رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 399817

خواص فیجوآ | معجزه فیجوآ برای قلب و درمان سرطان

فیجوآ برای سرطان بسیار مفید است در ادامه مطلب نکاتی طلایی در مورد تاثیر فیجوآ برای سرطان و قلب را که شاید نمی دانستید را به شما ارائه می کنیم.

فیجوآ
html>

معرفی فیجوآ / آناناس گوآوا


Feijoa :pronounced /feɪʒoʊ.ə

نام های جایگزین: انگلیسی: feijoa، guava peanut، guavasteen؛ اسپانیایی: guayabo grande، guayabo chico، guayabo del pais (اروگوئه)؛ پرتغالی: goavaba serrana، گواوا ورد، گوجه فرنگی آناناس (برزیل)
نام گیاه شناسی: Acca sellowiana (در سالهای اخیر تغییر نام یافت از feijoa sellowiana)

خانواده: Myrtaceae (خانواده گل سرخ که شامل گواوا، گل میخک و اوکالیپتوس)

جنس: Acca

گونه های مرتبط: Psidium guajava - Guava، Eugenia cattelianum - Guava توت فرنگی

منشا: مناطق گرمسیری نیمه گرمسیری و گرمسیری (کمتر از 1000 متر) از جنوب برزیل، اروگوئه، غرب پاراگوئه و شمال آرژانتین.

تاریخچه کشت: فیوجا نخستین بار در سال 1815 توسط گیاه شناس آلمانی آلمان Freidrich Sellow جمع آوری گردید.

ادوارد آندر، یکی از گیاه شناس شناسان فرانسوی و متخصص باغبانی، اعتقاد به معرفی فیجوآ به اروپا دارد. اندرو مسئول توزیع فیجوآ به اروپا و آمریکای شمالی پس از اولین بار در باغ خود در ویلا کلمبیا در Riviera فرانسه بود.

اتو کارل برگ، متخصص گیاه شناس آلمانی، به نام "فیائو" پس از João da Silva Feijó، یک گیاه شناس پرتغالی متولد شده در مستعمره برزیل، نام گرفت. Feijo مدیر موزه تاریخ طبیعی در سان سباستین، اسپانیا، در طول دوره استعماری بود.

Feijoas در سال 1900 به کالیفرنیا معرفی شد. آنها در دهه 1920 به نیوزیلند معرفی شدند.
توضیحات عمومی: فیجوآ یک درختچه ای بسیار زیبا، چند ساله یا درخت کوچک است که به ارتفاع 1-7 متر رشد می کند و به عنوان یک درخت زینتی رشد می کند. در ماه های بهار، یک گلوله قرمز جذاب رشد می کند. برگ ها بر روی سطح بالایی سبز رنگی و خاکستری نقره ای در زیر آن هستند.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص منگوستین ( ترگیل)

خواص فیجوآ

میوه بیضی شکل و حدود 20 تا 80 میلی متر طول دارد و یک رنگ سبز نازک با شکوفه سفید دارد. پوست نازک و به طور کلی ناسالم است و یک لایه سفید کننده گوشت دانه ای و یک توده مرکزی از خمیر ژله شفاف را پوشش می دهد. هر میوه حاوی 20 تا 30 دانه بسیار کوچک است.

عطر و طعم: میوه Feijoa دارای بوی متمایز و قوی است. این عطر به علت استریل متیل بنزوات و ترکیبات مرتبط آن در میوه وجود دارد.

فصلی: در نیمکره جنوبی،از اواخر ماه مارس تا ژوئن میوه می دهد. در کالیفرنیا، میوه از اکتبر تا دسامبر برداشت می شود.

تولید تجاری: باغ های تجاری در نیوزیلند، کالیفرنیا، استرالیا، شیلی، کلمبیا و سایر نقاط آمریکای جنوبی وجود دارد. نیوزیلند یکی از بزرگترین تولید کنندگان میوه در جهان است که تقریبا 200ha در سال 2008 تولید می شود.
انواع: بیش از 20 گونه از فیجوآ وجود دارد.
Feijoa: این میوه در پاییز ظاهر می شود و سبز، شکل بیضوی و اندازه ی تخم مرغ است. این میوه طعم شیرین و معطر دارد. گوشت آبدار است و به یک خمیر ژله واضح روشن تبدیل می شود و یک گوشت فشرده و سبک تر، کمی دانه ای، نزدیک تر به پوست است. بافت خشن ، نزدیک به گلابی یا نزدیک به گواوا دارد. میوه زمانی که رسیده و در طعم کامل است.

طعم / طعم: Feijoa مانند مخلوطی از چند میوه مثل آناناس، گواوا و توت فرنگی می باشد. گاهی اوقات عطر و طعم منحصر به فرد به عنوان ترکیبی از نعناع و آناناس شناخته می شود. افرادی که طعم آن را دوست ندارند، آن را به دارو اضافه می کنند.


خواص ضد سرطان فیجوآ

خواص فیجوآ


ارزش تغذیه ای (در هر 100 گرم):

انرژی 45 کالری پتاسیم: 166 میلی گرم
کربوهیدرات (قند) 10 گرم سدیم: 5 میلی گرم
پروتئین 1 گرم کلسیم: 4 میلی گرم
چربی <1 گرم منیزیم: 8 میلی گرم
فیبر 4 گرم فسفر: 10 میلی گرم
ویتامین C (اسید آسکوربیک): 28 تا 35 میلی گرم آهن: 0.05mg



خواص ضد سرطان فیجوآ

میوه Feijoa حاوی ساپونین است، که ترکیبی شیمیایی به نام گلیکوزیدهاست. فکر می کنم بسیاری از ساپونین ها دارای خواص ضد سرطان هستند و ممکن است کلسترول را کاهش دهند. سایر غذاهایی که حاوی ساپونین هستند، از جنس عدس، سویا و یونجه است. میوه Feijoa منبع خوبی از متابولیت های ثانویه معروف به فلاونوئیدها است. دریافته اند که فلاونوئیدها نقش مهمی در جلوگیری از سرطان، با مهار رشد تومورها ایفا می کنند. آنها همچنین متحد در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی هستند.


خواص فیجوآ برای یبوست

در هر 100 گرم، فیجوآ تقریبا به همان مقدار فیبر موجود است فیبر ما را به طور منظم از شر سموم نگه می دارد.

به همین دلیل فیبر بسیار مهم است که این غذا برای باکتری های روده خوب است. هنگامی که این باکتری ها قوی و سالم هستند، ما قادر به جذب بیشتر مواد مغذی در غذا هستیم. علاوه بر این، باکتری های سالم روده بهتر می توانند از پوشش دیوار روده محافظت کنند و همچنین فیبر از یبوست جلوگیری می نماید.

 خواص فیجوآ برای قلب
خواص فیجوآ برای سلامتی سیستم ایمنی بدن

فیجوآ غنی از ویتامین C است. از آنجا که ارتباط آن با سرماخوردگی و آنفولانزا پایاپای است، ویتامین C به عنوان یک ماده مغذی برای سلامتی سیستم ایمنی موثر است. یکی دیگر از ویژگی های فیجوآآنتی اکسیدان های موجود در آن است.

البته، آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد خون را از بین می برند. این موضوع کمک می کند تا استرس واکسیداتیو در پوشش شریان هاکاهش یابد. این نیز یک چیز خوب است، زیرا علت التهاب اکسیداسیون و علت واقعی بیماری آترواسکلروز، افزایش پلاکت و بیماری های قلبی است نه کلسترول.

خواص فیجوآ برای قلب

Feijoa همچنین از دوز سالم پتاسیم به قلب و بدن کمک می کند. اگرچه مقدار آن در مقایسه با موز یا آووکادو کافی نیست، که به عنوان بخشی از رژیم غذایی ضد التهابی پاناس آسیای مکزیکی مدیترانه (PAMM) توصیه می شود.

پتاسیم یکی از مواد معدنی یا نمک است که به نام "الکترولیت ها" شناخته می شود. الکترولیتها به تنظیم عملکرد ماهیچه ها در بدن کمک می کنند و قلب شما عضله بزرگ است! پتاسیم نه تنها کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که ضربان قلب را در یک راه پایدار و قابل پیش بینی نگه می دارد، بلکه بر عملکرد عضلات صاف نیز تاثیر می گذارد که باعث می شود که شریان های ما به صورت انعطاف پذیری باشد. همه اینها به کنار پتاسیم نقش مهمی در حفظ جریان خون ما ایفا می کند.

در نهایت فیبر در فیجوآ و تأثیر آن بر کلسترول وجود دارد.

خواص فیجوآ برای افسردگی

Feijoa می تواند به بهبود روحیه کمک کند
یک مطالعه از چند سال پیش نشان داد که عصاره فیجوآ اثر ضد افسردگی قابل توجهی در موش دارد. زیرا فیجوآ مقدار قابل توجهی از فولات دارد و کمبود فولات با افزایش خطر افسردگی ارتباط دارد.

یکی از چیزهایی که فولات در بدن انجام می دهد، یک متابولیت به نام هموسیستئین را خنثی می کند.هوموسیستئین می تواند هورمون هایی مانند سروتونین را تحت تاثیر قرار دهد که به تنظیم خلق و خو می پردازد و در داروهای ضدافسردگی استفاده می شود.

خواص فیجوآ برای افسردگی

نحوه مصرف فیجوآ


Feijoa یک میوه همه کاره است، در کیک، کلوچه، دسر، سالسا، سس، مربا، ژله ها و curries استفاده می شود. محصولات تجاری شامل شکلات، چای، غلات، حبوبات، شیرینی و لوازم آرایشی حاوی فیجوآاست. یکی از بزرگترین مزایای فیجوا این است که آن را می توان یخ زده و بدون از دست دادن عطر و طعم و یا خراب شدن آن به گوشت کرم رنگی و معطر آن را بپزید.

دانستنی های جالب در مورد فیجوآ

فیجوآ بیشتر به صورت خام خورده می شود. یک فیجوآی رسیده را می توانید با این روش تشخیص دهید که با فشار دادن انگشت شست ، کمی جای خود را باز می کند. قبل از خوردن غذا ، باید میوه را بشویید و پوست آن را بگیرید ، سپس آن را مانند کیوی باز کرده و دو نیمه را با قاشق خارج کنید - حتی می توانید هسته های کوچک آن را بخورید.

اگر می خواهید خلاق باشید ، هیچ محدودیتی وجود ندارد: شما همچنین می توانید این میوه عجیب و غریب سالم را به همراه سایر میوه ها در سالاد میوه برش دهید یا از آن به عنوان ماده ای برای بستنی یا دسر استفاده کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص میوه اژدها
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها