رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396916

انتقاد پوتین از اقدامات غیردوستانه واشنگتن در دیدار با بولتون

ساعت 24- رئیس جمهور روسیه در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا اقدامات اخیر واشنگتن را غیردوستانه توصیف کرد.

style="text-align: justify;"> جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

در این دیدار رئیس جمهور روسیه گفته است اینکه واشنگتن بعضی اوقات گام‌های کاملا غیر قابل پیش‌بینی در قبال روسیه اتخاذ می‌کند، تعجب آور است به طوری که نمی‌توانیم آن‌ را دوستانه توصیف کنیم.

در شرایطی که آمریکا برای برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آماده می‌شود و تردید‌های جدی درباره بخت جمهوری خواهان در مبارزه دو هفته آینده درمقابل دموکرات‌ها وجود دارد، چهره‌های شاخص جمهوری‌خواهان به بازی‌های بین المللی روی آورده اند آنهم در شرایطی که کاخ سفید نوای خروج از توافق تسلیحاتی با روسیه را ساز کرده است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا یکی از چهره‌های اصلی جریان افراطی جمهوری‌خواه موسوم به نومحافظه کار است. او امروز در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد. این دیدار در کرملین در حالی انجام شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از خروج از توافق کنترل تسلیحات با روسیه سخن گفته است.

بولتون در مسکو لحنی آشتی جویانه‌تر از اظهارات اخیر ترامپ داشت. بولتون درست چهل و هشت ساعت پس از آن به مسکو رسید که ترامپ مدعی شد روسیه پیمان منع تسلیحات هسته‌ای میان برد را نقض کرده است. ترامپ هشدار داد اگر روسیه و چین موافقت نکنند که از تملک یا توسعه این تسلیحات دست بکشند و تغییر رویه ندهند آمریکا شروع به ساخت چنین تسلیحاتی خواهد کرد.

پوتین در این دیدار به بولتون گفت: صادقانه باید عرض کنم بنده بسیار تعجب می‌کنم که می‌بینم ایالات متحده چنین مواضعی اتخاد کرده است حال آنکه این سخنان هیچ پایه و اساسی ندارد و فکر نمی‌کنم هم راه به جایی ببرد. ما اساسا به هریک از این اقدامات پاسخ می‌دهیم، اما این روند همچنان ادامه دارد. مسکو از اقدام غیردوستانه اخیر واشنگتن متعجب شده است.

او افزود: با وجود همه این بحث‌ها روابط تجاری ما در حال گسترش است. سال گذشته میزان رشد این تجارت شش درصد بود و امسال این رقم به هشت درصد خواهد رسید.

بولتون نیز در این دیدار گفت: ترامپ خواهان ملاقات شما در پاریس در حاشیه یکصدمین سالروز پیمان آتش بس است. با وجود تفاوت‌هایی که به علت منافع ملی متفاوت ما وجود دارد همچنان امکان همکاری در حوزه‌هایی وجود دارد که می‌توان همکاری دوجانبه داشت.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین مدعی شد با مقامات روس درباره نگرانی مربوط به دخالت روسیه در انتخابات صحبت کرده است.

بولتون افزود: مباحثی طولانی با پوتین درباره کنترل تسلیحات و تصمیم ترامپ به خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد داشتم.

جان بولتون همچنین ادعا کرد دخالت روسیه در انتخابات اثرات معکوس خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها