رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401011

اطلاعات عجیبی که دنیایتان را زیر و رو می کند

ساعت 24-چیزهای شگفت انگیز زیادی در دنیا وجود دارد مثل رنگین کمانی که شب‌ها ظاهر می‌شود. به عبارت دیگر، طبیعت، مردم و حیوانات همیشه می‌توانند ما را غافلگیر کنند و ما هم سعی می‌کنیم شما را غافلگیر کنیم.

2
چیزهای شگفت انگیز زیادی در دنیا وجود دارد مثل رنگین کمانی که شب‌ها ظاهر می‌شود. به عبارت دیگر، طبیعت، مردم و حیوانات همیشه می‌توانند ما را غافلگیر کنند و ما هم سعی می‌کنیم شما را غافلگیر کنیم.


اورانگوتان‌های نر جذب زنان مو قرمز می‌شوند

اورانگوتان‌ها ویژگی جالبی دارند: نرها گاهی نه تنها به اورانگوتان‌های ماده بلکه به زنان مو قرمز هم توجه نشان می‌دهند. مثلا اورانگوتانی در باغ وحش استرالیا عکس نیکول کیدمن را از مجله دزدید، آن را به خانه اش برد و ظاهرا او را بسیار دوست داشت.

حقایق عجیبی که دنیایتان را زیر و رو می کند

متقلبان، نقاشی تقلبی را به ۱.۷ میلیون دلار اسکناس‌ جعلی فروختند


اگر رقابتی بین بدشانس‌ترین متقلبان تاریخ برگزار شود، این دو مرد اسپانیایی برنده می‌شوند. آن‌ها در سال ۲۰۰۳ یک نقاشی جعلی را به اسم «فرانسیسکو گویا» فروختند که در واقع توسط نقاش اسپانیایی «آنتونیو ماریا اسکویول» کشیده شده بود. خریدار یک شیخ عرب ثروتمند بود که با دلالی کار می‌کرد که از فروشندگان ۳۰۰ هزار دلار کمیسیون گرفت. عجیب است، اما متقلبان به چیزی شک نکردند و این پول را از یک آشنا قرض کردند و پای معامله رفتند. آنها قصد داشتند نقاشی را ۴ میلیون دلار بفروشند، اما در نهایت توانستند ۱.۷ میلیون دلار بفروشند. جالب اینجاست که پولی که بابت نقاشی داده شد هم تقلبی بود. وقتی فروشندگان برای واریز پول به حسابشان به بانک رفتند، دستگیر شدند و واسطه هم هرگز پیدا نشد.

حقایق عجیبی که دنیایتان را زیر و رو می کند

در استرالیا، یک اپیزود از سریال «پاپا خوکچه هندی» ممنوع شد، چون به بچه‌ها یاد می‌داد از عنکبوت نترسند

یک اپیزود از این کارتون در استرالیا ممنوع شد، چون بسیاری از والدین شکایت کردند که به بچه‌ها اطلاعات غلط می‌دهد که عنکبوت‌ها هیچ ترسی ندارند. اما در استرالیا عنکبوت‌هایی هستند که خطرناک‌تر و مرگبارتر از عنکبوت‌هایی هستند که ما می‌شناسیم و باید بسیار مراقب بود.

حقایق عجیبی که دنیایتان را زیر و رو می کند

یکی از افسران لوئیزیانا آنقدر درمیان زندانیان مشهور بود که برایش مهمانی گرفتند

یکی از افسران مرکز تادیب و اصلاح لوئیزیانا به نام «جان وایتلی» آنقدر با زندانیان مهربان و منصف بود که آن‌ها واقعا او را دوست داشتند. جان سال‌هایی که در زندان کار می‌کرد، توانست خشونت را کاهش دهد، سییستم پاداش برای رفتار خوب ایجاد کند، به آموزش زندانیان کمک کند و تغییرات جدی ایجاد کند. مثلا به قابل اعتمادترین زندانیان اجازه می‌داد برای شرکت در رقابت‌های ورزشی و سایر رویدادها زندان را ترک کنند؛ بنابراین تعجبی ندارد که وقتی وایتلی بازنشسته شد، زندانیان برایش مهمانی ترتیب دادند.

حقایق عجیبی که دنیایتان را زیر و رو می کند

مرد کانادایی که در جنگل گم شده بود به خطوط برق آسیب زد تا او را پیدا کنند

یک مرد کانادایی در حال ماهیگیری با قایقش بود که طوفان شروع شد و قایق را به جای ناشناخته‌ای برد که بین بوته‌ها گیر کرد. مرد نتوانست راه خروج از جنگل را پیدا کند و نمی‌دانست کجاست. او که ناامید شده بود، تصمیم عجیبی گرفت: خطوط برق را با تبر قطع کرد و منتظر ماند تا هلیکوپتری که برای تعمیر می‌رسد، او را نجات دهد. فکر او درست بود، هلیکوپتر رسید و نجاتش داد. اما مجبور شد خسارت بدهد و به خاطر کارش مردم ۳۰ ساعت برق نداشتند.

حقایق عجیبی که دنیایتان را زیر و رو می کند

کایوت‌ها با گورکن‌ها شکار می‌کنند


داستان‌های زیادی از دوستی بین حیوانات مختلف وجود دارد. مثلا مردم بومی آمریکایی‌ افسانه‌هایی درباره دوستی گورکن‌ها و کایوت‌ها دارند که درست به نظر می‌رسد. کایوت‌ها و گورکن‌ها با هم شکار می‌کنند، چون هرکدام مزیتی دارند که دیگری ندارد. گورکن‌ها می‌توانند طعمه را در سوراخ‌ها بگیرند، اما کایوت‌ها می‌توانند حیوانات را روی زمین دنبال کنند. علاوه بر این، کایوت‌ها بینایی بهتر و گورکن‌ها حس بویایی بهتری دارند. بنابراین گورکن‌ها حیوانات کوچک را از سوراخ‌ها بیرون می‌کشند و کایوت‌ها بیرون منتظرشان می‌مانند.

حقایق عجیبی که دنیایتان را زیر و رو می کند

نوعی انگور وجود دارد که دقیقا مزه پشمک می‌دهد

گروهی از کشاورزان کالیفرنیایی نوعی انگور پرورش داده اند که ۱۲% بیشتر از انگورهای معمولی قند دارد. این کار ۱۲ سال طول کشید و از سال ۲۰۱۳ فروش انگورهای جدید آغاز شد. شکل و بوی این انگورها دقیقا مثل انگور معمولی است، اما طعمشان مثل پشمک است و جایگزین خوبی برای شیرینی‌های معمولی هستند.

حقایق عجیبی که دنیایتان را زیر و رو می کند

خانه دائمی برخی افراد داخل کشتی کروز «جهان» است

«جهان» نام کشتی کروزی است که می‌توانید در آن زندگی کنید. افرادی که در آن زندگی می‌کنند آپارتمان شخصی دارند و قیمت یک آپارتمان بین ۲.۷ تا ۹.۱ میلیون دلار است. اما این مبلغ برای کسانی که خواهان چنین زندگی هستند، مشکلی نیست. بیشتر کابین‌ها پیش فروش شدند اما می‌توانید اتاق‌های این کشتی را هم اجاره کنید. میانگین سنی کسانی که در این کشتی زندگی می‌کنند ۶۴ سال است.

حقایق عجیبی که دنیایتان را زیر و رو می کند

رنگین کمان در شب هم ظاهر می‌شود


رنگین‌کمان شب یا ماه‌کمان توسط ماه ایجاد می‌شود. این رنگین کمان به روشنی و رنگارنگی رنگین‌کمان معمولی نیست و به چشم انسان سفید است. این نوع رنگین کمان در نزدیکی آبشارها یا در شرایط بارانی خاص ظاهر می‌شود. ماه کامل نباید خیلی بالا باشد و خود آسمان باید تاریک باشد. این رنگین کمان به اندازه رنگین کمان معمولی است.

حقایق عجیبی که دنیایتان را زیر و رو می کند

ضریب هوشی مریلین مونرو بالاتر از انیشتین بود


اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد ضریب هوشی مریلین مونرو بین ۱۶۳-۱۶۸ بود، در حالی که ضریب هوشی انیشتین ۱۶۰ بود. او زن واقعا باهوشی بود. زیاد مطالعه می‌کرد و علایق متنوعی داشت. حقیقت جالب دیگر این است که انیشتین عکس امضاشده خود را به مونرو داد که برای او واقعا مهم بود.

حقایق عجیبی که دنیایتان را زیر و رو می کند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها