رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 396514

خواص لیچی | با خاصیت بی نظیر لیچی برای پوست و مو و برای آب مروارید آشنا شوید

لیچی برای درمان بسیاری از بیمارها مفید است با رشد دانش پزشکی این فواید بیشتر برای ما آشکار شده است در این مطلب قصد داریم شما را با خواص لیچی هرچه بیشتر آشنا کنیم.

لیچی
html>

معرفی لیچی


نام علمی Litchi chinensis
خانواده - Sapindaceae
بومی - استان Kwangtung و Fukien در جنوب چین
نامهای دیگر - لیچی (هندی)، ویلا پازام (تامیل)، لیچی پائهم (مالایی)

Litchi یا Lychee در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند و در سراسر جهان محبوب است. این میوه طعم دار و آبدار در خوشه هایی در یک درخت همیشه سبز متوسط به آرامی در حال رشد است که این میوه را فقط برای مدت زمان محدود رشد می کند. این درخت همچنین دارای گل های بسیار در بهار است که واقعا کوتاه مدت هستند.

شکل این میوه گرد یا بیضی شکل با پوست شاداب قهوه ای، شفاف با گوشت سفید و دانه های غیر گوشتی است.
لیچی میوه های فصلی هستند و معمولا از ژوئن تا اکتبر در دسترس هستند.

خواص لیچی

خواص لیچی
خواص میوه های لیچی شامل کمک به هضم صحیح، جلوگیری از سرطان، مبارزه با میکروب، کنترل فشار خون، بهبود گردش خون، بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا، تقویت ایمنی، منبع خوبی از الیگونول ، منبع انرژی و منبع خوبی از ویتامین B می باشد
Litchis ارزش تغذیه ای بالا دارند. آنها بسیار غنی از ویتامین C هستند که حاوی حدود 71.5 میلی گرم در هر 100 گرم است. آنها همچنین مس و فسفر دارند. لیچی منحصر به فرداست به خاطر اینکه حاوی polyphenol oligonol است که دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد ویروسی است.

برای یک مروری دقیق تر درباره ارزش تغذیه لیچی، به جدول زیر مراجعه کنید.

انرژی 66 کیلوکالری 3.3٪ ویتامینE 0.07 میلی گرم 0.5٪
کربوهیدرات 16.53 گرم 12.7٪ ویتامینK 0.4 میکروگرم 0.3٪
پروتئین 0.83 گرم 1.5٪ سدیم 1 میلی گرم 0٪
کل چربی 0.44 گرم 2٪ پتاسیم 171 میلی گرم 3.5٪
کلسترول 0 میلی گرم 0٪ کلسیم 5 میلی گرم 0.5٪
فیبر رژیمی 1.3 گرم 3.5٪ مس 0.148 میلی گرم 16٪
فولات 14 میکروگرم 3.5٪ آهن 0.31 میلی گرم 4٪
نیاسین 0.603 میلی گرم 3.5٪ منیزیم 10 میلی گرم 2.5٪
کولین 7.1 میلی گرم 1٪ منگنز 0.055 میلی گرم 2.5٪
پیریدوکسین 0.100 میلی گرم 9٪ فسفر 31 میلی گرم 4.5٪
ریبوفلاوین 0.065 میلی گرم 5٪ سلنیوم 0.6 میکروگرم 1٪
تیامین 0.011 میلی گرم 1٪ روی 0.07 میلی گرم 0.5٪
ویتامینA 0 میلی گرم 0٪ ویتامینC 71.5 میلی گرم 119٪



خاصیت لیچی برای پوست


همانطور که شما رشد می کنید، پوست شما شروع به نشان دادن اولین علائم پیری می کند. Litchis، هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، می تواند به ایجاد ظاهر پوست کمک کند.

آنچه شما نیاز دارید
4-5 لیچی، تخمیر و پوست کنده
¼ موز رسیده
چه کاری باید انجام دهید

مرحله اول:

موز و لیچی را خوب مخلوط کنید به طوری که از آنها یک خمیر صاف را به دست آورید.

مرحله دوم:

با استفاده از حرکات دایره ای، مواد را روی صورت و گردن خود ماساژ دهید.

مرحله سوم:
ماسک را در مدت 15 دقیقه نگه دارید و با آب سرد شستشو دهید.

چرا این کار می کند
با بالا رفتن سن بدن شما رادیکال های آزاد بیشتری را تولید می کند. این رادیکال های آزاد پوست شما را آسیب می رسانند و باعث ایجاد چین و چروک می شوند. Litchis غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که با رادیکال های آزاد ترکیب شده و مانع از آسیب رساندن به پوست شما می شوند.

برای روشن شدن پوست آب لیچی را با پنبه روی پوست یا قسمت های آسیب دیده پوست مالش دهید.بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید
برای از بین بردن آثار آفتاب سوختگی لیچی له شده بدون پوست و دانه را با کپسول ویتامین E مخلوط کرده و به روی قسمت های آسیب دیده قرار دهید بعد از 30 دقیقه با آب سرد بشویید.
لیچی برای درمان آفتاب سوختگی موثر است زیرا سرشار از ویتامین C است. ترکیبی از ویتامین های C و E برای درمان اثرات خورشید بر روی پوست اثبات شده است

مضرات لیچی

خاصیت لیچی برای مو
موهای شما هنگامی رشد می کند که فولیکول های مو به درستی تغذیه شوند. پپتیدهای مس افزایش دهنده فولیکول های مو است که به شدت فاز استراحت رشد مو را کاهش می دهد. از آنجا که litchi منبع عالی مس است، باعث تحریک فولیکول های مو می شود و باعث رشد مو می شود

آب لیچی را با ژل آلوئه ورا مخلوط به مدت یک ساعت روی پوست سر قرار داده سپس با شامپو بشوئید موجب رشد مو می گردد.اگر آب لیچی را روی مو قرار دهید براق می گردد

خاصیت ضد سرطان لیچی


تحقیقات با استفاده از عصاره لیچی نشان داده اند که حاوی آنتی اکسیدان های قوی و فلاونوئیدها هستند و اثرات ضد سرطانی دارند که به ویژه در برابر سلول های سرطانی پستان تاثیر می گذارند
روزانه به هر شکل که می توانید لیچی را مصرف نمایید، از جمله آب لیچی، واقعا می تواند از وقوع این بیماری مرگبار جلوگیری کند.

خاصیت لیچی برای قلب


تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در لیچی ممکن است به بهبود سلامت قلبی و عروقی کمک کنند.

Litchis شامل ترکیباتی به نام oligonol است که تولید اکسید نیتریک را زیاد می کند. اکسید نیتروژن یا NO یک وازودیلاتور است که به این معنی است که کمک می کند تا عروق خونی را گسترش دهد تا جریان خون به درستی جریان یابد. این فشار قلب شما را کاهش می دهد تا خون را پمپ کند، سایش و پاره شدن رگ قلب شما را کاهش می دهد و سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد.

خاصیت ضد سرطان لیچی

خاصیت لیچی برای یبوست


چینی ها دریافتند که لیچی برای کمک به هضم و تسکین معضلات معده موثر است. Litchis دارای مقدار زیادی از آب است که دارای اثر آرام بخش روی معده است. آنها همچنین دارای مقدار قابل توجه فیبر هستند که به هضم کمک می کند

خاصیت لیچی برای آب مروارید


آب مروارید آسیب دیدگی است که ناشی از خلط لنز در چشم است. از آنجا که آب مروارید در میلیونها نفر دیده شده، مطالعات متعددی در مورد آن انجام شده است. یک مطالعه به این نتیجه رسید که لیچی ممکن است به کاهش آب مروارید کمک کند
Litchis حاوی داروی گیاهی است که دارای خواص آنتی اکسیدان و ضدویروسی است. این به این معنی است که آنها به جلوگیری از رشد غیر طبیعی سلول کمک می کند تا از آب مروارید جلوگیری کند

خاصیت لیچی برای کم خونی


Litchis نقش مهمی در پیشگیری از کم خونی دارد.این میوه حاوی مقادیر ضروری مس است که شمارش RBC در خون را افزایش می دهد. همه ما می دانیم کم خونی ناشی از کاهش سطح هموگلوبین است .

خواص لیچی برای آنفولانزا


آنفولانزا ناشی از ویروس است و یک بیماری بسیار خطرناک است. با توجه به اینکه ا این ویروس ها مقاومت خاصی نسبت به داروهای ضد ویروسی سنتی را نشان می دهند، نیاز به توسعه داروهای جدید وجود دارد. عصاره میوه Litchi اثبات شده است که در برابر این ویروس ها موثر است.
Litchis به علت حضور oligonol که ویروس را متوقف می کند، دارای خواص ضد ویروسی است


لیچی همچنین برای تنظیم فشار خون و جلوگیری از پوکی استخوان مفید است و این به خاطر وجو مواد معدنی فراوان در این میوه می باشد.

خاصیت لیچی برای آب مروارید
مضرات لیچی
Litchis دارای محتوای قند بالا است، به همین دلیل کسانی که مبتلا به دیابت هستند باید آنها را کمتر استفاده نمایند.
در بعضی افراد ممکن است واکنش های حساسیتی ایجاد کنند.
Litchi همچنین مانع تعادل هورمونی در بدن است. بنابراین، مصرف بیش از حد آن می تواند باعث خونریزی داخلی، تب یا بسیاری از مشکلات دیگر گردد.
خانم های باردار نباید از لیچی استفاده نمایند زیرا ممکن است خونریزی و عفونت ایجاد کنند و به نوزادتان آسیب برسانند.

کاهش وزن با لیچی

هرکسی که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات را دنبال می کند ، به عنوان مثال به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات قبل از مسابقه بدن سازی ، باید استفاده شود. مقدار بالای ویتامین C موجود در لیچی (72 میلی گرم در 100 گرم) تأثیر بسیار مفیدی در دفاع در برابر عفونت دارد. این یک میان وعده ایده آل برای هر کسی است که می خواهد بعد از یک جلسه تمرین یا مسابقه استرس زا از سیستم ایمنی خود پشتیبانی کند. لیچی با داشتن 10 میلی گرم منیزیم و 5 میلی گرم کلسیم به سلامت عضله و فعالیت عصبی کمک می کند. ساختار استخوان و ماده دندان نیز توسط کلسیم موجود در لیچی پشتیبانی می شود ، اما این مقدار برای تأمین نیاز روزانه یک فرد فعال کافی نیست. از این نظر ، لیچی به عنوان یک میان وعده حمایت کننده ایده آل است. لیچی به رژیم های غذایی کمک می کند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها