رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 399013

کافه های دو شهر استانبول و تفلیس

رپورتاژ / کافه های ترکیه به دلیل فرهنگ تاریخی بر پس آن و محیط دلنشین خود در دنیا مشهور است، کافی هایی که در آنها دلها گرم می شود و لبخند رضایت از طعم یک دسر بی نظیر بر لبان می نشاند.

trong>کافه های استانبول

از این گذشته قهوه های استانبول ترکیه نیز در سرتاسر دنیا مشهور است، حتی اگر به استانبول سفر نکنید، شهره طعم بی نظیر قهوه استانبول را خواهید شنید. پس چرا از این فرصت سفر به شهر قهوه استفاده نکنید ! در طول سفر با تور ترکیه، چشیدن قهوه ترک از باید های سفر است و چه بهتر که طعم اصیل قهوه ترک را در یکی از کافه های معروف استانبول چشید. باقلوا از دیگر دسر های خوشمزه ایست که در طول سفر به استانبول ترکیه در سطح شهر خواهید دید و از بهترین ها خواهید چشید.

کافه گالاتا کوناک استانبول ترکیه - Galata Konak Café

کافه گالاتا کوناک استانبول یکی از بهترین کافه های شهر است که انواه دسر های شیرین و خوشمزه ترکیه را با یک فنجان قهوه ترکی می توانید در آن نوش جان کنید و خستگی گشت و گذار در شهر را از جان به در کنید. این کافه با ظرفیت ۲۰۰ نفر مهمانان خود را با یک قنجان قهوه در کنار منظره ای دیدنی از دریا دعوت می کند. این کافه مکانی برای فرار از شلوغی و هیاهوی شهر نیز می باشد، جایی که یک فنجان قهوه با فنجان آرامش میکس شده است.

نشانی کافه گالاتا کوناک استانبول ترکیه : ترکیه، استانبول، بی اوقلو – حاج علی سکوک ۲/۲

کافه و رستوران تراس ۸۹ استانبول ترکیه - Terrace ۸۶ Café And Restaurant

در طول سفر با تور ترکیه، اگر در استانبول اقامت دارید، سری به کافه و رستوران تراس ۸۹ بزنید، این کافه علاوه بر قهوه دلچسب، غذاها خوشمزه نیز سرو می کند. کافه و رستوران تراس ۸۹ در جوار فرودگاه آتاتورک قرار دارد. در این کافه برد اطلاعات پرواز فرودگاه نیز نصب شده است تا مسافران فرودگاه بتوانند از اطلاعات پرواز مطلع باشند و با خیالی آسوده در این کافه استراحت کنند. لازم به ذکر است که در کافه تراس سرویس قلیان نیز ارائه می شود و بعد از ظهر ها موسیقی زنده در آن اجرا می شود.

کومپیر در کرانه اورتاکای (Kumpir at Ortaköy Shore)

اگر از مردم بومی بپرسید بهترین جا برای خوردن کومپیر (kumpir) کجاست، پاسخ آنها Ortaköy خواهد بود. Ortaköy که در میانه تنگه‌ی بسفر واقع شده، به معنی دهکده‌ی میانی است. این کوچه به پاس گالری‌های هنری، کافه‌ها، رستوران‌ها، یکشنبه‌بازار و کومپیر (kumpir) شناخته شده است. کومپیر سیب‌زمینی پخته‌شده با کره و پنیر چدار است. (پنیری نیمه سفت و به رنگ زردِ کم‌رنگ که از شیر پاستوریزه نشده تهیه می‌شود) چاشنی روی کومپیر بر اساس خواسته و ذائقه‌ی شما گوناگون است. برخی از چاشنی‌ها بر این پایه‌اند: مایونز، سس گوجه‌فرنگی، ترشی، بلال شیرین، تکه‌های سوسیس، قارچ، سالاد روسی و بسیاری موارد دیگر.

برای اینکه از «سلطان احمد» به اورتاکای برسید، نخست با تراموآ به Kabataş بروید و از آنجا سوار تاکسی شوید. اگر مبدأ شما «میدان تکسیم» است می‌توانید از همان‌جا سوار تاکسی شوید و با گذر از گذری ۴ کیلومتری در کنار مسجد دلمباغچه، کاخ دلمباغچه، موزه و نگارستان هنری Maritime، اسکله‌ی بشیکتاش و کاخ Çırağan (قابل بازدید نیست ولی چشم‌انداز زیبایی دارد) که همگی در سمت راست جاده قرار دارند (سمت دریا) به Ortakaöy برسید. گزینه‌های فراوانی در نزدیکی پارک Yıldız برای خوردن کومپیر وجود دارند. از سوی دیگر اگر از نظر زمانی زیر فشار نیستید و و آمادگی پیاده‌روی دیرپا را دارید، می‌توانید با گزینش این مسیر بسیاری از نقاط دیدنی استانبول را ببینید.

چنگل کوی چینارالتی (Çengelköy Çınaraltı)

سکونت اولیه در منطقه‌ی چنگل کوی (Çengelköy) به سده پنجم میلادی باز می‌گردد. این کوی همچنان برخی ویژگی‌های آیینی و دیرین ساکنین اطراف تنگه‌ی بسفر را پاسداری کرده است. برای مردم بومی چنگل کوی برای حضور Çınaraltı پرآوازه است. (ترجمه‌ی آن «زیر درخت چنار» می‌شود) یکی از مجموعه‌های تلویزیونی پرطرفدار ترکیه در دهه‌ی ۹۰ میلادی به نام Süper Baba در یک باغ چای در این ناحیه فیلم‌برداری شد.

درخت چناری که سایه و محیطی منحصربه‌فرد را در این جایگاه به وجود می‌آورد، دیرینه‌ای در حدود ۹۰۰ سال دارد. شما آزادید که هر گونه غذایی را همراه خود بیاورید، ولی آوردن نوشیدنی ممنوع است. خرید börek از مغازه‌های پیرامون و گرفتن چای در محل، کاری است که مردم محلی به ویژه صبح زود برای یک صبحانه‌ی دل‌چسب پیش از رفتن به مدرسه یا کار انجام می‌دهند. چشم‌انداز تنگه و پل بسفر هم از این مکان بسیار زیبا است. این محل همه‌روزه باز است.

برای رسیدن به اینجا می‌توان از پاره‌ای مناطق مانند Eminönü قایق‌های به سوی چنگل کوی (Çengelköy) را سوار شد. راه دیگر این است که خود را به Üsküdar در ۶ کیلومتری Çengelköy رسانده و از آنجا سوار تاکسی شوید و از جاده‌ی ساحلی در قسمت آسیایی استانبول لذت ببرید. در صورتی که در مسکونی کادیکوی (Kadıköy) اقامت داشته باشید می‌توانید اتوبوس‌های شهری 14M یا 15F را سوار شوید.

کافه چورلولو علی پاشا استانبول ترکیه - Çorlulu Ali Paşa

کافه چورلولو علی پاشا همان باغ چای در قرن ۱۸ ام است، در طول سفر با تور استانبول ، در کافه چورلولو علی پاشا قهوه ای اصیل و دلنشین خواهید چشید. اگر در شب به کافه چورلولو علی پاشا رفتید، متعجب نشوید چرا که این کافه تاریکی شب را با فانوس هیا کوچک روشن می کند. در این کافه می توانید سوغاتی های خوشمزه و اجناس دست ساز ترکی نیز خریداری کنید.

کافه های تفلیس

تفلیس، پایتخت تاریخی گرجستان، شاهد رویدادهای تاریخی متعددی بوده و دوره‌های مختلف تاریخ را تجربه کرده است. از این رو جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران سراسر دنیا دارد. در این شهر، مثل همه‌ی شهرهای توریستی دنیا، امکانات فوق‌العاده‌ای برای غذا خوردن در بهترین رستوران‌ها وجود دارد. رستوران‌ها و کافه‌های شیک و مجلل این شهر، بهترین نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی گرجستان را برای مسافران سرو می‌کنند. در ادامه با چند نمونه از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های فرهنگی این شهر آشنا می‌شویم که می‌توانید در آن‌ها لذیذترین غذاهای محلی یا بین‌المللی را نوش جان کنید.

کافه گابریادزه

این کافه‌ی زیبا که در کنار سالن تئاتر «گابریادزه ماریونت» و برج ساعت قرار گرفته، بخشی از مجتمع گابریادزه است. «ریزو گابریادزه»، مجسمه‌ساز، نمایشنامه‌نویس، کارگردان سینما، نویسنده و نقاشی است که برج ساعت، عروسک‌های نمایش و این کافه را طراحی کرده است. کافه گابریادزه دارای سه اتاق و یک تراس تابستانه است که از آنجا می‌توان شاهد منظره‌ی زیبایی از «آنچیسخاتی» قدیمی و برج بود. این منطقه نشان‌دهنده‌ی هنر ریزو گابریادزه است و شما می‌توانید چندین نقاشی و پوستر از این هنرمند بر روی دیوار ببینید. در کافه نیز از مجسمه‌ها و طرح‌های سرامیکی گابریادزه و پرده‌هایی که او برای پنجره‌های این کافه طراحی کرد چندین نمونه یافت می‌شود.

کافه لیلا

یکی دیگر از کافه‌های تفلیس که سبکی شرقی دارد کافه «لیلا» نام دارد. این کافه مکان مورد علاقه‌ی گیاهخوارانی است که دوست دارند غذاهای گرجستان را امتحان کنند. در کافه لیلا می‌توانید سبزیجات اصلی غذاهای گرجستانی مانند بادمجان، اسفناج، هویج، لوبیا را در قالب غذاهایی چون پیتزا یا پای میل کنید. بهترین زمان سفر به گرجستان

کافه فکتوری ۲۷

این کافه یکی از بهترین کافه‌های تفلیس برای کسانی است که به هنر خیابانی علاقه دارند و می‌خواهند ساعاتی از هیاهوی شهری دور باشند و به استراحت بپردازند. هم بیرون و هم داخل این کافه بسیار راحت است و نقاشی‌های خیابانی هنرمند گرجستانی به نام «تام اونز» را می‌توان در همه‌جا مشاهده کرد. منوی این کافه یک منوی بین‌المللی بوده و شامل برگرهای خوشمزه، سوپ، سالاد، ساندویچ و فلافل است.

آنتی کافه کورنر

آنچه این کافه را از دیگر کافه‌ها متمایز می‌سازد این است که نیازی نیست بابت آنچه می‌خورید پولی پرداخت کنید.سفر باتو پیشنهاد می کند در تور گرجستان به این کافه سر بزنید. شما برای زمانی که در این کافه سپری می‌کنید هزینه می‌پردازید. پولی که برای این بابت پرداخت می‌کنید اصا زیاد نیست و پس از گذراندن دو ساعت در این کافه، این هزینه هم کاهش می‌یابد. به علاوه اگر بیشتر از سه ساعت در این کافه بمانید هیچ هزینه‌ای از شما گرفته نخواهد شد. ایده‌ی اصلی راه‌اندازی چنین کافه‌ای ایجاد یک فضا مانند خانه بود تا مردم بتوانند مانند خانه‌ی خودشان بدون مزاحمت کارهایشان را انجام دهند. شاید این کافه یکی از متفاوت‌ترین کافه های تفلیس باشد. در این کافه می‌توانید انواع بازی‌های فکری و کتاب را که از طرف خود کافه ارائه می‌شود، در اختیار داشته باشید، بر روی صفحه‌ی نمایش فیلم ببینید و هرچقدر می‌خواهید چای یا قهوه‌ی رایگان سفارش دهید. حتی می‌توانید خوراکی مورد علاقه‌تان را با خود به کافه ببرید.

کافه میزوری

کافه «میزوری» که در یکی از پارک‌های تفریحی تفلیس واقع شده است،‌ به عنوان یکی از کافه‌های دنج و زیبای این شهر شناخته می‌شود. در این کافه سیگار ممنوع است و محیطی آرامش‌بخش و اجتماعی را فراهم می‌کند. فضای نشستن هم در داخل و هم در بیرون کافه وجود دارد. در کنار طراحی ساده و رنگارنگ، این کافه یکی از اولین کافه های تفلیس است که مناسب افرادی دارای معلولیت جسمی است. در ورودی، سرویس بهداشتی و منوی دارای خط بریل از نمونه‌های این خدمات هستند. در هوای گرم بهار و تابستان، این کافه در فضای باز به نمایش فیلم برای مشتریان خود می‌پردازد. البته این فیلم‌ها به زبان گرجی دوبله شده و زیرنویس انگلیسی هم ندارند. به علاوه، این کافه رویدادهای فرهنگی و اجتماعی نیز برگزار می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها