رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396919

ترامپ، مقامات سعودی را مواخذه میکند

ساعت 24- دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا احساس می‌کند که سعودی‌ها در ماجرای خاشقجی به وی خیانت کرده‌اند؛ وی در گفتگو با بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، او را به‌خاطر تخریب وجهه‌اش مقصر برشمرد.

style="text-align:justify"> دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پی افشای ابعاد تازه‌ای از رسوایی قتل جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی‌ها و تناقض‌گویی سران عربستان، به‌شدت عصبانی شده است.

سی‌ان‌ان به‌نقل از منابع متعدد نوشته است که ترامپ به‌خاطر این ماجرا به‌شدت عصبانی شده و ندای ناامیدی سر می‌دهد.

طبق این گزارش، ترامپ طی روزهای اخیر از پوشش خبری منفی شبکه تلویزیونی از این حادثه شکایت کرده و به معتمدان خود گفته است که احساس می‌کند سعودی‌ها به وی خیانت کرده‌اند، کسانی که روایت‌های متفاوتی را از آنچه بر سر جمال خاشقجی پس از ورودش به کنسولگری سعودی در استانبول رخ داده، بیان کرده‌اند.

به‌نوشته سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تلفنی صحبت کرده و به‌طور خصوصی آن‌ها را به‌خاطر آینکه باعث شدند چهره‌اش خراب شود، مقصر شمرد. ترامپ به‌هنگام گفتگو از کارهایی که برای سعودی‌ها انجام داده سخن گفته و از اینکه سعودی‌ها وی را در این شرایط قرار داده‌اند شکایت کرده است.

سی‌ان‌ان می‌گوید که ترامپ دوست ندارد که خود و دامادش به‌عنوان افراد بسیار نزدیک به سعودی‌ها به‌تصویر کشیده شوند.

بیشتر بخوانید

موگرینی: قتل خاشقجی تجاوز به آزادی بیان است/ برای اعلام موضع منتظر پاسخ عربستان هستیم

پیشنهاد رشوه فرستاده ملک سلمان به اردوغان برای سرپوش‌گذاشتن بر پرونده خاشقجی

اردوغان: بدل خاشقجی نیز ترکیه را ترک کرد/ 18 فرد دخیل در جنایت باید در ترکیه محاکمه شوند

به‌نوشته این شبکه آمریکایی، در پی ارائه توضیحات سعودی‌ها در خصوص چگونگی مرگ خاشقجی، مشاوران ترامپ به او گفته‌اند که توضیحات سعودی‌ها چیز جدیدی بیان نمی‌کند.

حکومت آل‌سعود در بیانیه‌ای که بامداد روز شنبه منتشر کرد، کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد. دادستان کل عربستان در بیانیه‌ای بامداد شنبه مدعی شد خاشقجی بعد از درگیری با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری به‌قتل رسیده و 18 شهروند سعودی در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.‎

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها