رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400986

دادگاه تجدید نظر آمریکا علیه ترامپ رای داد

ساعت24- دادگاه تجدید نظر در آمریکا علیه تصمیم رئیس جمهوری این کشور برای پایان دادن قانون داکا که از مهاجران غیرقانونی که در کودکی به این کشور مهاجرت کرده اند، حمایت می کند، رای داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه تجدید نظر در ایالت کالیفرنیای آمریکا رای به ازسرگیری اجرای قانون داکا از سوی دولت دونالد ترامپ داد.

قانون داکا که در سال 2012 در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا تصویب شد، از اقدام برای اخراج آن دسته از مهاجران غیرقانونی که در کودکی به این کشور آورده شده و به «رویاپردازان» مشهورند، جلوگیری کرده و به آنان اجازه کار می دهد.
دولت ترامپ همواره موضع سختی علیه مهاجرت غیرقانونی اتخاذ کرده و در سال 2017 برنامه خود برای لغو قانون داکا را که حدود 700 هزار مهاجر را تحت حمایت خود قرار داده، اعلام کرد.
قضات سه گانه دادگاه تجدید نظر ادعای دولت ترامپ مبنی براینکه تصمیم دولت پیرامون قانون داکا قابل بررسی در دادگاه نیست را رد کردند.
با وجود آنکه ترامپ در برخی از سیاست های مهاجرتی پیروزی هایی به دست آورده اما رای این دادگاه یک شکست دیگر برای دولت وی در ارتباط با قانون داکا محسوب می شود.
دولت ترامپ پیش از آنکه این دادگاه تجدید نظر رای نهایی خود را صادر کند، از دیوان عالی آمریکا درخواست کرده بود که درباره این پرونده نظر دهد.
تاکنون چندین دادگاه در ایالت های مختلف آمریکا به نفع یا علیه تصمیم ترامپ در این باره رای داده اند؛ از این رو به نظر می رسد رای نهایی پیرامون قانون داکا در دیوان عالی این کشور بررسی خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها