رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396920

اردبیلیها منتظر طوفان با سرعت ۱۰۰ کیلومتر باشند

ساعت 24- بررسی و تحلیل تصاویر نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد که شهروندان استان اردبیل طی روزهای آخر هفته تندباد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت را تجربه خواهند کرد.

style="text-align:justify">مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به ورود دو سامانه جوی به استان طی روزهای آینده اشاره کرد و افزود: براین اساس از روز پنجشنبه وزش بادهای شدید استان را فراخواهد گرفت.

علی دولتی مهر ادامه داد: براساس پیش بینی ها از بعد از ظهر فردا چهارشنبه تا ظهر روز جمعه بادهای تند تا شدید (بادهای «گرمیج») گاهی توام گرد و خاک استان اردبیل را فرا خواهند گرفت.

وی بیان داشت: اوج شدت وزش باد روز پنجشنبه بویژه از ظهر تا شب با سرعت ۶۰ تا ۷۲ کیلومتربرساعت پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان تاکید کرد که بررسی ها نشان می دهد طی این روزها سرعت وزش باد در مناطق مرکزی این استان بویژه شهرستان های مشگین شهر، اردبیل، نیر، گرمی، سرعین، کوثر و نمین تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت و بیشتر نیز می تواند برسد.

وی با اشاره به افزایش دما طی فعالیت این سامانه جوی یادآور شد: در روز پنجشنبه افزایش دمای هوا و در مناطقی از استان اردبیل رگبار باران انتظار می رود.

دولتی مهر در عین حال با اشاره به بررسی و تحلیل تصاویر نقشه های پیشیابی هواشناسی تاکید کرد که پس از فعالیت سامانه اول که تا روز جمعه تداوم خواهد دشت، سامانه دوم در قالب افت شدید دما و بارش برف و باران وارد استان خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت وزش بادهای شدید و وقوع طوفان در استان، با ابراز توصیه های کارشناسی برای دستگاه های اجرایی بویژه مدیریت شهری و نیز شهروندان اضافه کرد: وزش بادهای شدید طی این مدت می تواند به مبلمان شهری و تاسیسات برون شهری و روستائی خسارت وارد کند، لذا توصیه می شود تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها