رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401880

دادگاه مصر «جماعت اسلامی» را در فهرست تروریسم قرار داد

ساعت24-دادگاه جنایی قاهره «جماعت اسلامی» و ۱۶۴ نفر از رهبران و اعضای این گروه را در فهرست «تروریسم» قرار داد.

دادگاه جنایی قاهره «جماعت اسلامی» و ۱۶۴ نفر از رهبران و اعضای این گروه را به مدت پنج سال در فهرست «تروریسم» قرار داد.

در این حکم آمده است که طبق تحقیقات امنیت ملی وابسته به وزارت کشور، در پی انقلاب ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۱ تعدادی از رهبران و اعضای جماعت اسلامی از تعهد قبلی خود در خصوص توقف خشونت‌ها دست کشیده‌‌اند.

جماعت اسلامی در دهه هشتاد و نود به استفاده از سلاح روی آورده بود اما پس از بازداشت تعدادی از رهبران و اعضای آن، سلاح را کنار گذاشت.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه قاهره همچنین این گروه و اعضای آن را به پیوستن به «ائتلاف حمایت از مشروعیت» وابسته به اخوان‌المسلمین در سال ۲۰۱۳ متهم کرده است.

دادگاه قاهره پیش از این اخوان‌المسلمین و تعدادی از اعضای برجسته آن از جمله «محمد مرسی» را در فهرست تروریسم قرار داده بود.

از جمله رهبران جماعت اسلامی که نام آنها در فهرست تروریسم قرار گرفت، «محمد احمد شوقی الاسلامبولی» برادر «خالد الاسلامبولی» متهم به ترور «محمد انور السادات» رئیس‌جمهور پیشین مصر در سال ۱۹۸۱، «طارق الزمر» محکوم به مشارکت در ترور سادات، «عاصم عبدالماجد» و «صفوت عبدالغنی» است.

مطابق با قانون مصر در صورت قرار گرفتن نام یک گروه در فهرست «تروریسم»، اموال این گروه نیز بلوکه شده و اعضای آن ممنوع الخروج می‌شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها