رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396301

کدام افراد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را دور میزنند؟

ساعت24- عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی از ارسال گزارش مجلس درباره تخلفات مدیران بازنشسته به نهادهای نظارتی خبر داد.

احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و تصویب آن در مجلس، گفت: اسامی و تعداد بازنشستگان وزارتخانه‌ها به صورت تفکیکی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود. البته تعدادی از مدیران و مشمولان قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان سعی در دور زدن قانون دارند که اسامی، تعداد آنها و نیز روش‌های دور زدن قانون به طور مداوم به مجلس ارسال می‌شود که البته تعداد آنها انگشت‌شمار است.

وی گفت:جلسات مستمری با سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات درباره مشمولان قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خواهیم داشت و با رؤسای این نهادهای نظارتی نیز تاکنون جلساتی داشتیم. این جلسات نیز در راستای اجرای صحیح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ادامه خواهد داشت.

طراح اصلی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با تأکید بر اینکه رؤسای دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور به طور جدی به دنبال اجرای کامل و صحیح این قانون هستند،گفت:معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری بخشنامه‌ای درباره شمول افراد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ارسال کرده که بخشی از آن درست و بخشی از آن نادرست و تفاسیر غلطی از قانون دارند که نهادهای نظارتی آن را قبول ندارند.

قاضی‌زاده‌هاشمی، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را فقط شامل مقامات ندانست و افزود: دایره شمول این قانون گسترده است.

وی افراد بازنشسته مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را 200 نفر اعلام کرد و گفت: این 200 نفر شامل معاونین وزرا، سفرا و استانداران می‌شود. سایر بخش‌‌ها، نظیر رؤسای سازمان‌ها، مدیران کل، معاونین استانداران، شهرداران، بدنه شهرداری‌ها و بدنه دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات، هرکدام آمارهای متفاوتی دارند.

نماینده مردم فریمان در مجلس اضافه کرد: گزارش‌هایی از تخلفات مدیران و مشمولان قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان برای دور زدن قانون از سوی مشمولان قانون به دست ما رسیده که همه آنها را دسته‌‌بندی کرده و در اختیار نهادهای نظارتی قرار دادیم تا این دستگاه‌ها طبق قانون رسیدگی کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه برخی افراد بازنشسته در دستگاه‌ها از طریق معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری اعلام کردند که منعی برای حضورشان در دستگاه‌ها وجود ندارد و این معاونت تفاسیری به نفع برخی افراد ارائه کرده است،گفت: در این شرایط نهادهای نظارتی این‌گونه استدلال‌‌ها را قبول ندارند.

وی تصریح کرد: اگر در مسیر اجرای صحیح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به این نتیجه برسیم که واقعا برخی از بازنشستگان، اعم از مقامات و یا مدیران میانی، در هر دستگاهی، اصراری بر ماندن در مسئولیت‌شان دارند، اسامی آنها را به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به‌طور شفاف و روشن از سوی قانون‌گذار تصویب و تدوین شده و به عبارتی منقح است. به همین دلیل جای هیچگونه ظن و گمانی را در اجرای این قانون باز نمی‌گذاریم و به دنبال این هستیم که هدف قانون‌گذار به طور دقیق اجرا شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها