رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400022

ادعای بیسند کیهان در مورد پذیرش CFT

ساعت24 - روزنامه کیهان با حمله به منتقدان رد لایحه CFT از سوی شورای نگهبان نوشت:با پذیرش این کنوانسیون، ایران باید بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و... را قطع کرده و تمامی حساب‌های بانکی آنها را مسدود کند!

کیهان-660x330.jpg
div style="text-align:justify">

روزنامه کیهان با حمله به منتقدان رد لایحه CFT از سوی شورای نگهبان نوشت:با پذیرش این کنوانسیون، ایران باید بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و... را قطع کرده و تمامی حساب‌های بانکی آنها را مسدود کند!

این اقدام که «خودتحریمی» ترجمان دیگر آن است باید تحت نظارت بازرسان کنوانسیون صورت پذیرد تا از انجام آن اطمینان کامل حاصل کنند! چه خوابی برای ما دیده‌اند که برای تصویب این لایحه ذلت‌بار سر و دست می‌شکنند؟!

کیهان افزوده است: خبرآنلاین در این زمینه نوشته که" رد لایحه CFT توسط شورای نگهبان، آن هم در روز 13 آبان، هدیه به ترامپ نیست؟ رئیس‌جمهور آمریکا کینه‌اش علیه ملت ایران واضح است؛ آقایان شورای نگهبان که دوست ملتند با چه توجیهی، ملت را در این وانفسا، تحریم می‌کنند؟ پ

ای تبعاتش می‌ایستند یا همراه بقیه دلواپسان پشت مردم را خالی می‌کنند؟"درباره این قبیل موضع‌گیری‌های عجیب و مشکوک باید پرسید که آیا افراد مذکور آمریکایی یا همسو با آمریکا هستند که از رد لوایح مطلوب رژیم آمریکا درباره FATF و CFT ناراحت می‌شوند؟

آیا خبر ندارند که خزانه‌داری آمریکا ضمن کنترل بر مافیای FATF (ازطریق دستیار خود) چند بار بر الحاق ایران به FATF برای کنترل معاملات و تراکنش‌های مالی ایران و اعمال تحریم دقیق‌تر و همچنین واداشتن ایران به خودتحریمی از داخل اصرار دارد؟!

گفتنی است کیهان برای ادعای خود مانند تمام ادعاهای دیگرش علیه FATF و CFT هیچ بندی از کنوانسیون را به عنوان سند نیاورده است.در کنوانسیون مزبور نام نهادهای مورد ادعای کیهان نیامده است.بعلاوه برخلاف ادعای نادرست کیهان،امریکای ترامپ به همراه اسرائیل بیشترین تلاش را برای نپیوستن ایران به این کنوانسیون جهانی را کرده اند. غیر از ایران و کره شمالی هیچ کشوری از جمله سوریه،لبنان ،روسیه وچین(متحدان ایران) خارج از کنوانسیون مزیور نیستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها