رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 400815

پیش به سوی تعلیق فوتبال ایران/ از کم‌کاری وزارت ورزش تا دروغی که دردسرساز شد

ساعت24- اگر رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر قانون منع بکارگیری افراد بازنشسته از سمتش برکنار شود احتمال تعلیق فوتبال ایران بسیار زیاد است.

سال 1385 بود که فدراسیون فوتبال ایران به دلیل برکناری محمد دادکان از ریاست این فدراسیون با تعلیق روبرو شد. این برکناری که توسط مسئولان سازمان تربیت‌بدنی وقت انجام شده بود تبعات زیادی برای فوتبال ایران داشت. در آن زمان فیفا کمیته‌ای‌ شش نفره برای اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال تشکیل داد که در نهایت این اصلاحیه به عدم دخالت دولت در عزل‌ونصب‌های فدراسیون فوتبال انجامید. در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال این مورد هم آمده بود که از این پس این فدراسیون، خصوصی و حرفه‌ای است و دیگر یک نهاد دولتی محسوب نمی‌شود.

قانون جدید منع بکارگیری بازنشسته‌ها که به تازگی تصویب و ابلاغ شد برکناری یا استعفاهای اجباری روسای فدراسیون‌هایی که بازنشسته بودند را به دنبال داشت. در این بین صحبت‌ها و شائبه‌های زیادی در خصوص این که مهدی تاج هم بازنشسته است و باید از فدراسیون فوتبال برود مطرح شد. در جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال با رئیس مجلس شورای اسلامی،لاریجانی اعلام کرد قانون منع بکارگیری افراد بازنشسته شامل مسئولان بازنشسته فدراسیون فوتبال هم می‌شود. آنچه مسلم است نمی‌توان به صحبت‌های لاریجانی خرده‌ای گرفت چرا که او طبق قانون این صحبت‌ها را انجام داده اما مشخص است که مجلس شورای اسلامی تفاوتی میان فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها قائل نشده و به این نکته توجه نکرده که در اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده که این فدراسیون دولتی نیست.

هر چند با توجه به این که فدراسیون فوتبال بخشی از بودجه خود را از وزارت ورزش تامین می‌کند نمی‌توان آن را یک فدراسیون خصوصی در نظر گرفت و خصوصی بودن فدراسیون فوتبال دروغی بوده که برای فرار از تعلیق در اساسنامه قید شده است اما اگر در این زمینه وزارت ورزش با می‌توانست با مجلس شورای اسلامی تعامل داشته باشد فدراسیون فوتبال مشمول قانون منع بکارگیری افراد بازنشسته قرار نمی‌گرفت.

نامه دبیرکل فیفا به فدراسیون فوتبال که در خصوص احتمال برکناری تاج به فدراسیون فوتبلا ارسال شده می‌تواند زنگ خطر تعلیق فوتبال ایران را به صدا دربیاورد، حتی اگر تاج با استعفا از فدراسیون فوتبال برود فیفا نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهد داد. در آستانه جام ملت‌های آسیا، تعلیق فوتبال ایران می‌تواند یک خبر بد برای فوتبال ایران باشد، ای کاش مسئولان وزارت ورزش نسبت به حل این موضوع واکنش بهتری داشتند، موضوعی که لاینحل نبود، اما در حال حاضر به یک معضل اساسی برای فوتبال ایران تبدیل شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها