رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400919

چین درخواست کشورهای غربی برای بستن اردوگاه‌های بازپروری مسلمانان را رد کرد

ساعت 24- پکن با رد این اتهام‌ها می‌گوید در استان سین‌کیانگ با تهدید جنبش‌های اسلام‌گرای افراطی و تروریستی مواجه است و تمام تلاش خود را برای حمایت از حقوق 55 اقلیت قومیتی به کار می‌بندد.

چین
style="text-align:justify">کشورهای غربی از جمله فرانسه، آلمان و ایالات متحده از چین خواستند تا ارودگاه‌های بازپروری اویغورها را ببندد.

به گزارش یورو نیوز، چین اتهام‌های دولت‌های عمدتا اروپایی و ایالات متحده درباره این اردوگاه‌ها را رد کرده است. نماینده این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: «ما اتهام‌های سیاسی چند کشور معدود را که براساس اطلاعات کاملا غلط بنا شده نمی‌پذیریم.»

در زمان برگزاری پنل ویژه بررسی وضعیت حقوق بشر چین در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو، صدها تن از مخالفان عمدتا تبتی و اویغور تظاهرات کردند.

در ماه های گذشته گزارش‌های متعددی از برپایی اردوگاه‌های بازپروری مسلمانان در چین منتشر شد. چند سازمان مدافع حقوق بشر، از جمله عفو بین‌الملل می‌گویند دولت چین نزدیک به یک میلیون نفر از مسلمانان تبعه این کشور را پس از بازداشت به این اردوگاه‌ها منتقل و آن‌ها را مجبور به ترک سبک زندگی سنتی خود می‌کند. بنا بر این گزارش‌ها، بازداشت شدگان به‌ویژه به خوردن گوشت خوک و نوشیدنی‌های الکلی مجبور می‌شوند.

پکن با رد این اتهام‌ها می‌گوید در استان سین‌کیانگ با تهدید جنبش‌های اسلام‌گرای افراطی و تروریستی مواجه است و تمام تلاش خود را برای حمایت از حقوق ۵۵ اقلیت قومیتی به کار می‌بندد.

لی یوچنگ، معاون وزیر خارجه و سرپرست هیات چینی حاضر در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: «امنیت، اولویت اصلی ما است. جلوگیری از وقوع جرم مقدم [بر مجازات مجرم] است. برپایی مراکز آموزشی یک اقدام پیشگیرانه برای مبارزه با تروریسم است.»

هزاران تن از شهروندان چینی از منطقه سین‌کیانگ در سال‌های گذشته به گروه‌های مسلح افراط‌گرا در سوریه نظیر داعش و جبهه‌النصره پیوسته اند.

ایالات متحده آمریکا پیش‌تر از چین خواسته بود تا فورا تمام مراکز بازداشت خودسرانه، از جمله اردوگاه‌های بازپروری را تعطیل و «صدها هزار یا حتی میلیون‌ها تن از افراد بازداشت شده را آزاد کند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها