رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396373

خواص پشن فروت | فواید پشن فروت برای سرطان و پوست

نتایج تحقیقات پزشکی درباره خواص پشن فروت برای ما روشن کرده است که پشن فروت برای پیشگیری از ابتلا به سرطان و پوست مفید است در این مطلب در مورد فواید آن اطلاعات مفیدی را به شما ارائه میکنیم.

پشن فروت
html>

معرفی پشن فروت


پشن فروت گیاه گرمسیری مغذی است معمولا بنفش است و شبیه یک گریپ فروت است. و داخل آن ، گوشتی آبدار و دانه های مختلف می باشد. بیش از 500 نوع از این میوه موجود است که می توانند در اندازه و رنگ متفاوت باشند. اغلب انواع بنفش و زرد در دسترس هستند.
Passiflora edulis: میوه های کوچک گرد یا بیضی شکل با پوست بنفش هستند.
Passiflora flavicarpa: معمولا کمی بزرگتر از انواع بنفش است، اینها گرد یا بیضی شکل با پوست زرد هستند.
این میوه قطر 4-7.5 سانتی متر است. میوه های بنفش کوچکتر است، حدود 35 گرم وزن دارند، در حالی که میوه های زرد نزدیک به 80 گرم می شوند.
پشن فروت یک نوع از میوه های استوایی است که در سراسر جهان رشد می کند.این میوه بومی جنوب برزیل است که از طریق پاراگوئه و شمال آرژانتین آمده است

خواص پشن فروت

خواص پشن فروت
خواص پشن فروت عبارتند از :

جلوگیری از رشد سرطان کاهش فشار خون
افزایش قدرت هضم افزایش گردش خون
افزایش عملکرد سیستم ایمنی بهبود تراکم معدنی استخوان
بهبود بینایی و سلامت پوست پیری زودرس
تنظیم تعادل مایع در بدن کاهش التهاب

عادات خواب را بهبود می بخشد، و آسم را از بین می برد.
این لیست طولانی از خواص که معمولا به میوه های هیجان انگیز مربوط می شود، به علت مواد مغذی نظیر آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، مواد معدنی و ویتامین میوه است. با اعلام پایگاه داده ملی تغذیه USDA، میوه پشن فروت حاوی ویتامین A، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، مس، فیبر و پروتئین است. درصد بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی به طرز شگفت انگیزی بالا است
میوه های پشن فروت حاوی ویتامین C، کاروتن و کریپتوکسانتین هستند که همه آنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. ویتامین C همچنین فعالیت سلول های سفید خون را تحریک می کند و این بدان معناست که سیستم ایمنی قوی تر می شود و موجب پیشگیری از بیماری های رایج است.

این میوه حاوی هارمن، یک ترکیب آرام بخش است. مطالعات نشان داده اند که برای درمان بیخوابی و بی حسی از پشن فروت استفاده شده است.

فیبر در میوه می تواند به کاهش وزن کمک کند


پشن فروت باعث افزایش گردش خون می شود


پتاسیم در میوه دارای خواص غضروفی است. و هنگامی که با آهن و مس در میوه ترکیب می شود، ویژگی قوی تر می گردد. آهن و مس اجزای ضروری در تولید گلبول های قرمز هستند. هنگامی که شمارش RBC افزایش می یابد، خون می تواند به راحتی جریان یابد.

مضرات پشن فروت

خاصیت درمان دیابت پشن فروت


به علت شاخص Glycemic کم (GI) و محتوای فیبر بالا در این میوه آن را برای بیماران دیابتی توصیه می کند. این میوه همچنین غنی از پکتین است، نوعی از فیبر است که شما آن را بدون اضافه کردن کالری مصرف می کنید. شکر در میوه به آرامی به جریان خون جذب می شود، و این باعث می شود که سقوط و قحطی قند رخ دهد.

خاصیت ضد سرطان پشن فروت


پشن فروت می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند این ویژگی به خاطر آنتی اکسیدان هایی که با رادیکال های آزاد سرطانی مقابله می کنند. همچنین حاوی ویتامین A، فلاونوئیدها و سایر ترکیبات فنولی است که به جلوگیری از سرطان کمک می کند. یکی از ترکیبات موجود در میوه، کریسین است که فعالیت ضد سرطانی را موجب می شود. Piceatannol، یکی دیگر از ترکیبات مهم در میوه های پشن فروت، برای کشتن سلول های سرطانی کولورکتال بود.

این میوه حاوی ویتامین C نیز می باشد. آنتی اکسیدان ویتامین C قویترین رادیکال های آزاد را از بدن حذف می کند و از بیماری هایی مانند سرطان جلوگیری می کند.

خاصیت ضد فشار خون پشن فروت


پشن فروت غنی از پتاسیم است که یک ماده معدنی مهم است که سطوح فشار خون را کنترل می کند. این ماده معدنی رگ های خونی را شل کرده و جریان خون را افزایش می دهد. و موجب کاهش فشار قلب و بهبود کلی سلامت قلب می شود. مهمتر از همه، حرکت بین غشاء بدن اغلب تنها از طریق کانال های تنظیم شده توسط پتاسیم امکان پذیر است - که یکی دیگر از دلایلی است که این ماده معدنی بسیار مهم است.

یک مطالعه آمریکایی بیان می کند که عصاره پوست میوه می تواند به عنوان یک درمان برای فشار خون بالا استفاده شود . Piceatannol در پشن فروت، کمک می کند تا سطح فشار خون پایین بیاید

خاصیت ضد یبوست پشن فروت


پشن فروت به عنوان یک منبع عالی از فیبر و ایده آل برای رژیم غذایی گوارشی است. این میوه حاوی فیبر محلول است، هم در پالپ و هم در پوست، که به عنوان یک ملین عمل می کند و حرکت روده را بهبود می بخشد. این فیبر رژیمی به جلوگیری از یبوست و حتی خراش دادن کلسترول اضافی از شریان ها و رگ های خونی کمک می کند.

خاصیت ضد اضطراب پشن فروت


پتاسیم و فولات در میوه پشن فروت، موجب این ویژگی هستند. در حالی که از قدیم، جریان خون و شناخت مغز را بهبود می بخشد، موجب کاهش آلزایمر می گردد. برخی منابع معتقدند که میوه همچنین می تواند باعث کاهش اضطراب شود.

خاصیت ضد پوکی استخوان پشن فروت


پشن فروت سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم، آهن و فسفر می باشد، که باعث می شود که این میوه را برای حفظ بیماری های استخوانی مصرف کنید. مواد معدنی موجب حفظ چگالی استخوان و حتی جلوگیری از پوکی استخوان می گردد.
مطالعات نشان داده اند که عصاره پوست میوه نیز دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به راحتی برای از بین بردن علائم آرتروز استفاده شود.

خاصیت ضد آسم پشن فروت


یکی از مزایای پشن فروت درمان بیماری های تنفسی می باشد مخلوط جدید بیوفلاوونویدها در این میوه می تواند اثرات مثبت بر سیستم تنفسی داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که عصاره های میوه می تواند کمک به کاهش آسم، خس خس سینه، و حتی سوزش سرفه باشد.

یک مطالعه آمریکایی نیز در مورد چگونگی استفاده از عصاره پوست پشن فروت برای کاهش آسم صحبت می کند.

خواص پشن فروت در بارداری


فولات در میوه پشن فروت در رشد و توسعه جنین و جلوگیری از نقص لوله های عصبی در نوزادان مفید است. این میوه همچنین باعث تقویت ایمنی و سلامتی استخوان در دوران بارداری می شود.

خواص پشن فروت برای پوست


این میوه یک منبع عالی ویتامین A است که یکی از مواد مغذی مخصوص پوست است. آنتی اکسیدان های دیگر در میوه ها مانند ویتامین C، ریبوفلاوین و کاروتن نیز باعث افزایش سلامتی و چهره پوست و کم شدن نشانه های پیری می شوند.

خاصیت ضد سرطان پشن فروت

نحوه مصرف پشن فروت
برای میل کردن میوه فقط باید یک میوه را در نیمه با یک چاقوی تیز برش دهید. داخل را با قاشق بریزید و مصرف نمایید.
برخی از راه های محبوب تر برای استفاده از پشن فروت عبارتند از:

نوشیدنی ها: از طریق یک غربال می توان آن را به آب اضافه کرد، به نوشیدنی ها اضافه شده یا برای خنک شدن آب، استفاده شود.
دسرها: اغلب به عنوان طعم دهنده برای کیک و دسر استفاده می شود.
در سالاد: این مبوه رامی توانید در سالاد مورد استفاده قرار دهید موجب اضافه شدن یک بافت ترد و طعم شیرین به سالاد می گردد.
در ماست: با ماست طبیعی مخلوط کنید تا یک غذای خوشمزه بخورید.

نحوه مصرف پشن فروت

مضرات پشن فروت
اگر چه پشن فروت در دوران بارداری سودمند می باشد (همانگونه که اعلام کردیم)، مطالعاتی حاکی از آن است که گل پشن فروت در دوران بارداری یا شیردهی نباید مصرف شود. از این رو، لطفا در این زمینه با دکتر خود مشورت کنید

از آنجا که میوه می تواند سیستم عصبی مرکزی را تحریک کند، ممکن است در حین جراحی بیهوشی را تحت تاثیر قرار دهد. توقف مصرف آن حداقل دو هفته قبل از عمل جراحی توصیه شده است.

افراد دیابتی هنگامی که قند خونشون بالاست از خوردن میوه اجتناب کنند.

چگونه میوه فشن فروت بخوریم

ساده ترین راه برای خوردن میوه فشن فروت این است که آن را از وسط نصف کنید و به راحتی با یک قاشق تفاله را بیرون بیاورید! می توانید آن را ، دانه ها و همه آن را بخورید (شکر یا شیرین کننده به کاهش ترشی کمک می کند).

برای از بین بردن دانه ها از میوه فشن فروت کافی است تفاله را از طریق الک یا ماسوره مش سیم دار فشار دهید. این یک آب میوه شور برای نوشیدن مناسب ایجاد می کند

خواص پشن فروت | فواید پشن فروت برای سرطان و پوست

فواید پشن فروت

چندین مطالعه اپیدمیولوژیک نشان داده است که مصرف زیاد سبزیجات و میوه ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان های خاص و بیماری های مزمن مختلف را کاهش می دهد. وجود آنتی اکسیدان ها در سبزیجات و میوه ها ممکن است در این محافظت نقش داشته باشد. مطالعات بالینی کمی اثرات مصرف پشن فروت را بررسی کرده اند. با این حال، استفاده از مکمل های خاص استخراج شده از پوست یا آب میوه نتایج جالبی را نشان داده است. در اینجا امیدوار کننده ترین برنامه ها هستند.

پشن فروت و درمان آسم

یک مطالعه نشان داد که مصرف منظم مکمل‌های عصاره پوست پشن فروت باعث کاهش علائم آسم (کاهش دفعات تف، سرفه و تنگی نفس) می‌شود. برای تایید اثربخشی این درمان، مطالعات باید بر روی تعداد بیشتری از افراد انجام شود.

پشن فروت و فشار خون بالا

تحقیقات نشان داده است که مکمل عصاره پوست پشن فروت به بهبود فشار خون سیستولیک و دیاستولیک بدون عوارض جانبی کمک می کند. این مکمل حاوی ترکیبی از فلاونوئیدها، اسیدهای فنولیک و آنتوسیانین ها، ترکیبات فعال در پشن فروت است.

پشن فروت و سلامت مفاصل

گفته می شود که نوع دیگری از مکمل که از پوست پشن فروت استخراج می شود، عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد و درد و سفتی را در بیماران مبتلا به آرتروز زانو کاهش می دهد. اعتقاد بر این است که اثرات مفید گزارش شده به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی پوست پشن فروت نسبت داده می شود. با این حال، قبل از ارائه توصیه‌ها، مطالعات بیشتری در مورد اثربخشی و ایمنی چنین مکملی مورد نیاز است.

پشن فروت و سرطان

در شرایط آزمایشگاهی، محققان مشاهده کرده اند که مخلوطی از آنتی اکسیدان ها از آب پشن فروت می تواند رشد سلول های سرطانی را کاهش داده و فعالیت آنزیمی را که این سلول ها را از بین می برد، افزایش دهد.

قدرت آنتی اکسیدانی پشن فروت

پشن فروت حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان است، ترکیباتی که رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کند و در نتیجه از بروز بیماری های قلبی عروقی، سرطان های خاص و بیماری های مزمن مختلف جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های اصلی موجود در پشن فروت آنتوسیانین ها به ویژه سیانیدین هستند. این ترکیبات که رنگدانه هستند به غذاها رنگ خاصی می دهند. آنها خواص مفیدی برای پیشگیری از سرطان دارند (به عنوان مثال، با کاهش تشکیل تومورها و کاهش رشد سلول های سرطانی). با این حال، این خواص به طور مستقیم در انسان مورد مطالعه قرار نگرفته است.

پوست پشن فروت و لایه گوشتی زیر آن حاوی مقدار زیادی لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان از خانواده کاروتنوئیدها است. فقط گوشت را با قاشق به سمت پوست بکشید تا مقدار مناسبی لیکوپن دریافت کنید. برخلاف سایر کاروتنوئیدها، لیکوپن نمی تواند در بدن به ویتامین A تبدیل شود.

اما اثر آنتی اکسیدانی آن می تواند اثرات مفیدی بر سلامتی به ویژه در بروز بیماری های قلبی عروقی و سرطان پروستات داشته باشد. لیکوپن زمانی بهتر جذب می شود که غذاهایی با منبع چربی مانند آجیل یا پنیر مصرف شوند. تا به حال، لیکوپن به طور خاص از پشن فروت نسبتاً مورد مطالعه قرار نگرفته است. گوجه فرنگی و مشتقات آن منابع اصلی لیکوپن در رژیم غذایی هستند.

پشن فروت سرشار از فیبر غذایی است

پوست و دانه های پشن فروت حاوی فیبر نامحلول هستند. از جمله، اینها با افزایش حجم مدفوع به جلوگیری از یبوست کمک می کنند. به طور کلی، یک رژیم غذایی با فیبر بالا با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ همراه است و با ایجاد احساس سیری سریع‌تر، به ارضای اشتها کمک می‌کند.

تحقیقات نشان داده است که افزودن دانه‌ های پشن فروت به رژیم غذایی با کلسترول بالا باعث بهبود چندین پارامتر خون (کلسترول خون، تری گلیسیرید) و برخی عملکردهای روده در حیوانات می‌شود. با این حال، برای تعیین اینکه آیا دانه‌های پشن فروت در انسان اثرات مشابهی دارند، به مطالعات بیشتری نیاز است.

ریشه های پشن فروت چیست؟

پشن فروت از برزیل به ما می رسد، جایی که در پایان قرن شانزدهم توسط مبلغان اسپانیایی که مجذوب این میوه بودند، کشف شد. آنها از بومیان در مورد مصرف آنها و همچنین استفاده دارویی از این گیاه یاد می گیرند. پشن فروت سپس شروع به تسخیر بقیه آمریکای جنوبی می کند، اما به آسیا، آفریقا و هند غربی نیز نفوذ می کند. در سال 1629 بود که میوه با دانه های سیاه و ترد در اروپا ظاهر شد. گیاه شناسان و باغبانان سپس شروع به کشت این گیاه در گلخانه کردند. پشن فروت احتمالاً نام خود را مدیون مبلغان اسپانیایی است که گل این گیاه را مشاهده کردند.

موارد منع مصرف و حساسیت به پشن فروت

چند مورد منع مصرف وجود دارد یون به مصرف پشن فروت اما از خانواده میوه های لاتکس است و در افراد حساس باعث ایجاد حساسیت های دهانی می شود. بنابراین لازم است در این مورد خاص مراقب باشید و در صورت کوچکترین شک با متخصص آلرژی مشورت کنید.

آلرژی به لاتکس

آلرژی به لاتکس می تواند با آلرژی به برخی از مواد غذایی مانند پشن فروت همراه باشد. واکنش ها از کهیر تا واکنش های آنافیلاکتیک متغیر است. با توجه به شدت بالقوه واکنش‌ها، هنگام مصرف این غذاها در افراد حساس به لاتکس یا گرده باید احتیاط کرد. به آنها توصیه می شود که علت واکنش به برخی غذاها و همچنین اقدامات احتیاطی را که باید انجام شود را تعیین کنند. با یک متخصص آلرژی مشورت کنید. غذاهایی که بالقوه با آلرژی به لاتکس مرتبط هستند نیز شامل آووکادو، موز، شاه بلوط، کیوی، زردآلو و پاپایا هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها