رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401959

سالمندترین استان کشور کدام است؟

ساعت24-مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به پیری زودرس در سازمان تامین اجتماعی گیلان گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر مستمری بگیر در گیلان وجود دارد و در حال حاضر گیلان سالمندترین استان کشور است.

سالمندان
جمیل حق پرست به وجود ٣٢ هزار مستمری بگیر در ابتدای دهه ٨٠ در استان گیلان و افزایش غیر طبیعی آن به بیش از ١٢٠ هزار نفر در حال حاضر،گفت: سالمندترین استان کشور بودن، بالا بودن امید به زندگی بعنوان یک شاخص توسعه، مهاجر پذیری گیلان بدلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی، بازگشت نیروهای شاغل در سایر استانها پس از بازنشستگی به استان و تمایل به بازنشستگی های پیش از موعد از عوامل اصلی این رشد نامتعارف است.

وی اظهار کرد: هر سازمان بیمه گری در دنیا یک فرایند گذر از کودکی و جوانی را سپری کرده و در برهه ای با پیری و بالا رفتن میزان تعهدات در قبال بیمه پردازان سالهای متمادی خود مواجه می شود و این امری کاملاً طبیعی است.

حق پرست افزود: این فرایند بدلایل مختلف از جمله وجود قوانین خاص در کشور ما با سرعت بیشتری طی شده و نتیجه آن برهم خوردن محاسبات بیمه ای و عدم تعادل در منابع و مصارف است که کاهش یافتن نسبت های پشتیبانی و بالا رفتن میزان هزینه های تعهداتی را در برداشته و به نوعی می توان متصور بود که تامین اجتماعی در کشور ما دچار پیری زودرس شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه تمام تلاش ها در جهت انجام تعهدات مطلوب و مناسب به جامعه هدف بوده و دغدغه مدیران ارشد حرکت در این مسیر میباشد اظهار کرد: در نیمه نخست سالجاری بیش از 10 هزار و 900 میلیارد ریال انواع مستمری و بیش از ٥١٨ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است و در همین مدت مبلغ ٢٤٠ میلیارد ریال نیز بابت تعهدات کوتاه مدت شامل غرامتها و کمک هزینه ها به بیمه شدگان پرداخت شده است.

حق پرست با بیان اینکه با پرداخت مابه التفاوت فروردین ماه بازنشستگان در ماه های گذشته، تمامی پرداخت های مستمری ها به روز بوده و هیچگونه دیونی به مستمری بگیران وجود ندارد.

وی همچنین از انعقاد قرارداد یکی از بیمارستانهای خصوصی استان و تلاش برای پرداخت مطالبات درمانی مراکز طرف قرارداد نیز خبر داد.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها