رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 399579

خواص کوپوآکو | فواید کوپوآکو برای سیستم ایمنی بدن و فشار خون و قلب

کوپوآکو فواید زیادی برای برای فشار خون و قلب دارد که برخی از آن به تازگی برای ما آشکار شده است در این مطلب به خواص آن اشاره میکنیم.

کوپوآکو
html>

معرفی کوپوآکو


نام گیاه شناسی: Theobroma grandiflorum (Wild. ex Spring) Schumann
خانواده: Sterculiaceae
نام های مشترک انگلیسی: cupuaçu، cupuassu؛ پرتغالی: cupuaçu
Cupuaçu یک گونه میوه گیاهان دارویی است که به عنوان گیاه زراعی در کلمبیایی شناخته می شود که هنوز در منطقه ی شرقی آمازونیا برزیل یافت می شود. تعدادی از نویسندگان آن را یکی از امیدوار کننده ترین میوه ها در میان گیاه آمازون غنی می دانند که 271 گونه میوه آن را توصیف کرده است. تجزیه و تحلیل پتانسیل گونه های میوه بومی در آمازون باعث شده است که نویسنده پیشنهاد چهار گروه اولویت را ارائه دهد: 14 گونه مورد توجه اهالی، از جمله 19 گونه : cupuaçu: نیمه اهلی؛ 12 گونه که اهلی شده نیستند اما پتانسیل دامداری آنها شناخته شده است. و 13 گونه پالم دارد

توضیحات گیاه شناسی


Theobroma grandiflorum گونه گیاهی است که به ارتفاع 15 تا 20 متر می رسد اما زمانی که کشت می شود کمتر از 8 متر است. برگ های آن ساده، متناوب و کثیف هستند. 25 تا 35 سانتیمتر و 6 تا 10 سانتیمتر عرض، با سطح سبز روشن، قسمت بالایی نازک و زیر خاکستری می باشد. با گلهای دارای سه تا پنج گلبرگ، گلبرگهای غیرتپزیوی تیره بنفش هستند، گرده افشانی عمدتا به وسیله مورچه ها و شته ها انجام می شود و با استفاده از آنزیم ویپرترین می باشد. این میوه بوی قوی و خوشایند دارد. در بیرون آن بیضی، بیضوی، 25 سانتی متر طول و 12 سانتیمتر و وزن آن تا 1.5 کیلوگرم است. Endocarp سفید، نرم و مزه دار است، حاوی 25 تا 50 عدد تخم مرغ در پنج ردیف می باشد. میوه رسیده در هنگام فرود به زمین می رسد.

کوپوآکو در جنگل بارانی آمازون یافت می شود و مردم به دلیل ارزش غذایی و اثربخشی آن در درمان و جلوگیری از بیماری، آن را "داروخانه میوه" می نامند.

گفته می شود که میوه Cupuaçu مانند ترکیب طعم های مختلف شکلات، موز، گلابی، میوه های شور و آناناس است. این باعث می شود که این میوه واقعا عجیب و غریب باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : تاثیر بلوبری در کاهش وزن

خواص کوپوآکو

خواص کوپوآکو
نه تنها این که میوه Cupuaçu دارای طعم منحصر به فرد است، بلکه واقعا مغذی است.

این میوه حاوی:

آنتی اکسیدان غنی اسید آمینه
ویتامین B3 کلسیم
B2 سلنیوم
B1

Cupuacu همچنین دارای چربی و اسیدهای آمینه و حداقل 9 آنتی اکسیدان (از جمله ویتامین A و C) است. Cupuacu از خانواده کاکائو دارای محتوای فلاوانویی بالا است.

مدتها پیش این میوه توسط افراد بومی برای درمان درد شکم استفاده می شود. و با توجه به FruitsInfo، آن را نیز در "جوان سازی پوست، موهای سالم، از دست دادن وزن، حفاظت از پارتیشن های شریان، تقویت سیستم قلبی عروقی، افزایش انرژی و استقامت، تقویت سیستم ایمنی و غیره استفاده می شود."

میوه Cupuacu دارای ماده ای است که به عنوان پلی فنول های فیتوپروتئین شناخته می شود که در هیچ میوه دیگری وجود ندارد که برای درمان مشکلات تنفسی عالی است. نه تنها این میوه خوشمزه با ضد اکسیدان ها فراوان است و همچنین صبحانه ای عالی در میان مردم آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده است. همچنین گفته می شود که میوه Cupuacu به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان اختلال نعوظ است.

چقدر شگفت انگیز است که یک میوه واقعا باور نکردنی مثل این پیدا کرد

مزایای سلامتی زیادی برای Cupuacu وجود دارد که بیشتر آنها به پلی فنول های بسیار قوی فیتو پروتئین میوه، ضد اکسیدان، مواد مغذی ضروری، ویتامین ها و دیگر موارد ذکر شده اشاره می شود.

 خواص کوپوآکو برای سیستم ایمنی بدن

خواص کوپوآکو برای سیستم ایمنی بدن

این مزایای سلامت اولیه تحریک سیستم ایمنی است در حالی که به طور همزمان از توانایی بدن برای مبارزه با بیماری حمایت می کند. Cupuacu اثر کافئین دارد، اما حاوی کافئین نیست. این یکی از معدودی از بستگان کاکائو است که کافئین ندارد، با این حال این میوه اثر پر انرژی خود را حفظ می کند.
بیشتر مزایای Cupuacu همجوشی هستند. به عنوان مثال، تأثیر انرژی تقویت کننده ذکر شده در درجه اول به دلیل افزایش انرژی میوه های سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون و اثرات افزایش دهنده مواد مغذی و ویتامین های سریع عمل از میوه می باشد.

اثرات سینرژیک همچنان شامل پوست سالم و مو، سطح کلسترول پایین (از طریق مهار لیپید پراکسیداسیون) و لیبیود بهتر است. این ها بعضی از مزایای عالی میوه Cupuacu می باشد.

خواص کوپوآکو برای فشار خون و قلب

خواص کوپوآکو برای فشار خون و قلب

یکی دیگر از مزایای بزرگ میوه، بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها است. اینها اثرات طولانی مدت زیادی بر روی بدن دارند که شامل (و احتمالا مهمتر از همه) خنثی سازی رادیکال های آزاد در بافت های بدن است. گردش خون بهبود یافته و فشار خون پایین کاهش یافته است که در این فرایند از بین بردن این رادیکال های آزاد کمک می کند.

همچنین این آنتی اکسیدان ها کمک می کنند که سطح کلسترول را کاهش دهند، عملکرد مغز را بهبود بخشند. بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای سیستم گوارش و روده (توضیح استفاده از میوه توسط بومیان برای مشکلات گوارشی) و همچنین یک سیستم سالم سیستم قلبی عروقی را موجب می گردد.

خواص کوپوآکو برای پوست

کره کوپوآکو سرشار از چربی های سالم است و به عنوان نرم کننده ای عالی عمل می کند که می تواند به بازگرداندن سد رطوبت طبیعی پوست کمک کند.

کره کوپوآکو به دلیل نقطه ذوب پایین ، وقتی روی پوست قرار می گیرد نرم می شود و باعث جذب سریع آن می شود.

محتوای چربی بالای آن کمک می کند تا رطوبت باعث آبرسانی به پوست شما شود ، انعطاف پذیری را افزایش دهد و علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک را کاهش دهد

علاوه بر این ، محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن ممکن است از پوست شما در برابر ترکیبات مضر مانند اشعه ماوراlet بنفش (UV) ، آلاینده های محیطی و دود سیگار محافظت کند

بخاطر داشته باشید که بسته به نوع پوست ممکن است کره کاپوآکو را متفاوت تحمل کنید. به عنوان مثال ، اگر پوست چربی دارید ، استفاده از آن را فقط در قسمت های خشک تر بدن مانند دست ها ، پاها و آرنج ها انتخاب کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : آشنایی با آلوئه ورا و خاصیت آلوئه ورا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها