول سرطانی

کاهش آنزیم هایی که بر تولید سلول های سرطانی، بقا و جنبش تاثیر می گذارد

لکتین های جکفروت موجب تحریک سلول ها برای از بین بردن قارچ های مضر و جلوگیری از عفونت های قارچی عظیم می گردد. این پاسخ ایمنی بوسیله لکتین ها باعث افزایش تولید سیتوکین های التهابی می شود که پس از آن سلول های سفید خون را در محل عفونت افزایش می دهد

خواص ضد دیابت جک فروت

دانشمندان در آزمایشی ، عصاره برگ جک فروت به عنوان چای (20 گرم بر کیلوگرم وزن بدن)آزمایش کردند متوجه شدند باعث تقویت تحمل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت می شود

درمان موش های صحرایی و دیابتی با عصاره برگ های جک فروت یا ساقه موجب کاهش سطح قند خون ناشتا، تحمل به قند و / یا افزایش سطح انسولین خون می شود.

فلاونوئیدهای گیاهی مانند کورستین در مقادیر زیادی در برگ و دانه میوه جک فروت وجود دارد و احتمالا مسئول ضد دیابتی میوه می باشند

خواص ضد باکتری جک فروت

عصاره از پوست ریشه، خمیر، برگ و ساقه جک فروت دارای فعالیت ضد باکتریایی فراوانی در برابر بسیاری از باکتریهای گرم مثبت و گرم منفی هستند. این باکتریها شامل کسانی هستند که باعث پوسیدگی دندان (استرپتوکوک موتانس)، گاستریپت و همچنین پاتوژن های غذایی می باشند.در آزمایشات دانشمندان لکتین های جک فورت باعث از بین بردن انگل لیشمانیا بزرگ از سلول های سفید خون انسان (نوتروفیل ها) شد.

مضرات جک فروت

خاصیت ضد درد جک فروت

عصاره های پوستی جکفروت باعث کاهش واسطه ی التهابی در موش های صحرایی می شود که با داروهای ضد التهابی استاندارد، diclofenac مقایسه می شود

سطح فعالیت ضد التهابی در عصاره های پوست جک فروت مشابه دیکلوفناک بود که یک دارو ضد التهابی استاندارداست

خاصیت ضد لخته شدن خون جک فروت

دانشمندان در تحقیقات آزمایشگاهی متوجه شدند، آنزیم های پاک شده (پروتئاز)، عصاره های بذر و لاتکس مشتق شده از جک فروت باعث کاهش لخته شدن خون می شود. این نشان می دهد که استفاده بالقوه در درمان اختلالات مربوط به جریان خون از لخته ها (سکته مغزی، آمبولیسم ریه و ترومبوز ورید عمقی) جلوگیری می کند

خاصیت ضد یبوست جک فروت

محتوای فیبر بالا در خمیر جک فروت می تواند به جلوگیری از یبوست و حمایت از حرکات روده سالم کمک کند.

دانه جک فروت حاوی فیبرهای پربیوتیک است که ممکن است از رشد و فعالیت باکتری های مفید در دستگاه گوارش حمایت کند

خاصیت کاهش کلسترول جک فروت

عصاره برگ جک فلور باعث کاهش کلسترول، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم و تری گلیسیرید و افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا در موش های دیابتی نوع 2 می شود. این احتمالا به دلیل محتوای بالای فلاونوئید آنتی اکسیدانی در عصاره ها، به ویژه کورستین، بود

نحوه مصرف جک فروت

میوه به صورت یخ زده و خام خورده می شود. این میوه می تواند به کوکی ها اضافه شود یا مخلوط با ماست یا بستنی میل گردد. دانه ها را می توان بو داده به آرد تبدیل کرد.

جک فروت نابالغ بیشتر شبیه یک جایگزین سبزی یا گوشت خورده می گردد و در آب، نمک یا سس های پیش ساخته تهیه شده در فروشگاه مواد غذایی محلی استفاده می شود. این میوه معمولا در غذاهای دریایی مصرف می گردد.

برگ جک فروت برای تهیه چای استفاده می گردد.

خاصیت ضد سرطانی جک فروت

مضرات جک فروت

- مصرف بیش از حد جک فروت ممکن است ایجاد آلرژی نماید.

- مصرف بیش از حد جک فروت ممکن است سیستم ایمنی بدن را تحریک کند.

- مصرف جک فروت ممکن است میل جنسی ، تحریک جنسی ، قدرت جنسی و عملکرد جنسی مردان را مهار کند.

- اگر بیش از حد خورده شود، اسهال ایجاد می شود.

جک فروت چه مدت بیرون یخچال دوام می آورد؟

اگر جک فروت نارس باشد ، می توان آن را تا 10 روز در دمای اتاق نگه داشت و در این مدت رسید. اگر در پایان در آشپزخانه شما رسیده باشد ، حدود 1 هفته در یخچال نگهداری می شود. تکه های باز جک فروت را که با فیلم مواد غذایی بسته بندی شده برش دهید و چند روز در یخچال نگه دارید.

جک فروت چقدر سالم است؟

جک فروت حاوی بسیاری از مواد معدنی ، عناصر کمیاب ، ویتامین ها است. سرشار از نشاسته است و بنابراین یک جایگزین کامل برنج است و حاوی مقدار زیادی کلسیم است ، بنابراین باعث تقویت استخوان ها و دندان ها می شود (27 میلی گرم در هر 100 گرم). کالری جک فروت نیز بسیار کم است: 100 گرم فقط 70 کالری دارد .

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص میوه اژدها
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها