رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400796

لاوروف: فشار آمریکا بر سوئیفت غیرقابل قبول است

ساعت24-وزیر خارجه روسیه از فشار آمریکا بر سوئیفت مبنی بر قطع ایران از این شبکه انتقاد کرد و تحریم‌های آمریکا را نامشروع خواند.

به گزارش تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره سازوکار ویژه اتحادیه اروپا برای کمک به ایران با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» گفت: سازوکارهایی در حال تدوین است تا با حفظ روابط تجاری با ایران و بدون شرکت آمریکا، ادامه اجرای بندهای این سند ممکن شود.

وی در ادامه اظهار کرد: این کار آسانی نیست. چراکه از روش‌هایی غیرقابل قبول برای تحت فشار گذاشتن سیستم مالی سوئیفت استفاده شده است.

لاوروف هچنین با اشاره به نامشروع بودن تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران بیان کرد: تدابیر آمریکا علیه ایران قطعا نامشروع است. آن‌ها نقض آشکار تصمیم شورای امنیت سازمان ملل هستند.

به گزارش ایسنا، جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) روز دوشنبه اعلام کرد که دسترسی برخی بانک‌های نامشخص ایرانی به این شبکه مالی را به علت آن‌چه که "ثبات و تمامیت سیستم مالی جهانی" عنوان کرد، قطع کرده است.

سوئیفت در بیانیه‌ای مختصر با اشاره به اینکه تعلیق بانک‌های ایرانی از دسترسی به این سیستم مالی "قابل تاسف" است، اعلام کرد که این اقدام را جهت ثبات و تمامیت سیستم مالی جهانی انجام داده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه همزمان با نقض برجام گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند.

در روزهای اخیر بخش دوم این تحریم‌ها اعمال شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها