رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401828

سفیر ازبکستان در تهران در آستانه سمینار بین‌المللی سرمایه‌گذاری بین‌المللی گردشگری تاکید کرد

گردشگری راهبردی برای رشد و توسعه اقتصاد ازبکستان

ساعت24-استفاده از سرمایه های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی کشورها و سرزمین‌ها راهی هموار و کارآمد برای خوشبختی بیشتر سرزمین‌ها و کشورها در دنیای امروز است و این راه کم دردسر و با برکت را باید هموار کرد وگسترش داد.

سفیر
این داوری «بهار عبداله‌یف» سفیر کشور ازبکستان در ایران است که درگفت و گو با ساعت 24 درمیان می‌گذارد. او می‌گوید گسترش و ژرفا بخشیدن به فعالیت‌های گردشگری درهمه زمینه‌ها مثل جذب بیشتر جهانگردان، ساخت هتل و امکانات فیزیکی و آموزش علمی فعالان این صنعت که موتور رشد و توسعه اقتصادی کشورها شده است در ازبکستان نیز درکانون توجه قرار گرفته است. سفیر ازبکستان درایران تاکید می‌کند . آقای «شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور، جمهوری ازبکستان از دسامبر 2016 رشد شتابان صنعت گردشگری جمهوری ازبکستان را به مثابه بخش حیاتی اقتصاد ازبکستان مشخص و درکانون توجه و اقدام قرارداده‌اند. اهمیت رشد صنعت گردشگری برای ازبکستان به اندازه‌ای است که آقای رئیس‌جمهور برنامه‌ریزی و اقدام برای رشد گردشگری برای سال‌های 2018–2019 در 16 آگوست 2017 را تصویب و ابلاغ کرده‌اند. وی می‌گوید اقتصاد ازبکستان درشرایطی که برخی تهدیدهای جهانی رشد اقتصاد جهانی را از سرعت انداخته است با شتاب مناسبی افزایش داشته و دارد. وی معتقداست دو کشور تاریخی ایران و ازبکستان داری اشتراکات قابل اعتنایی در فرهنگ و تمدن هستند و ما انتظارداریم سرمایه‌گذاران دو کشور بتوانند دربخش هایی مثل صنعت توریسم بین دوکشور فعالیت بیشتری داشته باشند.

کنفرانس بین‌المللی تاشکند

به گزارش ساعت 24، نخستین کنفرانس سرمایه‌گذاری بین‌المللی گردشگری از 28 آبان تا 30 آبان 1397 در تاشکند برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاران و کارشناسانی از کشورهای گوناگون جهان دراین کنفرانس حضور جدی دارند.

این کنفرانس و گردهمایی بین‌المللی با هدف گسترش همکاری منطقه‌ای و جهانی در زمینه توسعه گردشگری، جذب سرمایه‌گذاری مستقیم در این بخش و اطلاع‌رسانی گسترده برای نشان دادن توانایی بالقوه گردشگری ازبکستان با حضور سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود. در برگزاری نخستین کنفرانس سرمایه‌گذاری بین‌المللی در تاشکند نهادها و سازمان‌هایی مثل کمیته دولتی جمهوری ازبکستان در بخش توسعه گردشگری، وزارت امور خارجه جمهوری ازبکستان و سفارتخانه‌های جمهوری ازبکستان در خارج از کشور، وزارت تجارت خارجی و اتاق بازرگانی و صنعت ازبکستان برنامه‌ریزی و فعالیت دارند. پیش‌بینی می‌شود در این کنفرانس سرمایه‌گذاران اروپایی و آسیایی، مدیران و نمایندگان موسسه‌های مالی بین المللی، سرمایه‌گذاران خارجی، مدیران سازمان‌ای گردشگری بین‌المللی، شرکت‌های گردشگری پیشرو، کارشناسان و متخصصان در این فعالیت و مدیران ارشد شرکت‌های داخلی و خارجی با توانایی‌ها و امکانات گردشگری ازبکستان آشنایی بیشتری پیدا کنند. در این گردهمایی، هتل‌ها و رستوران‌ها، موزه‌ها و شرکت‌های بیمه ، حوزه حمل و نقل و تدارکات، موسسه‌های فرهنگی برنامه‌های ویژه و خدمات خود را ارائه خواهند داد.

برخی از برنامه‌های کنفرانس

- ارائه اطلاعات در مورد توانایی گردشگری کشورو اصلاحات انجام شده در این حوزه ، شامل امتیازات و مزیت‌های در نظرگرفته شده به بنگاه‌های اقتصادی و فعالان کسب وکار

- آشنا کردن شرکت‌کنندگان در این گردهمایی با پروژه‌های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ، شامل، اطلاعات درباره گردشگری آزاد منطقه «چارواک»، مناطق گردشگری شهر سمرقند و "Kadimiy Bukhoro” همچنین مناطق کوچک گردشگری در منطقه سرخان داریا.

- برنامه‌ریزی بازدیدها برای شرکت‌کنندگان در مناطقی از ازبکستان برای آشنایی با پروژه‌های ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، توانایی جذب سرمایه‌گذاری‌ها، به طورمستقیم و مناسب.

- فراهم آوردن نشست و گفتگو در باره توسعه بیشترصنعت گردشگری کشور، برپایی همکاری با نهادهای گردشگری که شامل سرمایه‌گذاران خارجی و سازمان‌های بین‌المللی.

- دستیابی به نتایج واقعی شرکت‌کنندگان در گردهمایی، توافق‌ها و قراردادهای محکم برای پیاده‌سازی پروژه‌ها

ارزیابی سازماندهی کیفی و ادامه این گردهمایی‌ها، کمیته آموزش و تاسیس اولین انجمن بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها