رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401040

ژاپنیها میخواهند تیم برانکو را عصبانی کنند/ زود گل بزنیم جشن بزرگی میگیریم/ پرسپولیس با آرامش انتقام بگیرد

جواد منافی گفت: به اعتقاد من بهترین راهکار برای دیدار برگشت این است که عجله را از دستور کار تیم بیرون کنند.

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان 2018 آسیا باید در حالی به مصاف کاشیما آنتلرز ژاپن برود که مصاف رفت را در خانه حریف با دو گل واگذار کرده و کار سختی در تهران پیش رو دارد. پرسپولیس در این حد فاصل امید عالیشاه را نیز که تازه از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده بود بار دیگر با آسیب دیدگی همراه خود دارد و البته سیامک نعمتی را نیز در دیدار رفت به دلیل دریافت دو کارت زرد از دست داد.

جواد منافی در گفت و گو با دانشجو، در حالی درباره دیدار فردا حرف می زد که خود در سال 1372 و در دیدار رفت فینال جام در جام باشگاه های آسیا در ژاپن 90 دقیقه در میدان حضور داشت. دیداری که با تک گل حسن شیرمحمدی با تساوی یک – یک به پایان رسید ولی در نهایت و در مجموع دو دیدار 2-1 به سود ژاپنی ها پایان یافت و در تهران کاپ قهرمان را به تیم مقابل دادند.
متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:
بازی برگشت را چطور پیش بینی می کنید؟
ابتدا باید گفت همانطور که پیش بینی کرده بودیم دیدار رفت سختی در انتظار پرسپولیس بود. البته بازیکنان پرسپولیس با تمام وجود درون میدان حضور یافتند و هر کاری از دستشان برمی آمد انجام دادند ولی در نهایت دیدیم که نظم تیمی و البته شرایط بهتر بدنی بازیکنان کاشیما باعث شد که نتیجه خوبی در خانه کسب کنند.

منظورتان از شرایط بدنی بهتر چیست؟
خب بچه های پرسپولیس از تهران به دبی و از دبی به ژاپن رفته بودند و با شرایط سختی که یکی از آنها بر هم ریختگی زمان خواب و بیداری شان بود به زمین رفته بودند. بازیکنان پرسپولیس در بدترین زمان ممکن از نظر ساعتی برای دیدار با کاشیما وارد میدان شده بودند. بدن فوتبالیست در طول روز هر چه از ظهر به سمت عصر و شب می رود بازدهی بهتری در قبال فشارهای شدید ماهیچه ای و عصبی دارد که این درباره بازی پرسپولیس که به وقت تهران حدود ساعت 9 و نیم صبح بود برعکس اتفاق افتاد. شاید بهتر بود تیم زمان بیشتری در ژاپن می ماند یا یک هفته زودتر به آن کشور سفر می کرد. این فرصتها را نباید از دست می دادیم که البته دادیم و حالا افسوس خوردن بابت آنها هیچ دردی را از ما و پرسپولیس دوا نمی کند.

برای بازی برگشت چه اتفاقی از همه مهمتر است؟
در دیدار برگشت سیامک را نداریم و در خبرها متوجه شدم امید عالیشاه که گفته می شد قرار است در این دیدار از ابتدا درون زمین باشد هم مصدوم شده و مشخص نیست به بازی می رسد یا نه! در این شرایط کار باز هم برای پرسپولیس دشوارتر می شود. به اعتقاد من بهترین راهکار برای دیدار برگشت این است که عجله را از دستور کار تیم بیرون کنند. حملات چشم بسته و بی هدف فقط باعث تحلیل رفتن وضعیت بدنی و قوای جسمانی تیم شده و در نهایت از آن بدتر زمان به سود تیم کاشیما از دست می رود.

توپ چطور به دروازه کاشیما برسد بهتر است؟
روش پرسپولیس برای رسیدن به دروازه کاشیما در بازی رفت عالی بود. فقط چون از نظر بدنی کم آوردند نتوانستند کار را درست پیش ببرند. پرسپولیس می تواند با بردن توپ به کناره ها و برگشت دادن به عمق و حمله از کانالهای دو سوی محوطه جریمه کاشیما، به دروازه این تیم برسد. فقط باید مراقبت خوبی از بازیکنان زهردار خط حمله این تیم کرد. پرسپولیس نباید از دفاع غافل شود.

شجاع خلیل زاده در دیدار رفت کمی عصبی نشان می داد. فکر می کنید در بازی برگشت باز هم احساسی بازی کند؟
این را قبلا هم گفته ام ولی باز هم تکرار می کنم که تعصب داشتن به تیم، با دعوایی فوتبال بازی کردن و درگیری براه انداختن هیچ ارتباطی ندارد. شجاع باید قبل از هر چیز آرامشش را حفظ کند و هرگز کنترلش را از دست ندهد. او در دیدار رفت هم نزدیک بود از زمین بازی اخراج شود که البته شانس آورد. برای همین هیچ بعید نیست بازیکنان حرفه ای ژاپنی و یا خارجی های تیم کاشیما کاری کنند که بخواهند از پرسپولیس بازیکن اخراجی یا کارت زردی داشته باشند. این به سود آنهاست. ژاپنی ها به خوبی می دانند فشار بیشتری از نظر روحی و روانی رو تیم پرسپولیس است و بعید نیست بخواهند از این موضوع به سود خودشان استفاده کنند.

پس بازیکنان پرسپولیس نباید در این مصاف بازی بخورند؟
دقیقا! پرسپولیس باید دو کار را سرلوحه برنامه هایش قرار دهد. ابتدا عصبی نشده و تمرکزش را حفظ کند و دوم اینکه گل نخورد. درباره گل زدن حرفی نمی زنم چون همه ارکان پرسپولیس از سید جلال حسینی گرفته تا نفر جلو که علیپور است همگی برای گلزنی، هم تشنه اند و هم تبحر خوبی دارند. فقط اگر دو موردی که گفتم را رعایت کند قطعا به نتیجه دلخواه رسیده و انشاالله جام قهرمانی را در آن بازی بالای سر می برند.

مهمترین توصیه تان برای این بازی چیست؟
قبل از دقیقه 20 گل بزنند. فقط همین. گل بزنند و آرامش شان را حفظ کنند. شک نداشته باشید که بازی را برنده می شوند و جشن قهرمانی را در آزادی می گیرند. البته انتقام بازی 26 سال قبل ما را هم با این برد و قهرمانی خواهند گرفت. چون در آن سال بازی رفت در ژاپن 1-1 شد ولی در تهران تیم نیسان ما را 0-1 شکست داد و قهرمانی شان را در تهران جشن گرفتند. امیدوارم آن خاطره تلخ با برد و قهرمانی پرسپولیس از ذهن همه ما پاک شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها