رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 397221

چگونه شرکت ها کارکنان خود را استخدام می کنند؟

رپورتاژ / در زمانیکه قوانین تکنولوژی برقرار است ، استخدام ر زمانیکه قوانین تکنولوژی برقرار است ، استخدام و استخدام کردن به طور چشمگیری در طول زمان تغییر کرده است و همچنان در حال تکامل است. این برای کارجویان مهم است که درباره چگونگی استخدام شرکت ها آگاه شوند.خوب آنها می توانند از مزیت این روشها که چگونه شرکت های افراد مناسب را برای استخدام انتخاب می کنند ، استفاده کنند.

در زمانیکه قوانین تکنولوژی برقرار است ، استخدام در زمانیکه قوانین تکنولوژی برقرار است ، استخدام و استخدام کردن به طور چشمگیری در طول زمان تغییر کرده است و همچنان در حال تکامل است. این برای کارجویان مهم است که درباره چگونگی استخدام شرکت ها آگاه شوند.خوب آنها می توانند از مزیت این روشها که چگونه شرکت های افراد مناسب را برای استخدام انتخاب می کنند ، استفاده کنند.

استخدام چیست؟

استخدام یک فاز از مراحل استخدام کردن است و زمانی انجام می شود که شرکت ها سعی در ایجاد یک بانک اصلاعاتی بزرگی از افراد ، برای سمت های شغلی از طریق سایت شرکت یا وب سایت های خارجی دارند.معرف های شغلی به کسی که آگهی استخدام را داده است از طریق منابع دیگر در دانشگاهها و رسانه اجتماعی کمک می کند.

متقاضی کار کسی است که به آگهی استخدام جواب میدهد و تقاضای خود را ارسال می کند ، سپس از آنها آزمون گرفته می شود تا بفهمند آنها برای اینکه به مرحله بعدی استخدام بروند مناسب هستند ، که می تواند شامل مصاحبه و روش های دیگر ارزیابی باشد.کارفرمایان ممکن است گذشته شخصی افراد را چک کنند و به همان اندازه معرف ها اهمیت دارند تا به جلو حرکت و به مرحله مصاحبه برسند.

استخدام فعال در مقابل استخدام غیر فعال

در بعضی از موارد کارفرمایان آگهی استخدام خود را به صورت نهان می دهند ، تنها آنها یک آگهی شغلی را در سایت خود منشر می کنند و منتظر می مانند تا افراد متقاضی ،آگهی شغلی را ببینند و برای آن درخواست بدهند. این نوع شرکت ها نیازی ندارند تا کار زیاد دیگری انجام دهند ، به خاطر حجم بالای تقاضاهایی که آنها دریافت می کنند.بعضی از شرکت ها به صورت آشکار به استخدام متقاضیان می پردازند.آنها سعی در ارتباط و گفتگو با کارکنان احتمالی خود از طریق آگهی های شغلی دارند.بوسیله آگهی دادن در سایت های استخدامی ، با بازدید از دانشگاهها و از طریق روشهای خلاقانه دیگر که شامل پخش دهان به دهان می شود.

حتی اگر آنها تقاضاهای شغلی بالایی دریافت کنند ، آنها می خواهند مطمئن شوند آنها بهترین افراد متقاضی را بدست می آورند شامل آنهایی که به صورت واقعی به دنبال استخدام نیستند می شود اما آنها ممکن است به این فرصت شغلی علاقه مند باشند- خیلی از شرکت های بزرگ تعداد تقاضاهای شغلی بالایی دارند که بتوانند آن را به راحتی مدیریت کنند ، پس آنها نیازی به آگهی دادن گسترده برای جذب متقاضی نیستند.برای مثال خطوط هوایی جنوب غرب 342664 رزومه دریافت کرده است و 7207 کارمند جدید را در سال 2016 استخدام کرده است.تعداد تقاضاهای بالایی برای هر شغل موجود است.هنوز خط هوایی جنوب غرب دارای بخش استخدامی خود در وب سایتش همراه با اطلاعات مشاغل ، مزایا ، فرهنگ سازمانی ، کارآموزی و نکاتی درباره اینکه کارکردن در خطوط هوایی جنوب غرب چگونه است ، هست. متقاضیان می توانند به صورت آنلاین تقاضاهای خود را آپلود کنند ، کپی و بازنشانی کنند یا از ویزارد رزومه استفاده کنند تا تقاضای خود را در سیستم خطوط هوایی ثبت کنند.

کارجویانی که می دانند در چه جایی دوست دارند که کار کنند ، ابتدا باید سایت شرکت مربوطه را چک کنند تا موقعیت های موجود و باز را پیدا کنند و به صورت آنلاین تقاضای خود را ارسال کنند. مستقیما به سایت بروید و تقاضای خود را به سرعت ثبت کنید.این نیز ممکن است که شما بتوانید در سایت آنها ثبت نام کنید تا به شما درباره شغل های جدیدی که باز می شود ، در همان زمانی که ارسال می شوند ، خبر دهند.

سایت های استخدام

سایت های استخدام هنوز هم نقش مهمی را در استخدام های شرکت ها بازی می کنند.بسیاری از کارفرمایان سمت های شغلی آزاد را در همه سایت استخدام شناخته شده ارسال می کنند.کارجویان می توانند در این سایت ها یک پروفایل کاربری ایجاد کنند و رزومه و مدارک خود را برای ارسال تقاضای شغلی به اینگونه سایت ها آپلود کنند. به علاوه خیلی از سایت های استخدام شناخته شده دارای اپ موبایل هستند و شما می توانید به جستجو ی شغل از طریق موبایل یا تبلتتان بپردازید.

موتورهای جستجو شغل

موتورهای جستجو شغل یک روش خوب برای کارجویان است تا به آگهی های استخدام سریع دسترسی پیدا کنند ، چون آنها منابع زیادی که آگهی استخدام در آنها قرار داده شده است را جستجو می کنند. با این حال یک موتور جستجوی شغلی تعداد زیادی آگهی های شغلی را به طور اتوماتیک در هنگام جستجوی اینترنت پیدا می کند و شرکت ها از آنها برای استخدام به صورت مستقیم استفاده می کنند.

علاوه بر این کارفرمایانی که دوست داشته باشند تا موقعیت شغلی موجود خود را فوری نشان دهند می توانند این کار را انجام دهند.برای مثال می توانند تبلیغات شغلی خود را در جاهای مخصوص در وب سایت ها قرار دهند.

لینکداین

لینکداین در حال تبدیل شدن به یک شبکه محبوب برای استخدام متخصصین است ، طبق آمار 96% درخواست های کاری کارفرمایان که از طریق مدیریت بخش منابع انسانی در سال 2015 ارسال شده است ، از این شبکه برای استخدام افراد استفاده کرده است.

راه حل های استخدامی لینکداین این امکان را به شرکت ها می دهد تا به راحتی فرصت ها را مشخص ، به اشتراک و آگهی شغلی در لینکداین بدهید و می توانید یک صفحه حرفه ای برای شرکت ایجاد تا متخصصان و افراد بااستعداد را جذب کنید.

کارجویان در داخل لینکداین می توانند به صورت مستقیم به دنبال موقعیت های موجود برگردند و اخبار شرکت ها را برای بدست آوردن آخرین خبرها دنبال کنند.برای استفاده خیلی موثرتر از لینکداین ، پروفایل ها باید به خوبی بهینه شده باشند تا به استخدام کنندگان ویژگی های افراد را نشان دهند.

معرف ها

کارفرمایان عاشق نامزدهای معرفی شده هستند چون این افراد یک توصیه نامه حرفه ای از یکی از کارکنان شرکت دارند. وقتی که یک معرف وجود دارد ، شانس خوبی برای پیدا کردن یک فرد مناسب است.چون کارمند معرفی کننده شرکت را به خوبی می شناسد و اینکه چه افرادی می توانند برای شرکت خوب باشند.

به علاوه معرف ها مراحل استخدام را راحت تر می کنند.در حقیقت بعضی از شرکت ها امتیازات خوبی می دهند به کارکنانی که معرف کارکنانی هستند که استخدام شده اند. برای کارجویان ، گرفتن یک معرفی نامه از یکی از افرادی که مشغول به کار است می تواند یک فرصت عالی باشد تا به رزومه او به دقت از طرف مدیر بخش استخدام خوانده شود.

آگهی استخدام در شبکه های اجتماعی

اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای استخدام افراد تا جایی است که شرکت ها از سایت شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر استفاده می کنند تا آگهی استخدامی مشاغل موجود خود را در آن منتشر کنند و کارکنان احتمالی خود را استخدام کنند ، و همچنان در حال افزایش است.مدیران منابع انسانی که به نظرسنجی SHRM پاسخ دادن ، لینکداین را با 73% امتیاز موثرترین سایت رسانه اجتماعی برای استخدام در بین رسانه های اجتماعی دیگر انتخاب کردند.

شرکت ها ، چه بزرگ و چه کوچک دارای صفحه در شبکه های اجتماعی هستند که در آنها اطلاعات شرکت ، موقعیت های استخدامی موجود ، نکات و توصیه ها برای ارسال درخواست های شغلی و اطلاعاتی درباره اینکه کارکردن در شرکت چگونه است ، قرار دارد.

علاوه بر این شرکت ها در شبکه های اجتماعی هم در حال فعالیت برای استخدام هستند.خیلی از سایت های استخدامی یک حضور قوی در شبکه های اجتماعی دارند.خیلی از سایت های معروف دارای صفحه در اینستاگرام هستند که آنها مشاغل موجود و توصیه های شغلی را ارسال می کنند.آگهی های استخدام و توصیه های شغلی در خیلی از صفحات شبکه های اجتماعی سایت استخدام قابل پیدا کردن است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها