رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400863

دوومیدانیکاران برای رفع خستگی ماساژ بگیرند

ساعت 24- یک متخصص طب سنتی و ماساژ درمانی معتقد است: دوومیدانی‌کاران دوی استقامت و سرعت برای رفع خستگی، ریکاوری، کاهش آسیب‌دیدگی، بهبود عملکرد و افزایش تمرکز قبل از ورود به مسابقات ماساژ بگیرند.

style="text-align:justify">دکتر امیرحسین آل داوود اظهار کرد: یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود عملکرد و رفع خستگی ورزشکاران ماساژ درمانی است که تا ۱۰ سال پیش جایگاه خاصی در بین تیم‌های ورزشی نداشت، اما الان اکثر تیم‌های ملی و حرفه‌ای به این مساله پی‌بردند که برای افزایش کارایی و رفع خستگی عضلانی ورزشکاران خود بویژه در ورزش‌های استقامتی، قدرتی و دوهای سرعت هیچ تکنیکی بهتر از ماساژ نیست.

وی گفت: در ورزش‌های استقامتی و قدرتی همانند دوومیدانی (دوی سرعت، استقامت، دوی ۴۰۰ متر، پرتاب دیسک و نیزه) کشتی، فوتبال، وزنه‌برداری و.... که فشار عضلانی روی ورزشکاران زیاد است، مطالعات آکادمیک نشان می‌دهد قبل، حین و بعد از مسابقات اگر ماساژ به صورت علمی و سیستماتیک زیر نظر متخصصان امر انجام شود سبب بهبود عملکرد ورزشکاران و پیشگیری از آسیب‌دیدگی می‌شود.

این متخصص طب سوزنی خاطرنشان کرد: اگر ورزشکاران در هر رشته ورزشی که هستند قبل از شرکت در هر تورنمنت مهم و پرفشار ماساژ تخصصی همان رشته را دریافت کنند، نه تنها دچار آسیب‌دیدگی نمی‌شوند بلکه بهترین عملکرد را خواهند داشت. بویژه در دو نیمه فوتبال ماساژ بهترین تکنیک برای افزایش قدرت، توان فوتبالیست و بهبود عملکرد و پیشگیری از آسیب‌دیدگی است.

آل داوود خاطرنشان کرد: به دلیل عدم اطلاع رسانی و نگرش سنتنی نسبت به ماساژ هنوز تیم‌های ورزشی به اهمیت این مساله پی نبردند و نگاه تخصصی و علمی به ماساژ ندارند. حتی بعضی‌ وقت‌ها به خاطر اشتباهاتی که مربیان و سرپرستان تیم های ورزشی در اجرای برخی تکنیک‌های ماساژ دارند، سبب بروز آسیب‌هایی در ورزشکار شده که جبران آن به راحتی امکانپذیر نیست. ماساژ براساس رشته‌های ورزشی متفاوت است و نباید از یک تکنیک برای تمام رشته‌های ورزشی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: ورزشکار دوومیدانی کاری که پرتاب دیسک یا نیزه انجام می‌دهد باید قبل از پرتاب خود به دلیل کشیدگی مفصل دست یا شانه از ماساژی بهره ببرد که این نواحی را برای پرتاب آماده کند. یا دوومیدانی کاری که در دوی سرعت فعالیت می‌کند باید قبل حضور در مسابقه از ماساژی استفاده کند که در اثر استارت ناگهانی دچار گرفتگی عضلات پا نشود. البته ماساژهایی نیز وجود دارد که باعث افزایش قدرت، توان و استقامت ورزشکار می‌شود و در صحنه رقابتها دقت و تمرکز او را بالا می‌برد. بنابراین هر رشته ورزشی ماساژ خاص خود را می‌طلبد و این طور نیست که ما از یک تکنیک ماساژ برای تمام رشته‌های ورزشی استفاده کنیم.

این متخصص در پایان گفت: اگر مسوولین تیم‌های ورزشی سرمایه‌گذاری خوبی در بخش ماساژ و طب سنتی انجام دهند و از انجام ماساژهای غیرتحصصی پیشگیری کنند، در آینده می‌توانند به نتایج خوبی در مسابقات مهم دست پیدا کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها