رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396869

جنگ سایبری آمریکا علیه روسیه آغاز شد

ساعت 24- آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه آینده میلادی، کارزاری سایبری را علیه عوامل روس آغاز کرده است تا مانع از اطلاع رسانی غلط در مورد این انتخابات شود.

حمله سایبری
style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این اقدام آمریکا، اولین عملیات از این دست برای محافظت از انتخابات های مختلف در این کشور به شمار می رود.

مقام های دفاعی ناشناس آمریکا گفتند که فرماندهی سایبری ایالات متحده پیام های مستقیمی را برای افراد دخیل در اعمال نفوذ بر کارزارهای انتخاباتی ارسال کرده است تا این افراد را از پخش تبلیغات و اطلاعات کذب باز دارد.
دستگاه های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که نهادهای تحت حمایت کرملین در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 آمریکا مداخله کرده اند تا احتمال پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را در این انتخابات افزایش دهند.
روسیه بارها این اتهام ها را رد کرده است، اما مقام های اطلاعاتی آمریکا گفته اند که مسکو همچنان تهدیدی برای انتخابات ها در آمریکاست.
دولت آمریکا روز جمعه نخستین اتهام های جنایی مرتبط با مداخله نافرجام در انتخابات میان دوره ای ماه آینده کنگره را مطرح کرد.
در قالب این پرونده، «النا آلکسیونا خوسیاینوا» یک شهروند روس به ایفای نقش مالی در طرح تحت حمایت کرملین برای راه اندازی جنگ اطلاعاتی علیه آمریکا متهم شد. این طرح، تمهیداتی برای تاثیرگذاری بر انتخابات ها در آمریکا را در بر می گیرد.
فرماندهی سایبری آمریکا همچنین تیم هایی را راهی اروپا کرده است تا به متحدان واشنگتن برای مقابله با مداخلات روسیه کمک کنند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که نمایندگان پنتاگون به درخواست این خبرگزاری برای توضیح در مورد این مساله پاسخی ندادند.
در همین حال، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که در مسکو به سر می برد، به مقام های روس گفته است که مداخله انتخاباتی روسیه، پایه های بی اعتمادی را بنا کرده است.
شماری شهروند روسیه و سه نهاد روس در قالب پرونده رسیدگی آمریکا به مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا متهم شده اند.
ترامپ بارها اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبانی دانسته است. «رابرت مولر» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا است.
ترامپ پیشتر گفته بود که «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا از موضوع دخالت روسیه اطلاع داشته و برای جلوگیری از آن کاری نکرده است. وی به همین دلیل، این مساله را حقه ای بزرگ توصیف کرده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها