رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401764

چینی ها در روز مجردها 52 میلیارد دلار کالا خریدند

ساعت24 - دو شرکت سهامی چینی به نام های 'علی بابا' و 'جی دی' که دارنده بزرگترین سایت های خرید و فروش در این کشور هستند اعلام کردند در روز مجردها 363 میلیارد و 500 میلیون یوان برابر با 52 میلیارد دلار کالا فروخته اند.

تجارت
شرکت سهامی 'علی بابا' دارنده بزرگترین سایت های خرید و فروش در چین روز دوشنبه اعلام کرد میزان فروش کالاهایش در روز مجردها به 231 میلیارد و 500 میلیون یوان برابر با 31 میلیارد دلار رسیده است.


این سایت در روز یازدهم نوامبر (یکشنبه) که به روز مجردها در چین شهرت دارد، توانست تنها در دو دقیقه نخست فروش، رکوردی معادل یک میلیارد و 440 میلیون دلار را به ثبت برساند.
گزارش حاکی است که این شرکت چینی توانسته است میزان فروش در این روز را به نسبت سال قبل افزایش دهد و از علت های آن تبلیغات بسیار گسترده و حضور شرکت های بیشتر داخلی و خارجی در برنامه حراجی روز مجردها بوده است.

روز مجردها بزرگترین روز برای فروش آنلاین و اینترنتی در دنیا محسوب می شود و علی بابا می گوید امسال 180 هزار مارک تجاری اجناس و اقلامشان را برای فروش عرضه کردند.
'جک ما' موسس شرکت بزرگ 'علی بابا' و ثروتمندترین فرد چین در نامه ای سرگشاده پیشتر اعلام کرده بود که سال 2019 میلادی از ریاست این شرکت کنار می رود.
مالک این شرکت بزرگ تجاری که ارزش بازار آن حالا به 400 میلیارد دلار رسیده است و مشهورترین نام در این کشور محسوب می شود و زیرمجموعه های زیادی دارد، پیشتر اعلام کرده بود در سال 2018 و در روز معلم بازنشسته می شود.


Alibaba بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی چین است که سبد محصولات متنوعی از فروش آنلاین کالا تا خدمات ابری و تحویل غذا را شامل می‌شود بر اساس آخرین گزارش‌ها، این شرکت در یک سال اخیر 158 میلیارد یوآن (معادل 23 میلیارد دلار) درامد کسب کرده است.
'جی دی' JD.com دیگر شرکت آنلاین خرید و فروش چینی نیز اعلام کرد روز گذشته 150 میلیارد یوان برابر با 21 میلیارد دلار خرید اینترنتی داشته است.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها