رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400991

هیلی: به اعمال تحریم علیه کره شمالی ادامه میدهیم

ساعت 24-نماینده آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه «تهدید» کره شمالی همچنان پابرجاست، گفت تا زمانی که پیونگ‌یانگ تاسیسات هسته‌ای داشته باشد، واشنگتن به تحریم این کشور ادامه می‌دهد.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل عصر پنج‌شنبه گفت این کشور بر خلاف نظر روسیه و چین، به اعمال تحریم علیه کره شمالی ادامه می‌دهد.

هیلی که پس از جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع کره شمالی و پشت درهای بسته برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر در نیویورک گفت: «تحریم‌های کره شمالی را برنخواهیم داشت، چراکه آن‌ها هیچ کاری برای اینکه از شر این تحریم‌ها خلاص شویم، انجام نداده‌اند. تهدید هنوز وجود دارد. کره شمالی هنوز تاسیسات هسته‌ای دارد و به بازرسان هم اجازه نداده‌اند که از این تاسیسات بازرسی کنند.»

اظهارات هیلی در مورد وجود تهدید اتمی کره شمالی در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بهار امسال پس از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، گفت دیگر تهدیدی از جانب پیونگ‌یانگ وجود ندارد و خیال آمریکایی‌ها باید از این بابت آسوده باشد.

با این وجود مذاکرات طرفین تاکنون نتیجه ملموسی نداشته و واشنگتن با وجود درخواسته مسکو و پکن، از کاهش تحریم‌های کره شمالی در پاسخ به تخریب چند سایت هسته‌ای و موشکی این کشور، خودداری کرده است. کره شمالی این هفته مذاکراتی را که قرار بود در آمریکا میان دو کشور برگزار شود، لغو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نماینده آمریکا در سازمان ملل در بخش دیگری از اظهاراتش، در مورد خواست روسیه و چین، گفت: «آنچه آن‌ها دنبالش هستند، رفع محدودیت‌های بانکی است... بنابراین حالا می‌دانیم که دستور کار آن‌ها چیست. می‌دانیم که آن‌ها دقیقا به دنبال چه هستند. اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیافتد.»

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها