رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396900

موگرینی: قتل خاشقچی تعرض به آزادی بیان است

ساعت 24- مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در واکنش به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار و منتقد سرسخت رژیم آل سعود تاکید کرد که قتل وی، تعرض به آزادی بیان است.

موگرینی
style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ، فدریکا موگرینی گفت: قتل یک خبرنگار، آن هم به روشی که شاهد آن بودیم، به معنای تعرض به آزادی بیان و حمله به همه ما است.

وی گفت: اتحادیه اروپا از ریاض می خواهد تا تحقیقات جامع و روشنی را در این زمینه آغاز کند. هدف این تحقیقات باید روشن شدن کامل تمام زوایای تاریک قتل این روزنامه نگار باشد.
مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: در انجام تحقیفات باید هرگونه ملاحضات سیاسی کنار گذاشته شود چرا که مواضع اتحادیه اروپا درقبال سعودی به پاسخ ریاض درباره چگونگی ناپدیدن شدن و مرگ خاشقچی بستگی دارد.
در همین ارتباط نیز ،'آنتونیو تایانی' رئیس پارلمان اتحادیه اروپا امروز ضمن انتقاد از اظهارات ضد و نقیض مقامات سعودی در رابطه با چگونگی قتل خاشقچی، دفاع از آزادی بیان و روزنامه نگاران را نخستین اولویت پارلمان اروپا دانست و خواستار تحقیقات جدی بین المللی برای بررسی علل مرگ وی شد.
اظهارات موگرینی درحالی است که پارلمان اروپا قرار است فردا (چهارشنبه) درباره قتل خاشقچی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ، جلسه ای فوق العاده تشکیل دهد.
قرار است وی در نشست فردا بیانیه ای در این زمینه قرائت کند.
خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.
به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، دولت سعودی بعد از 18 روز سکوت و تکذیب، بالاخره تحت فشار جامعه جهانی بامداد شنبه تایید کرد که او در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها