رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396865

مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان خبرداد:

گورخرهای باقیمانده از حادثه پارک توران، رهاسازی شدند

ساعت 24- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: پنج گورخر بازمانده از انتقال پرحادثه پارک ملی توران به پارک ملی کویر، با موفقیت دوران قرنطینه را به پایان رسانده و وارد فاز اول مرحله رها سازی شدند .

style="text-align:justify">عباسعلی دامنگیر با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از انتقال این گونه ارزشمند و گذراندن مراحل نگهداری در قرنطینه، آزمایش‌های نهایی و اطمینان از وضعیت سلامت این گورخرها با حضور دامپزشکان سازمان محیط زیست انجام گرفت و کارشناسان آنها را در مسیر مشخصی از پارک ملی رهاسازی کردند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از وارد شدن استرس به این گونه ارزشمند، تصمیم بر این شد که درب سایت باز گذاشته شود تا گورخرها به خواست خود از سایت خارج شوند.

دامنگیر یادآور شد: براساس مشاهدات و فیلم‌های موجود، گورخرها به دلیل عادت، شب گذشته مجددا برای تغذیه به محل سایت بازگشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با رد موضوع مطرح شده مبنی بر فرار این گورخرها گفت: هدف از این طرح از ابتدا رهاسازی این گونه بود.

وی با اشاره به رهاسازی پنج گورخر منتقل شده به پارک ملی کویر افزود: هم‌چنین باید در نظر گرفت که این گونه وحشی است و بیش از مدت دو هفته نمی‌توان آنها را در قرنطینه نگه داشت زیرا دچار مشکل می‌شوند.

وی از علاقمندان به حیات وحش دعوت کرد در صورت تمایل برای بازدید از محل زندگی این گونه و بازدید از موفقیت فاز اول انتقال گورخرها در خطر انقراض، با هماهنگی سازمان محیط زیست به پارک ملی کویر مراجعه کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها