رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 399458

خواص سیب چوبی | مهمترین فواید سیب چوبی برای یبوست و کبد و کلیه

سیب چوبی برای کبد و کلیه فواید زیادی دارد اما پزشکان خواص درمانی مفیدی در سیب چوبی یافته اند در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم.

سیب چوبی
html>

معرفی سیب چوبی


سیب چوبی (Limonia acidissima) یک میوه است که نامهای دیگری مانند سیب فیلی و میوه میمون دارد. در برخی از نقاط جهان، این میوه به عنوان سیب فیلی نامیده می شود، زیرا غذای مورد علاقه از فیل ها است، در حالی که در مناطق دیگر، به دلیل پوسته چوبی سخت آن نام سیب چوبی نامیده می شود. این میوه برای هندوها مقدس است و به طور گسترده در هند کشت و خورده شده است.

درخت سیب چوبی بومی به هند است اما همچنین در سریلانکا، تایلند و دیگر مناطق جنوب جزیره آسیا یافت می شود. درخت می تواند تا 30 فوت در ارتفاع رشد کند و میوه های خوراکی 5-9 سانتی متر قطر داشته باشند. پوسته آنها سخت است و داخل آن از پالپ قهوه ای و دانه های سفید تشکیل شده است. پالپ می تواند خام خورده شود، اما آن را به طور عام جمع آوری شده و منجمد می کنند یا مربا درست می کنند. همچنین می توان با شیر نارگیل برای یک نوشیدنی خوشمزهاستفاده کرد، یا یخ زده با یک بستنی مخلوط کرد

این میوه برای کسانی که آن را مصرف می کنند دارویی با ارزش زیادی می باشد. بیایید نگاهی دقیق تر به مزایای سلامت گسترده این میوه جالب داشته باشیم.

خواص سیب چوبی

خواص سیب چوبی
مزایای سلامت سیب چوبی شامل تسکین یبوست، بیماری های گوارشی، زخم پپتیک، مشکلات تنفسی، اسهال، و دیابت است.همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، از عفونت های باکتری و ویروسی جلوگیری می کند، شرایط التهابی را کاهش می دهد، از سرطان جلوگیری می کند، تولید شیر را برای مادران شیرده افزایش می دهد، دیابت را درمان می کند، سلامت چشم را بهبود می بخشد، و به جلوگیری از اختلالات جنسی می پردازد.

سیب های چوبی عمدتا دارای مواد مغذی، ویتامین ها و ترکیبات ارگانیک از جمله :

تانن ها فیبر
کلسیم پروتئین
فسفر آهن

خواص سیب چوبی برای یبوست

سیب چوبی برای هضم عالی است، زیرا کمک می کند تا کرم ها را در روده نابود کند و درمان مناسب برای اختلالات گوارشی است. همچنین توصیه می شود به عنوان یک درمان برای دیس منتری مزمن استفاده شود. تنه و شاخه های درخت سیب حاوی ماده حساس به آدامس به نام "Feronia gum" است. معمولا در درمان اسهال و بیماری اسهال استفاده می شود. میوه سیب چوبی نیز برای افرادی که مبتلا به زخم پپتیک یا شمع هستند توصیه می شود زیرا برگ های درخت سیب دار حاوی تانن است که برای کاهش التهاب شناخته شده است. ویژگی ملین سیب چوبی نیز برای جلوگیری از یبوست و پس از آن، درد، ناراحتی و خطرات مربوط به سلامت آن بیماری کمک می کند. این میوه، همراه با فعالیت ضد قارچی و ضد انگل، ایده آل برای افزایش سلامت گوارشی است

خواص سیب چوبی برای تصفیه خون

سیب چوبی مخلوط با آب گرم و قند برای تصفیه خون و حذف سموم توصیه می شود که باعث آسیب جدی به بدن می شوند. اینکار موجب کاهش فشار روی کبد و کلیه ها می شود که خطوط عادی دفاع در برابر سموم هستند.

موثر برای درد گوش

ریشه درخت سیب چوبی جزء اصلی درمان گوش درد است.

جلوگیری از پوسته پوسته شدن

کمبود ویتامین C (اسید اسکوربیک) موجب پیدایش کربوهیدرات می شود و یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی است.از آنجا که این میوه غنی از ویتامین C است، می تواند از توسعه scurvy جلوگیری کند. این سطح بالای از ویتامین C همچنین قدرت و توان سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد، در نتیجه افرادی که سیب های چوبی را مصرف می کننداز انواع عفونت های میکروبی و ویروسی در امان هستند.

خواص سیب چوبی برای دیابت

"Feronia gum"، در تنه و شاخه های درخت سیب چوب، با کاهش شدت بیماری دیابت را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین در مدیریت جریان، ترشح و تعادل قندهای موجود در جریان خون کمک می کند. با مدیریت سطوح انسولین و گلوکز، مانع از زوال و سقوط قند خون است که می تواند برای بیماران دیابتی خطرناک باشد.

خواص سیب چوبی برای مشکلات تنفسی

برگ های درخت سیب به مردم کمک می کنند که از سرماخوردگی و بیماری های مرتبط با آن جلوگیری کنند.آنها همچنین در درمان گلودرد و درمان سرفه کمک می کنند. برگ ها در از بین بردن خلط و از بین بردن ساخت در سیستم تنفسی کمک می کند.

 مضرات سیب چوبی

خواص سیب چوبی برای تقویت انرژی

صد گرم پالپ سیب چوبی دارای 140 کالری می باشد و مواد مغذی باعث افزایش فعالیت اندام و سرعت متابولیسم می شود. محتوای پروتئین بالا نیز بدان معنی است که بدن شما می تواند قوی تر شود و ماهیچه ها می توانند قوی تر رشد کنند و انرژی بدن را افزایش می دهند.

خواص سیب چوبی برای کلیه

مصرف منظم سیب چوبی برای افراد مبتلا به اختلالات کلیوی توصیه می شود. با توجه به قدرت سم زدایی از سیب های چوبی، کلیه می تواند از بسیاری بیماری ها محافظت شود. پ

خواص سیب چوبی برای کبد

سیب های چوبی به عنوان یک منبع خوب بتا کاروتن، مشکلات کبدی را درمان می کنند. آنها حاوی تیامین و ریبوفلاوین هستند که هر دو به عنوان تقویت کننده های سلامت کبد شناخته می شوند. این میوه همچنین به عنوان یک ماده در تونیک قلب عمل می کند.

نحوه انتخاب و خوردن سیب چوبی

سیب چوبی می تواند به صورت میوه های رسیده و یا به صورت آب سیب مصرف شود. یک سیب رسیده شیرین است و می تواند برای ساخت یک نوشیدنی خوشمزه به نام شیر سیب چوبی استفاده شود. میوه رسیده همچنین به عنوان کره ای با شکر یا عسل در برخی از فرهنگ ها مصرف می شود. میوه خام با مزه ترش است و برای تهیه چیلی استفاده می شود، در حالی که برگ این درخت به عنوان یک عنصر سالاد استفاده می شود.

خواص سیب چوبی برای یبوست

مضرات سیب چوبی

مانند هر غذا / میوه دیگر، هنگام مصرف سیب چوب، باید اقدامات احتیاطی انجام دهیم. مصرف بیش از حد سیب چوبی سبب ایجاد فتق در شکم می شود، بنابراین افراد مبتلا به مشکلات معده باید مراقب باشند. همچنین، اگر قبلا هرگز سیب چوبی را مصرف نکرده اید، مقدار کمی را امتحان کنید تا بدانید چگونه بدن شما واکنش نشان می دهد. هر چیزی می تواند یک آلرژی ایجاد نماید، بنابراین بهتر است برای شروع باقطعه کوچک سیب باشد، تا بدنتان را ارزیابی نمایید.

دیگر خواص سیب چوبی

سیب چوبی به دلیل خواص دارویی آن ، یک گیاه دارویی محسوب می شود. نام گیاه شناسی آن Limonia acidissima است. همچنین با نام سیب فیل یا میوه میمون شناخته می شود. طعم شیرین و ترش دارد.
گفته می شود سیب چوبی برای: یبوست ، ناراحتی معده ، زخم معده و اثنی عشر ، بواسیر ، مشکلات تنفسی ، اسهال و اسهال مفید است. این سیستم ایمنی را پشتیبانی می کند ، با عفونت های ویروسی و باکتریایی مبارزه می کند ، با التهاب و فرآیندهای مختلف التهابی مبارزه می کند ، از سرطان جلوگیری می کند ، تولید شیر در مادران شیرده را افزایش می دهد ، دیابت را درمان می کند ، سلامت چشم را بهبود می بخشد و از اختلالات مختلف جنسی جلوگیری می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها