رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396996

برگزاری عجیب‌ترین مسابقه‌ی دنیا در چین! +تصاویر

ساعت 24-همه ساله تعداد بیشماری مسابقه در سراسر دنیا برگزار می‌شود، از مراسم عجیب و وحشتناک جشنواره ی وجترین های آسیای شرقی گرفته تا مراسم عجیب دیگر، اما شاید تا به حال چیزی درباره‌ی رقابت خوردن فلفل‌های تند نشنیده باشید. یکی از عجیب‌ترین مسابقه‌های دنیا مربوط به چین است، طی این رقابت، شرکت‌کنندگان شجاع به نبرد با فلفل‌های قرمز می‌روند. قانون مسابقه ساده است، هرکسی که بتواند بیشترین فلفل را در کمترین زمان ببلعد برنده خواهد شد.

این رقابت هیجان‌انگیز با لقب جشن آب و آتش شناخته می‌شود و همواره افراد بسیاری از کشورهای گوناگون به چین می‌روند تا از نزدیک شاهد این جشن پرشور باشند.

ماجرای مسابقه‌ی منحصربه فرد خوردن فلفل به همین‌جا ختم نمی‌شود بلکه شرکت‌کننده‌ها باید داخل استخرها و یا بشکه‌های بزرگی از فلفل و یخ قرار بگیرند و همچنان به خوردن فلفل‌های قرمز ادامه بدهند. همانطور که حتما می‌دانید با مصرف بیش از اندازه‌ی فلفل قرمز بدن انسان واکنش نشان داده و از خود حرارت ساطع می‌کند. مسئولان این رقابت به خاطر حفاظت از جان شرکت‌کننده‌ها به آنها آب و یخ می‌دهند و حتی با سطل‌هایی بزرگ، آب یخ را روی آنها می‌ریزند. البته ناگفته نماند که شرکت‌کننده‌ها اجازه‌ی خروج از استخرها و بشکه‌ها را ندارند و هرکسی که خارج شود، بازنده محسوب خواهد شد.

مسابقه ی خوردن فلفل های تند و آتشین

مسابقه ی خوردن فلفل های تند و آتشین در چین

به هر داوطلب سه دقیقه زمان می‌دهند و پس از اتمام این مدت، فلفل‌هایی که هرکس خورده شمرده شده و در نهایت برنده مشخص خواهد شد. نکته‌ی جالب دیگری که بد نیست درباره‌ی این رقابت جذاب بدانید برندگان آن است. چین چند قهرمان بزرگ در زمینه‌ی خوردن فلفل قرمز دارد که اغلب همان چند نفر برنده‌ی این رقابت‌ها می‌شوند. گویا برخی از چینی‌ها زمان زیادی را صرف آماده شدن برای این مسابقه می‌کنند تا بلکه یکی از قهرمانان باشند. برای مثال طی سالهای متوالی فردی به نام لی یونگ جی برنده‌ی این رقابت می‌شد. پس از بررسی‌هایی که روی روش زندگی این قهرمان انجام دادند، متوجه شدند که وی از کودکی به خوردن فلفل عادت داشت و از جوانی به طور روزانه چند کیلو فلفل مصرف می‌کرد! او خود در باغچه‌اش 8 نوع فلفل مختلف پرورش می‌داد و به گفته‌ی خودش زندگی بدون فلفل برای او بی‌معنا بود.

به طور کلی مردم چین علاقه‌ی زیادی به مصرف فلفل دارند و آمارها نشان می‌دهند که جمعیت چین به طور روزانه بیش از 5 تن فلفل مصرف می‌کنند، همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی برای شرکت در مسابقه‌ی خوردن فلفل‌های آتشین داوطلب باشند.

فلفل های تند و آتشین

مسابقه ی خوردن فلفل های تند و آتشین در چین

در برخی مناطق ایران مثل مناطق جنوبی کشورمان هم، فلفل و غذاهای تند، طرفداران بسیاری دارد. فکر می‌کنید از این دست مسابقات در این مناطق هم برگزار می‌شود؟ اگر شما باشید مایلید در این مسابقه شرکت کنید؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها