رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400901

لوئیس فراخان: سیاست‌های دولت آمریکا باعث نابودی آن میشود

ساعت 24- رهبر جنبش مسلمانان آمریکا در نشستی خبری به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

style="text-align:justify">«لوئیس فراخان» رهبر جنبش مسلمانان آمریکا امروز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی که در پرس تی‌وی برگزار شد شرکت کرد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

رهبر امت اسلام ایالات متحده آمریکا در ابتدا گفت: دشمنان اسلام قصد دارند ما را فرهنگ و خدایمان جدا کنند. به خاطر آمدن محمد مصطفی است که ما اینجا هستیم. معلم من اسم مرا فراخان گذاشت و وقتی به ایران آمدم فهمیدم این نام چقدر فراگیر است و فهمیدم به خاطر نام فراخوان به این کشور بیایم.

وی ادامه داد: من می‌خواهم اظهار افتخار کنم در این مقطع در ایران هستم و تشکر خود را از حضرت آیت الله خامنه‌ای و دکتر رضایی عصو مجمع تشخیص مصلحت نظام بخاطر دعوتشان اعلام می‌کنم و از دکتر فواد ایزدی استاد دانشگاه تهران برای ایجاد فرصتی برای سخنرانی تشکر می‌کنم. من به شهر قم دعوت شدم و دیداری با حضرت آیت الله مکارم شیرازی داشتم و میخواهم از مردم ایران به خاطر مهمان نوازیشان قدردانی می‌کنم. از آقای طالب زاده و همسرشان بابت پذیرفتن ما تشکر می‌کنم. اما من از بازخورد رسانه‌ها در مورد دیدارم از ایران راضی نیستم.

فراخان تصریح کرد: البته از رسانه‌های تحت کنترل رژیم صهیونیستی بیشتر از این انتظاری نیست.

وی ادامه داد: وقتی کلام خدا را آن‌ها تحریف می‌کنند من چه انتظاری می‌توانم داشته باشم رسانه‌های تحت کنترل رژیم صهیونیستی سخنان مرا تحریف نکنند. امروز باید چهره واقعی شیطان کنار رود و این مسئولیت بر دوش من است. اما شیطان همه دنیا را فریب داده است.

فراخان گفت: راه مسقیم خداوند چیست جز راهی که در اسلام، مسیحیت و یهودیت هست؟ شیطان چهره مسیحیت و یهودیت را مخدوش کرده و به خاطر این است که حضرت مهدی باید بیاید و چهره دین را تطهیر کند تا ما برای بار دیگر در کنار هم با برادری زندگی کنیم.

رهبر امت اسلام افزود: مسلمانان نیاز به فرایندی دارند که باعث شود با کنار گذاشتن اختلافات به عنوان یک جامعه زندگی کنند طوری که شیطان نتواند با ما صدمه بزند. من در مقطعی در ایران هستم که برادران و خواهران بخاطر اعمال تحریم‌های آمریکا مورد هجمه قرار دارند. دنیا گفت: ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد و بر همین اساس توفقنامه‌ای میان ایران المان فرانسه چین روسیه انگلیس و آمریکا امضا شد. همه نهادهای ناظر به اتفاق گفتند ایران حتی یکی از مواد این توافق را نقض نکرده است. گفتند به ایران میلیاردها دلار پول دادند، ولی کسی می‌تواند به این سوال پاسخ دهد که ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران پرداخت شده است؟! با آمدن ترامپ، او این توفق نامه را پاره کرد. تا آنجایی که من می‌دانم رئیس جمهور آمریکا سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران تحمیل کرده است. سوال این هست که فراخان چرا در ایران هستی؟ چون خانواده من در اینجا هست همان طور که در آفریقا. من در آمریکا به دنیا آمدم، اما شهروند جهان هستم. همان طور که زمانی طوفان مناطقی را در آمریکا صدمه زد ما هر کمکی از دستمان برآمد انجام دادیم.

وی ادامه داد: من اینجا هستم که با برادران خودم صحبت کنم و بگویم که این یک آزمایش الهی است. من روی صحبتم با کسانی که به من هشدار دادند که به ایران که رفتی دیگر برنگرد می‌گویم من خیلی وطن پرست‌تر از کسانی هستم که این ادعا را دارند. آمریکا با عرق‌های ما ساخته شد؛ و من به آمریکا برمی گرد و این حرف‌ها را در آنجا هم خواهم زد. من هشدار می‌دهم به آن‌ها به نام حضرت مهدی که حمایت آن را دارم.

فراخان در ادامه در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره سیاست آمریکا در خاورمیانه گفت: وقتی شما اعتیاد به مواد مخدر دارید هرکاری می‌کنید تا به نیاز اعتیادتان پاسخ دهید. خاورمیانه بسیار غنی از مواد نفتی هست و همه کشورهای بزرگ صنعتی به این مواد نفتی نیاز دارند تا بتواند صنایعش را پیش ببرند. آمریکا و انگلیس و بقیه همه دنبال دسترسی به این معادن بودند. در ایران محمد مصدق در یک انتخابات دموکراتیک رهبر ایران شد و گفت: سود منابع نفتی باید برای مردم هزینه شود؛ و بخاطر همین کشور من در قالب یک توطئه مصدق را برکنار کرد و شاه را جایگزین آن کرد. از طریق شاه بود که مالکیت نفت به دست غرب افتاد و شاه و ملازمانش ثروتمند بودند و مردم ایران در فقر زندگی می‌کردند. کسانی که این شرایط را دوست نداشتند کشته شدند یا مورد آزار قرار گرفتند که یکی از این افراد حضرت امام خمینی بود. بخاطر این نارضایتی بود که امام خمینی تبعید شد و مردم به انقلاب روی آوردند. ما برمی گردیم به سال ۲۰۱۸ که براساس سیاست آمریکا، ترامپ از عربستان خواست تمام رهبران کشورهای عرب را به ریاض دعوت کند. وقتی ترامپ را در ریاض مشاهده می‌کردیم تصاویری از تجهیزات نظامی بود که با ۱۱۰ میلیارد دلار به آن‌ها فروخت و گفت: باید این سلاح‌ها را علیه ایران به کار ببرید و باعث شد یک کشور برادر را از بقیه جدا کند.

وی افزود: معلم من چند سال پیش به من هشدار داد که سیاست آمریکا باعث جنگ بزرگی در خاورمیانه می‌شود که در انجیل به ان اشاره شده است؛ آرماگدون. معلم من مقاله‌ای را در ایام انتخابات نوشت درباره پیروزی دموکرات‌ها یا جمهوری خواهان و گفت: الان شاهد آرامش قبل از طوفان هستیم. زمانی بود که ما عقیده داشتیم که انتخابات ریاست جمهوری برهه حساسی در سیاست آمریکا بود و معلم من گفت: رئیس جمهور امریکا وظیفه خطیری دارد که تا جایی که می‌تواند طوفان را به تاخیر بیندازد که این کار به نفع آمریکا و تمام دنیا است. این تحریم‌ها می‌تواند مقدمه‌ای برای جنگ جدید باشد. من از ترامپ خواهش می‌کنم که بسیار مراقب باشند، زیرا اگر ماشه جنگ کشیده شود آن زمان هست که سایر کشورها مثل چین و روسیه هم وارد جنگ می‌شوند و آن زمان پایان آمریکا خواهد بود. شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل ایرانیان باعث پایان دادن آمریکا نمی‌شود بلکه سیاست‌های خود دولت آمریکا باعث نابودی این کشور می‌شود.

فراخان در پاسخ به این سوال که جامعه مسلمانان آمریکا چه اقداماتی را برای سیاست‌های ایران هراسانه و جلوگیری از جنگی مثل یمن انجام داده است اظهار داشت: حقیقت بهترین مدافع در برابر این اقدامات ایذایی است. ما باید همیشه پیرو حقیقت باشیم و بگوییم. اگر بترسیم و بخاطر حقیقت بمیریم نباید از اقداماتی که علیه ما می‌شود نباید گله کنیم. این اتفاقی که در یمن دارد می‌افتد و روهینگیا و آزار مسلمانان در چین جرم علیه انسانیت است. نباید منتظر دیگران باشیم و خودمان باید کاری بکنیم تا نجات پیدا کنیم. رسانه چه سودی دارد اگر در مورد حقیقت ننویسد؟ ما اگر نتوانیم حقیقت را عنوان کنیم و از دولتمان انتقاد کنیم سود این رسانه‌ها چه خواهد بود؟ هیچ کسی نمی‌تواند این جسارت را به شما بدهد و خودتان باید این جسارت را داشته باشید تا بتوانید حقیقت را بگویید.

رهبر امت اسلام آمریکا در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره تظاهرات انتقادی سال گذشته ایران چیست بیان کرد: باید بر روی خودمان تمرکز داشته باشیم، چون تمرکز بر غرب باعث تضعیفمان می‌شود. باید نگاهمان به درونمان باشد و جهاد واقعی این است که باید به خودمان اتکا داشته باشیم.

فراخان در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره نقش و میزان دخالت مذهب در ایران چیست گفت: قرآن برای همه مواقع پیامی دارد. قرآن می‌فرماید انسان نه براساس اجبار دولت عمل می‌کند بلکه براساس میل خودش جلو می‌رود. در هر کشوری قوانینی هست و زمانی اجرا می‌شود که افرادی برای تضمین اجرای آن باشد. همانطور که آمریکا دولت قوانین است نه اشخاص. من قبل از گرایش به اسلام مسیحی بودم و خانواده مسیحی خودم را همچنان دوست دارم. در جامعه مسلمان آمریکا ما قوانینی داریم. ما به خداوند رسول خدا و معلمان ایمان داریم و براساس میل خودمان و نه اجبار دولت به این قوانین احترام می‌گذاریم. قانون باعث پشتوانه جامعه است که ما در آن زندگی می‌کنیم. ما وقتی تحمیل شریعت را بر کسانی داریم که تحت تاثیر غرب زندگی کرده اند، ما متوجه نیستیم که برای این اصلاحات نیاز به زمان داریم. معلم ما به ما یاد داد که به این قوانین احترام بگذاریم و نه برای اجبار بلکه به خاطر زیبایی که این قانون به وجود می‌آورد؛ و من دعا می‌کنم که این جایگاه ما در قدرت باعث نشود که زورگو شویم و بخواهیم تحمیل کنیم، چون مرز باریکی برای این مساله وجود دارد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها