رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 402434

احمد توکلی: اظهارات ظریف گرا دادن به دشمن بود/ شاید مجمع تشخیص لایحه CFT را بپذیرد

ساعت24-عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حتماً کسانی که اهل فساد هستند چون شبکه‌ای شده‌اند و سازمان‌یافته عمل می‌کنند تلاش می‌کنند که با لایحه‌ای که پولشویی را محدود می‌کند، مخالفت شود. این هم حرف درستی است که آقای ظریف گفته است.

احمد توکلی.jpg
اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه درباره پولشویی در یک مصاحبه تصویری همچنان واکنش‌هایی را به دنبال داردد؛ او در این گفت‌وگو دلیل مخالفت عده‌ای با لایحه مبارزه با پولشویی پولشویی هزاران میلیاردی همین افراد می‌داند. این صحبت‌های ظریف با واکنش‌های زیاد و تندی از سوی اصولگرایان مواجه شد و صحبت‌های او را بازی در زمین دشمن دانستند. احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این راستا به «اعتمادآنلاین» گفت: تعیین رقم از سوی ظریف گرا دادن به دشمن بود.

او بخش اول صحبت‌های ظریف را درست و قابل دفاع خواند و گفت: ابتدای صحبت‌های آقای ظریف که خیلی از مخالفت‌ها را صادقانه توصیف کردند، درست است؛ یعنی کثیری از کسانی که با این لوایح مخالفت می‌کنند، نگران هستند و از سر دلسوزی این حرف را می‌زنند.

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت تاکید کرد: البته حتماً کسانی که اهل فساد هستند چون شبکه‌ای شده‌اند و سازمان‌یافته عمل می‌کنند هم تلاش می‌کنند که با لایحه‌ای که پولشویی را محدود می‌کند، مخالفت شود. این هم حرف درستی است که آقای ظریف گفته است.

توکلی در ادامه افزود: اما وزیر خارجه نباید به چیزهای موهومی اشاره می‌کرد و بگوید در ایران هزاران میلیارد تومان پولشویی می‌شود. این تعیین مبلغ و گفتن هزاران میلیارد، معنی‌اش این است که ما به دشمن گرا می‌دهیم.

او ادامه داد: از آدم با تجربه‌ای مثل آقای ظریف خیلی بعید بود این خطار را بکند و با اینکه خودش گفته که من نمی‌توانم رقم بدهم ولی باز رقم بدهد و اذهان جامعه را مشوش کند؛ از ایشان انتظار داریم که گفته‌های خود را تصحیح کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تصمیم مجمع درباره لایحه CFT بیان کرد: اکنون در مجمع تشخیص مشغول بحث درباره CFT هستیم اما گرایش عمومی این است که با شرط‌هایی که مجلس گذاشته و با در نظر گرفتن مصالح ملی، شاید پذیرفته شود.

منبع: اعتماد آنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها