رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 397489

پسر خاشقچی عربستان را ترک کرد

ساعت 24- خبرگزاری رویترز گزارش داد که پسر جمال خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا که در استانبول کشته شد، عربستان سعودی را ترک کرد.

style="text-align:justify"> خبرگزاری رویترز امروز پنجشنبه گزارش کرد که «صلاح خاشقچی» فرزند جمال که دوم اکتبر در کنسولگری سعودی در استانبول کشته شد، عربستان سعودی را ترک کرده است.

رویترز به زمان و چگونگی خروج او از عربستان اشاره نکرد اما برخی منابع می‌گویند، احتمالا او با پادرمیانی «جینا هاسپل» رئیس سازمان «سیا» که به عربستان رفت، از این کشور خارج شده است.

دو روز پیش، بر خلاف عرف معمول برای عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، صلاح به نزد شاه و ولی‌عهد سعودی خوانده شد تا سلمان و پسرش محمد که به دخالت در قتل جمال خاشقچی متهم است، به او تسلیت بگویند.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، صلاح خاشقچی بعد از این دیدار در صفحه توییتری که گفته می‌شود منتسب به اوست، با زدن هشتگ أین_جثة_جمال_خاشقجی (جسد جمال خاشقچی کجاست) درخواست کرده که در پیدا شدن جسد پدرش به او کمک کنند.

او همچنین گفته که در دیدار با شاه سعودی از آنان سوال کرده که مکان جسد پدرش کجاست اما پاسخی دریافت نکرده است و با زدن هشتگ مذکور قصد داشته تا فشار بر مقامات سعودی را برای کشف مکان جسد پدرش افزایش بدهد. او در توییت خود نوشته بود که «از شما خواستار همبستگی جدی هستم تا جسد پدرم پیدا شود».

«مجتهد» حساب کاربری معروف به افشاگر اخبار پشت پرده آل سعود، دیروز به نقل از خانواده خاشقچی مدعی شد که آندسته از اعضای خانواده که در داخل عربستان هستند، به نوعی در بازداشت خانگی و نظارت شدید هستند و تحرکات و تماس‌های تلفنی آنان کنترل می‌شود و آن دسته از اعضای خانواده که در خارج از عربستان هستند، تحت فشار این هستند که اگر اقدامی کنند، خانواده‌شان در داخل، اذیت خواهند شد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها