رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 402459

مهم‌ترین شرایط نصب آنتی ویروس‌ها

ساعت 24-برای نصب آنتی ویروس‌ها باید دو شرط خیلی مهم رعایت شود که اولی پاک بودن سیستم و دوم از نصب خارج کردن آنتی ویروس حال حاضر است.

هکر
بسیاری از کاربران مخصوصا کاربران خانگی و عادی نسبت به شرایط نصب نرم‌افزارهای آنتی ویروس آگاهی ندارند و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای آنها می‌شود.

از دست دادن و پاک شدن اطلاعات، از کار افتادن سیستم یا کامپیوتر و از کار افتادن سیستم عامل از جمله اتفاقاتی است که با عدم رعایت شرایط نصب آنتی ویروس‌ها با آنها روبرو می‌شوید.

در این یادداشت به دو شرط مهم که پیش از نصب نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس باید به دقت رعایت شوند اشاره خواهد شد.

اولین شرط برای نصب آنتی ویروس‌ها، پاک بودن سیستم و کامپیوتری است که قرار است آنتی ویروس بر روی آن نصب شود.

در واقع نصب آنتی ویروس بر روی سیستم آلوده باعث می‌شود مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره شده است اتفاق بیافتد.

اگر به هر دلیلی به آلوده بودن کامپیوتر خود مشکوک هستید می‌توانید از ابزارهای ویروس‌یابی آنلاین و رایگان مانند ATTK و Housecall که محصول شرکت معتبر ترندمیکرو هستند، استفاده کنید.

بهتر است از ابتدای زمان خرید کامپیوتر یا نوت بوک نسبت به نصب یک نسخه آنتی ویروس اصلی و اورجینال و ترجیحا باکیفیت اقدام کنید.

دومین شرط نصب آنتی ویروس این است که ضد ویروس دیگری بر روی سیستم کامپیوتری یا موبایل نباشد.

برای نصب آنتی ویروس بر روی کامپیوتر یا موبایلی که در حال حاضر بر روی آن آنتی ویروس وجود دارد، در ابتدا آنتی ویروس حال حاضر را Remove یا Uninstall کرده و بعد از یک‌بار راه‌اندازی مجدد سیستم (ری‌استارت) ، اقدام به نصب آنتی ویروس جدید کنید.

به طور خلاصه دومین شرط نصب آنتی ویروس‌ها این است که بر روی هر دیوایس، فقط و فقط باید یک آنتی ویروس نصب باشد.

واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش در تلاش است با ارائه مطالب مفید و آموزنده به کاربران و شرکت‌های ایرانی کمک کند تا امنیت سیستم‌ها، اطلاعات و فایل‌های خود را به بهترین شکل ممکن تامین کرده و از خود در برابر تهدیدات فزاینده سایبری که هر روز یز پیچیده‌تر می شوند حفاظت کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها