رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396681

«عادل الجبیر»: کلیه مسئولان مرگ «خاشقچی» دستگیر میشوند

ساعت24-وزیر خارجه عربستان سعودی در سایه فشارهای بین‌المللی و افکار عمومی جهان، تاکید کرد که کلیه مسئولان قتل روزنامه‌نگار سعودی در استانبول، دستگیر خواهند شد.

عادل الجبیر
laquo;عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد که کشورش به انجام تحقیقات جامع درباره پرونده مرگ «خاشقچی» پایبند است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «العربیة»، وی افزود که کلیه مسئولان این حادثه دستگیر خواهند شد و تدابیر لازم برای عدم تکرار چنینی حوادثی اتخاذ خواهد شد.

وی دو روز پیش (یکشنبه 21 اکتبر) نیز گفته بود که حادثه جمال خاشقچی یک اشتباه بزرگ بوده و کلیه عاملان این اقدام بازخواست خواهند شد.وی قتل خاشقچی در کنسولگری را یک اقدام «اشتباه» و «خودسرانه» خواند و مدعی شد ولی‌عهد و حتی رئیس دستگاه اطلاعاتی از این عملیات بی اطلاع بودند. عاملان قتل در یک عملیات خودسرانه از اختیارات خود فراتر رفته‌ و مرتکب اشتباه شدند.

عادل الجبیر در ادامه گفت‌وگوی خود با روزنامه فاکس نیوز اعلام کرد، گزارش دادستان کل سعودی درباره اینکه جمال خاشقچی کنسولگری این کشور در استانبول را ترک کرد، دروغ بود.

وی همچنین دست داشتن نزدیکان ولی‌عهد سعودی در این جنایت را تکذیب کرد و مدعی شد «هیچ یک از رهبران سعودی از جمله بن سلمان اطلاعی در خصوص قتل خاشقچی نداشتند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها