رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396526

خواص کامکوات | فواید مهم کامکوات برای لاغری و دیابت و سرماخوردگی

کامکوات در درمان بسیاری از بیماریها از جمله سرماخوردگی مفید است در این مطلب مطالب مفیدی از کامکوات را گرد اوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

کامکوات
html>

معرفی کامکوات


Kumquats یک درخت همیشه سبز کوچک است که بومی جزایر جنوب شرقی چین و کوهستانی است.
یک کامکوات خیلی بزرگتر از یک انگور نیست، اما این میوه دارای طعم مرکبات شیرین دارد.

در چینی، کامکوات به معنای "نارنجی طلایی" است.

کامکوات در اصل در چین رشد کردند. در حال حاضر آنها نیز در چندین کشور دیگر، از جمله مناطق گرمتر ایالات متحده مانند فلوریدا و کالیفرنیا، رشد کرده اند.

در مقایسه با سایر مرکبات، پوست کامکوات شیرین و خوراکی است، در حالی که گوشت آن آبدار ترش است.

کامکوات ها در ایالات متحده در ماه نوامبر تا ژوئن رشد می کنند، اما در دسترس بودن ممکن است بسته به جایی که شما در آن زندگی می کنید متفاوت باشد.

انواع کامکوات :


Nagami kumquat (Fortunella margarita): میوه بیضی شکل است و شایع ترین گونه ای است که در داخل ایالات متحده آمریکا کشت می شود. این میوه صاف، پوست سبک زرد و دارای عطر و طعم ترش است.

Marumi kumquat (Fortunella japonica): میوه گرد، دارای طعم شیرین و طعم دلپذیر است.

Meiwa kumquat (Fortunella crassifolia): این نوع بزرگتر از سایر انواع است. این نوع محبوب در ژاپن با نام ninpo یا neha kinkan است.

Hong Kong Wild (Fortunella hindsii): آنها کوچکترین کامکوت ها هستند.

پیشنهاد می شود بخوانید : تاثیر بلوبری در کاهش وزن

خواص کامکوات

خواص کامکوات
Kumquats غنی از ویتامین C و فیبر است.

در یک ظرف 100 گرمی (حدود 5 کل کوموکات) حاوی:

کالری: 71 منگنز: 7٪ از RDI
کربوهیدرات: 16 گرم ویتامین B
پروتئین: 2 گرم ویتامین E
چربی: 1 گرم آهن
فیبر: 6.5 گرم منیزیم
ویتامین A: 6٪ از RDI پتاسیم
ویتامین C: 73٪ از RDI مس
کلسیم: 6٪ RDI روی

دانه های خوراکی و پوست کامکوات مقدار کمی از چربی های امگا 3 را فراهم می کنند

همانند سایر میوه های تازه، کامکوات بسیار آبدار هستند. حدود 80 درصد از وزن آنها از آب است.

مقدار آب و فیبر زیاد کامکوات باعث می شود آنها غذای کاملی باشد، با این حال آنها کالری کمتری دارند. این موضوع باعث می شود آنها یک میان وعده بزرگ باشد زمانی که شما در حال کاهش وزن هستید.

خواص کامکوات برای قلب و سرطان


کامکوات حاوی ترکیبات گیاهی، از جمله فلاونوئیدها، فیتوسترول ها و روغن های ضروری غنی هستند.

مقادیر بالایی از فلاونوئیدها در پوست خوراکی کامکوات نسبت به گوشت میوه وجود دارد.

برخی از فلاونوئیدهای میوه دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی هستند. این ویژکی ممکن است به محافظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان کمک کند .

خواص کامکوات برای لاغری و دیابت

خواص کامکوات برای کاهش کلسترول


فیتوسترولها در کامکوات ها یک ساختار شیمیایی شبیه به کلسترول دارند، به این معنی که آنها می توانند جذب کلسترول بد را در بدن شما متوقف کنند. که باعث کاهش کلسترول خون شما شود.

خواص کامکوات برای سرماخوردگی


در طب قومی در برخی از کشورهای آسیایی، کامکوات برای درمان سرماخوردگی، سرفه و سایر التهاب دستگاه تنفسی مورد استفاده قرار گرفته است

علم مدرن نشان می دهد که ترکیبات خاصی در کامکوات وجود دارد که سیستم ایمنی بدن شما را پشتیبانی می کنند.

Kumquats منبع فوق العاده ای از ویتامین C در برابر سیستم ایمنی هستند. بعلاوه برخی از ترکیبات گیاهی در کامکوات است که باعث تقویت سیستم ایمنی شما می شوند

مطالعات حیوانات و لوله آزمایش نشان می دهد که ترکیبات گیاه کامکوات ممکن است به فعال کردن سلول های ایمنی به نام سلول های قاتل طبیعی کمک کند.

سلول های قاتل طبیعی شما را از عفونت ها محافظت می کنند.در تحقیقات نشان داده شده است که آنها همچنین برای از بین بردن سلول های تومور مفیدند

 نحوه مصرف کامکوات

خواص کامکوات برای لاغری و دیابت
ترکیبات گیاهی در کامکوات ها ممکن است به مبارزه با چاقی و بیماری های مرتبط با آن، از جمله بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 کمک کند.

دانشمندان با استفاده از عصاره پوست کامکوات را که در موشها آزمایش می کنند. متوجه شدنداین عصاره به ویژه غنی از فلووونیدها نئوکریوسیتین و پونکیرین است.

در یک مطالعه اولیه، موشهای دارای وزن طبیعی دارای یک رژیم غذایی با چربی بالا برای هشت هفته وزن بیشتری را نسبت به دیگر موشها دریافت کردند، به علاوه یک رژیم غذایی با چربی بالا داشتندو گروه دیگر موش ها عصاره کامکوات با یک رژیم کنترل کم چربی داشتند. همه گروه ها در مورد مقدار مشابه کالری مصرف کردند.

تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که عصاره کامکوات باعث کاهش رشد سلول چربی می شود. تحقیقات قبلی نشان می دهد که فلاونوئید پونکیرین ممکن است در از بین بردن سلول های چربی نقش مهمی ایفا کند.

در بخش دوم مطالعه مشابه، موش های چاق دارای دوزهای چربی بالا برای دو هفته به میزان 12٪ افزایش وزن بدن را مصرف کردند. اما، موش های چاق تغذیه با رژیم غذایی با چربی بالا به همراه عصاره کامکوات وزن خود را حفظ کردند. هر دو گروه مصرف کالری مشابه داشتند.

در هر دو قسمت از این مطالعه، عصاره کامکوات همچنین کاهش قند خون ناشتا، کلسترول تام، LDL (بد) کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش داد.

 خواص کامکوات برای سرماخوردگی

نحوه مصرف کامکوات
شما می تونید کامکوات را با پوست میل نمایید که هم طعم ترش و هم طعم شیرین را حس نمایید و یا پوست را کنده و گوشت داخل را میل نمایید اگر می خواهید پوست را قبل خوردن نرم نمایید 20 ثانیه در آب جوش بجوشانید و با آب سرد بشویید
علاوه بر خوردن آنها به طور کامل، استفاده های دیگر برای کامکوات ها عبارتند از:

سس برای گوشت، مرغ یا ماهی اضافه شده به چاشنی
مارمالاد، مربا و ژله پخته شده با نان
در سالاد (میوه یا برگ سبز) پخته شده به دسر مانند کیک، پای یا کوکی ها
ساندویچ های بریده شده پوره یا برش خورده برای دسر toppings

چه چیزی باعث محبوبیت کامکوات می شود؟

با توجه به اندازه قابل کنترل کامکوات ، برای میان وعده ایده آل است و از آنجا که با هسته و پوسته آن خورده می شود . برای کودکان به عنوان یک صبحانه سالم در جعبه ناهار یا به عنوان یک میان وعده کوچک مورد استفاده قرار کیگیرد.

علاوه بر این ، مانند تمام مرکبات ، بسیار سالم و خوشمزه است و می توان از آن به طرق مختلف در آشپزخانه استفاده کرد. در صورت تهیه صحیح ، می توان از آن به صورت سرد و گرم ، با غذاهای شیرین یا شیرین ، دسرهای کودکانه لذت برد. در هر جایی که مردم دوست دارند پرتقال بخورند ، می توانید از کامکوات نیز استفاده کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : آشنایی با آلوئه ورا و خاصیت آلوئه ورا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها