رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400771

کاهش شش درصدی فروش گوشی هوشمند در سومین فصل سال

ساعت24-آمارها نشان می‌دهد که عرضه جهانی گوشی هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با کاهش شش درصدی روبرو بوده است.

تازه‌ترین آمارهای منتشره از سوی موسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که فصل سوم سال ۲۰۱۸ میلادی برای شرکت‌های تولیدکننده موبایل فصل پررونق و پرفروشی نبوده چراکه عرضه گوشی‌های هوشمند در این بازه زمانی سه ماهه با یک کاهش شش درصدی در مجموع به ۳۵۵.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند رسید که در این میان تنها دو شرکت چینی هواوی و شیائومی در مقایسه با فصل قبل، رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده‌اند.

هواوی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی درمجموع توانسته ۵۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازارهای جهانی عرضه کند که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با یک رشد ۳۲.۹ درصدی مواجه شده است. شیائومی نیز در فصل سوم سال ۲۰۱۸ میلادی موفق به عرضه ۳۴.۳ میلیون دستگاه موبایل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۱.۲ درصدی را از خود نشان داده است.

بر اساس گزارش وب سایت اندروید هدلاین، این طور که به نظر می‌رسد این دو شرکت چینی، رقیبانی همچون سامسونگ و اپل را به شدت تهدید کرده و به چالش کشانده‌اند و موقعیت و جایگاه آن‌ها را به‌عنوان برترین غول‌های تکنولوژی فعال در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند را به خطر انداخته‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها