رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396679

نعمتی: اروپا وعده داده از ۱۳ آبان موضوع سازوکارهای مالی را حل کند/ ظریف معتقد است نباید با خودتحریمی تفاهم‌های دوجانبه را خدشه‌دار کرد

ساعت24-یک عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: اروپا قول داده از ۱۳ آبان موضوع سازوکارهای مالی را حل کند و کشورهای چین و روسیه هم قول همکاری دادند.

بهروز نعمتی
بهروز نعمتی پس از جلسه غیرعلنی مجلس با حضور ظریف و عراقچی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: جلسه امروز درباره لایحه CFT و ادامه روند برجام بود که وزیر امور خارجه و معاون سیاسی وی، مواردی را مطرح کردند.

وی افزود: آمریکایی‌ها از طریق اقتصاد فشارهایی را به کشور وارد می‌کنند و بر این باورند که می‌توانند با فشارهای اقتصادی کشور را به فروپاشی برسانند که خیالی باطل است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه موضوعات روانی در جامعه بحث دیگری بود که به آن پرداخته شد، تصریح کرد: دشمنان بحث فشار روانی در کشور را از طرق مختلف و در رسانه‌ها پیگیری می‌کنند که راه‌های مقابله با آن بررسی شد.

نعمتی با بیان اینکه مذاکره با اروپا وتشکیل سازوکارهای مالی از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه غیرعلنی مجلس بود، بیان کرد: اروپا قول داده تا از ۱۳ آبان موضوع سازوکارهای مالی را حل کند و البته کشورهای هند، چین و روسیه هم در این زمینه قول همکاری داده‌اند.

وی با بیان اینکه در جلسه مطرح شد که اروپا تاکنون همکاری خوبی با ایران داشته است، تصریح کرد: به اعتقاد ظریف اروپایی‌ها در موضوع FATF همراه ایران بودند و برخلاف فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی با این فشارها همراهی نکردند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه ظریف گفت که باید در مهلت چهارماهه اروپا مشکلات FATF برطرف شده و به تصویب نظام برسد، خاطرنشان کرد: ظریف معتقد است نباید با خود تحریمی تفاهم‌های دوجانبه را خدشه‌دار کنیم.

نعمتی خاطرنشان کرد: مخالفان CFT ، FATF هم بحث شرط پذیری FATF را مطرح کردند که این نگرانی وجود دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها