رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396300

شهرداری: زاهدان از نظر حاشیه نشینی، دومین شهر کشور پس از مشهد است

ساعت24-‌معاون برنامه ریزی وتوسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان گفت: بعد از کرج دومین شهر به لحاظ رشد جمعیت و بعد از مشهد دومین شهر به لحاظ حاشیه نشینی و بافت‌های ناکارآمد هستیم اما در مقابل به لحاظ سرانه درآمدی سالیانه با اختصاص کمتر از ۲۰۰هزارتومان برای هر شهروند، رتبه آخر را در بین مراکز استانها داریم و این باعث شده تا نتوانیم در بسیاری از مباحث به طور کامل به اهدافمان برسیم.

zwnj;معاون برنامه ریزی وتوسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان گفت: زاهدان دومین شهر کشور بعد از مشهد به لحاظ حاشیه نشینی قرار دارد.

صاحب دادزهی در جمع خبرنگاران، با انتقاد از مقایسه کردن شهر زاهدان با سایر مراکز استانها گفت: زاهدان با جمعیتی حدود ۷۰۰هزار نفر به عنوان دومین شهر بزرگ در پهنه شرقی کشور مطرح است، بعد از کرج دومین شهر به لحاظ رشد جمعیت هستیم و از طرف دیگر بیش از نیمی از جمعیت شهرنشین استان در زاهدان ساکن هستند و در سطح کشور بعد از مشهد دومین شهر به لحاظ حاشیه نشینی و بافت‌های ناکارآمد هستیم اما در مقابل به لحاظ سرانه درآمدی سالیانه با اختصاص کمتر از ۲۰۰هزارتومان برای هر شهروند، رتبه آخر را در بین مراکز استانها داریم و این باعث شده تا نتوانیم در بسیاری از مباحث به طور کامل به اهدافمان برسیم.

وی با تاکید بر لزوم همفکری، رسانه ها با مجموعه شهرداری زاهدان گفت: شهر و‌مدیریت شهری نیازمند گفت‌وگو است و با پاسخگویی ما و همکارانمان در شهرداری و مطالبه گری شما خبرنگاران، انتظار داریم این نشست ها بامحتوا و جهت دار باشد. همانطور که یک شهر در انباشت سرمایه مادی باید شکل گیرد، به سرمایه اجتماعی هم‌ نیاز است و این امر جز با گفت‌وگوهای دوسویه امکان پذیر نیست، لذا معتقدیم با طرح سوال تخصصی از طرف شما و پاسخ منطقی و اصولی از سمت ما باید روندی شکل بگیرد که نتیجه اش یک سرمایه اجتماعی باشد و‌مردم هم راجع به عملکرد ما و نقش شما قضاوت درستی داشته باشند‌.

معاون برنامه ریزی وتوسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان‌، همکاری دوسویه بین شهروندان و دستگاه های مختلف را اساس پیشرفت جامعه عنوان کرد و افزود: شهروندان حق دارند که زیست مسالمت آمیز داشته باشند و خدمات مطلوب دریافت کنند، در مقابل به همان نسبت انتظار می رود به تکالیف به عنوان یک شهروند به خوبی عمل کنند‌.

وی تصریح کرد: سکونت بیش از ۴۴ درصد از جمعیت زاهدان در مناطق حاشیه ای و بافت های ناکارآمد که از کمترین امکانات برخوردار هستند، مشکلات عدیده ای را برای مسئولین بوجود آورده است، لذا می طلبد با همکاری و تعامل تمامی دستگاه های ذیربط به سمت ساختن شهر و برون رفت از این مشکلات گام برداریم‌.

صاحب دادزهی در ادامه پیرامون بودجه شهرداری و مسائل و مشکلات ان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بودجه شهرداری زاهدان(۲۶۰میلیارد تومان) بعلاوه سازمان ها، ۳۳۶میلیارد تومان بوده است و در ۶ماهه اول سال جاری خوشبختانه نسبت به سنوات گذشته، بالاترین میزان تحقق بودجه( با ۳۰ درصد رشد) در حدود ۵۱ درصد بوده است‌.

وی عدم همکاری برخی از دستگاه ها را با شهرداری مورد انتقاد قرار داد و گفت: تعداد زیادی از دستگاه های مختلف در سطح شهر بدهی زیادی به شهرداری دارند که به اندازه چهار یا پنج سال بودجه شهرداری زاهدان است و علی رغم پیگیریهای زیاد متاسفانه تا کنون اقدامی جدی در جهت پرداخت این بدهی از طرف این دستگاه ها مشاهده نشده است، در صورتی که اگر این بدهی به شهرداری پرداخت شود، بسیاری از مسائل و مشکلات در حال حاضر برطرف خواهد شد‌.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری زاهدان در ادامه سخنانش با ابراز خرسندی از وجود نیروهای دارای تحصیلات دانشگاهی در مجموعه شهرداری گفت: شهرداری به عنوان یک سازمانی که الزاماً باید دارای کلیه نیروها با مدارک دانشگاهی باشد، نیست اما در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای مشغول در آن دارای مدارک دانشگاهی هستند؛ به طوری که۳۶۱ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۱۳۷ نفر دارای مدک کارشناسی ارشد و همین‌طور ۱۵۷ نفر کاردان در این مجموعه خدماتی مشغول به کار هستند و این ترکیب در مقایسه با شهرداری سایر کلانشهرها مطلوب است.

وی در رابطه با نیروهای مازاد در بدنه شهرداری نیز توضیحاتی داد و گفت: در شهرداری زاهدان تقریبا ۱۷۰۰ نیرو مشغول به کار هستند و با توجه به اینکه در چارت جدید سازمانی ۱۵۰۰ پست برای شهرداری تعریف شده و از طرفی نمی توان تصدی این پست‌ها را به نیروهای قراردادی واگذار کرد؛ لذا با این تفاصیل می توان گفت نیروهای مازاد آنچنانی در شهرداری زاهدان وجود ندارد و در بقیه شهرداری های کشورهم تقریبا وضعیت به همین شکل است.

وی در پایان ضمن تاکید بر مشارکت و همکاری مردم و سایر دستگاه ها با شهرداری گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری زاهدان مدتیست که به صورت سیستماتیک راه اندازی شده که مردم می توانند انتقادات، پیشنهادات و سایر مسائل مرتبط با شهرداری را از طریق این سامانه به اطلاع مسئولین امر برسانند و ما انتظار داریم رسانه ها نیز در این خصوص اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها