رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396409

برتری ۹ درصدی دموکرات‌ها در برابر جمهوریخواهان در انتخابات کنگره آمریکا

ساعت24-نتیجه نظرسنجی مشترک «ان‌بی‌سی» و «وال استریت ژورنال» از رای‌دهنگان آمریکایی نشان می‌دهد که در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره دموکرات‌ها در برابر جمهوری‌خواهان با ۹ درصد پیشتاز هستند.

خبر
به موازات تشدید تحرکات انتخاباتی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای حضور پررنگ‌تر در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، نتیجه یک نظرسنجی از پیشتازی ۹ درصدی حزب دموکرات حکایت دارد.

طبق گزارش شبکه ان‌بی‌سی نیوز، ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مشترک این شبکه با روزنامه «وال استریت ژورنال» اعلام کردند که ترجیح آنها کنترل کنگره این کشور توسط حزب دموکرات است و ۴۱ درصد تسلط حزب جمهوری‌خواه بر قوه قانونگذاری را ترجیح می‌دهند.

انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا برای انتخاب همه ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان و ۳۳ عضو از مجموع ۱۰۰ کرسی مجلس سنای آمریکا برگزار می‌شود.

در حال حاضر، حزب جمهوری‌خواه در هر دو مجلس قانونگذاری این کشور اکثریت را در اختیار دارد. جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان ۲۳۵ عضو دارند و ترکیب سنا ۵۱ جمهوری‌خواه در برابر ۴۹ دموکرات است.

طبق این نظرسنجی، زنان و رای‌دهندگان جوان آمریکایی از نامزدهای دموکرات در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره بیشتر از جمهوری‌خواهان حمایت می‌کنند.

بنا بر گزارش شبکه ان بی سی نیوز، در این نظرسنجی میزان حمایت سیاه پوستان از دموکرات‌ها ۸۱ درصد و از جمهوری‌خواهان ۱۱ درصد بوده است.

طبق این نظرسنجی، ۶۶ درصد از لاتین‌تبارهای آمریکایی حمایتشان را از نامزدهای دموکرات اعلام کردند و ۲۶ درصد از آنها نظرشان روی نامزدهای جمهوری‌خواه بوده است.

از جمله موارد دیگر این نظرسنجی برتری ۲۵ درصدی دموکرات‌ها در میزان حمایت زنان است به نحوی که ۵۷ درصد از زنان شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند به دموکرات‌ها رای می‌دهند و ۳۲ درصدشان از رای به جمهوری‌خواهان خبر دادند.

طبق این نظرسنجی، وضعیت جمهوری‌خواهان در میان رای دهندگان مرد بهتر از دموکرات‌ها است به نحوی که ۵۲ درصد نظرشان به حزب جمهوری‌خواه بوده و ۳۸ درصد به دموکرات‌ها نظر مثبت داشتند.

پیشتر برخی موسسات نظرسنجی در آمریکا از قبیل پایگاه FiveThirtyEight بر احتمال بالای تسلط دوباره دموکرات‌ها بر مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده‌اند.

بنا بر گمانه‌زنی این پایگاه، احتمال آنکه دموکرات‌ها به حزب اکثریت در مجلس نمایندگان تبدیل شوند، ۸۶ درصد است اما این احتمال در مجلس سنا ۲۲ درصد است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها