رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 399942

خواص گرومیچاما | فواید گرومیچاما برای پوکی استخوان و یبوست

هر آنچه میخواهید درباره گرومیچاما و خواص آن برای پوکی استخوان و یبوست بدانید در این مطلب برای شما گردآوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

گرومیچاما
html>

معرفی گرومیچاما


میوه گرومیچاما

نام علمی - Eugenia brasiliensis

Grumichama گونه ای از گیاهان است به اندازۀ درختی متوسط بومی برزیل می باشد. این درخت دارای میوه های کوچکی است که شبیه گیاهان با رنگ بنفش یا سیاه است. این میوه دارای طعم شیرین است و به عنوان یک عامل طعم دهنده در ساخت ژله ها مورد استفاده قرار می گیرد. Grumichama به آرامی به عنوان یک گونه در معرض انقراض به دلیل رشد آهسته خود و نرخ پراکندگی پایین است.

گرومیچاما بومی و وحشی در ساحل جنوبی برزیل ، به ویژه در ایالت پارانا و سانتا کاتارینا است. این میوه در اطراف ریودوژانیرو، همچنین در پاراگوئه کشت می شود. یک نمونه در سال 1880 در باغ امپراتور جامائیکا رشد کرد و در سال 1888 در باغ گیاه شناسی سنگاپور کاشته شد. در سال 1903 آن را کشت. از زمانیکه از هر دو این مکان ناپدید شد. تلاش برای رشد آن در فیلیپین در اوایل دهه 1920 با موفقیت انجام نشد. در اسرائیل نیز کاشت نشد. معرفی اولیه، شاید توسط Don Francisco de Paula Marin در سال 1791، در هاوایی کشت شد و درخت در باغ های متعدد محلی کاشت شد.
وزارت کشاورزی ایالات متحده از 1911 (Mauritius) از بذر دریافت کرد؛ گیاهان و دانه ها از Bahia، برزیل، در سال 1914 (S.P.I. # 36968)، و دانه های بیشتر از Mauritius در سال 1922 (S.P.I. # 54797)آورده شد. گیاهان در Plant Station معرفی شده در میامی رونق یافتند. کاشت های دیگر در کالیفرنیا انجام شد که به نظر می رسید حتی بهتر از آن سازگار است اما ظاهرا ناپدید شده است. وزارت کشاورزی ایالات متحده در سال 1926 در Puerto Arturo هندوراس نهال ها را پرورش داد و برخی از گیاهان را به باغ آزمایشگاهی Lancetilla در Tela در سال 1926 منتقل کرد. آنها در آنجا رشد و گل داده و پرورش می دادند
در فلوریدا، در اواخر ماه آوریل آن را پر از شکوفه کرده و 30 روز بعد با میوه بارور شده است. محصول فقط چند روز به سرعت رشد می کند. در هاوایی، درختان گل و میوه از ماه جولای تا دسامبر، با محصول اصلی در پاییز می باشد. درختان در برزیل در زمان گلدهی و بارور شدن به طرز چشمگیری متفاوتند، به طوری که فصل کلی از نوامبر تا فوریه گسترش می یابد.
در هاوایی، از میوه های نیمه رسیده پای، مربا یا ژله ساخته می شوند.

خواص گرومیچاما

خواص گرومیچاما/ گیلاس برزیلی

رطوبت 84 گرم تیامین 0.044 میلی گرم
پروتئین 0.3 گرم ریبوفلاوین 0.031 میلی گرم
فیبر 0.6 گرم نیاسین 0.336 میلی گرم
0.43 گرم خاکستر اسید اسکوربیک 18.8 میلی گرم
کلسیم 39.5 میلی گرم کربوهیدرات 13.4 گرم
فسفر 13.6 میلی گرم چربی 0.3 گرم
آهن 0.45 میلی گرم ویتامینA 67 IU
کاروتن 0.039 میلی گرم

خواص گرومیچاما برای یبوست

گرومیچاما دارای فیبر است فیبر بدن را از سموم حفظ می نماید.

فیبر برای باکتری های خوب روده مفید است فیبر نه تنها برای حرکات روده عالی است، بلکه تحقیقات نشان داده است که در پایین آوردن کلسترول خون نیز نقشی مهمی ایفا می کند. حتی فیبر موجود در غذا، خطرسرطان (کولون (سرطان روده بزرگ را کم می کند

خواص گرومیچاما برای پوکی استخوان

خواص گرومیچاما برای پوکی استخوان


این میوه دارای فسفر و کلسیم است همه ما از نیاز بدن به این دو ماده آگاه هستیم بعضی از خواص آن عبارتند از فسفراز پوکی استخوان و راشیتیسم جلوگیری می نماید.
تنظیم کننده عملکرد قلب می باشد.
برای عملکرد کلیه‎ها، فسفر یکی از مواد ضروری می باشد.
فسفر، شکستگی استخوان را سریع خوب می‎کند و نمی‎گذارد کلسیم از طریق زخم به هدر رود
کلسیم بیشتر به عنوان یک استخوان ساز معرفی می گردد و از پوسیدگی و پوکی استخوان ها نیز جلوگیری می نماید.

خواص گرومیچاما برای قلب و سرطان


گرومیچاما دارای اسید اسکوربیک یا ویتامین ث می باشد مصرف و کاربرد اسید اسکوربیک برای خیلی از ما یعنی دوای سرما خوردگی اما کاربردهای دیگری نیز دارد یک خاصیت و کاربرد اسید اسکوربیک یا ویتامین ث نقش آن در شکل گیری و ترمیم کلاژن می باشد. کلاژن یک پروتئینه که سلولها و بافتهای بدن رو کنار هم نگه می دارد. کلاژن ترکیب اصلی رگها، پوست، تاندونها و رباطها است. ویتامین ث تو رشد دندانها و استخوانها هم نقش دارد
از آنجایی که ویتامین C دارای خواص آنتی‌اکسیدان است، مانع از آسیب سلولی می‌گردد که به خاطر مولکول‌های رادیکال آزاد در بدن اتفاق افتاده است. محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند به تازگی کشف کرده اند که تجمع مولکول‌های رادیکال آزاد در بدن باعث تسریع روند سالخوردگی شده و خطر پیشرفت بیماری‌های قلبی، سرطان و آرتروز را در شما افزایش می‌دهد. بنابراین، سعی کنید روزانه حداقل یک غذای سرشار از ویتامین C بخورید.

 خواص گرومیچاما برای یبوست

خواص گرومیچاما برای چشم


گرومیچاما دارای ویتامین A می باشد ویتامین A ویتامین محلول در چربی و یک آنتی اکسیدان قوی می باشد. ویتامین A نقش حیاتی در حفظ بینایی، عملکرد عصبی، پوست سالم و غیره دارد. ویتامین A مانند همه آنتی اکسیدان ها در کاهش التهاب از طریق مبارزه با آسیب های رادیکال های آزاد کارایی دارد. داشتن یک رژیم غذایی با میزان آنتی اکسیدان های مناسب، راه طبیعی برای کاهش سرعت پیری می باشد.

گرومیچاما برای بیماری های چشم

آب مروارید مشکلات مربوط به بینایی است. افراد مبتلا به آب مروارید میزان ویتامین C را کاهش داده اند. مصرف زیاد ویتامین C باعث افزایش خون در مناطق چشمی می شود.

گرومیچاما سرماخوردگی را درمان می کند

ویتامین C باعث تقویت قدرت ایمنی بدن می شود که از سرفه و سرماخوردگی جلوگیری می کند. این ماده جذب آهن را تحریک می کند و قدرت مقاومت بدن در برابر عفونت را افزایش می دهد. این کمک می کند تا در برابر ویروس ها مقابله کند.

قدرت ایمنی را افزایش می دهد

ویتامین A با افزایش پاسخ های لنفوسیتی در برابر آنتی ژن ها ، قدرت ایمنی بدن را برای مبارزه با عفونت ها افزایش می دهد. این رطوبت غشای مخاط را برای تأمین قدرت ایمنی بدن فراهم می کند و عملکرد گلبول های سفید خون را تقویت می کند. از ورود به بدن جلوگیری می کند ، عفونت ها را خنثی می کند. این محافظت از دو هسته را تضمین می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها