رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 402634

هشدار ایرلندشمالی درباره امکان جداییاش از انگستان در توافق اولیه برگزیت

ساعت24-رهبر حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلندشمالی درباره احتمال جدایی این کشور از انگلستان در توافق اولیه برگزیت میان لندن و بروکسل هشدار داد.

laquo;آرلین فاستر» رهبر حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلندشمالی گفت که جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا در صورتی که ایرلندشمالی را از دیگر بخش‌های پادشاهی متحده جدا کند، قابل قبول نیست.

به نوشته سایت شبکه خبری «بی.بی.سی»، «سر جفری دونالدسون» از اعضای حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلندشمالی در پارلمان انگلستان نیز گفت، پیش‌نویس توافق برگزیت لندن و بروکسل اساسا یکپارچگی قانون اساسی و اقتصاد بریتانیا را تضعیف می‌کند. وی گفت که حزبش موافق برگزیت است اما این توافق، برگزیت صحیحی نیست.

یک منبع در دولت انگلستان دیشب در جمع خبرنگاران خبر داد، لندن و بروکسل درباره مسائل فنی برگزیت توافق کرده‌اند.

حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلندشمالی بعد از انتخابات سال ۲۰۱۷ ضمن ائتلاف با حزب «محافظه‌کار»، دولت ائتلافی کنونی را با در اختیار داشتن اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان انگلستان تشکیل داد که این اقدام مانع از تشکیل دولت حداقلی محافظه‌کار شد و این حزب امروز بر لزوم رفتار مشابه لندن با ایرلندشمالی مانند دیگر بخش‌های انگلستان تاکید کرد.

بعد از اعلام توافق اولیه لندن و بروکسل در موضوع برگزیت، حزب ملی اسکاتلند گفته است اگر توافق ویژه تجاری که برای ایرلند شمالی در نظر گرفته شده است، برای اسکاتلند در نظر گرفته نشود این اقدام لندن بسیار غیرمنصفانه خواهد بود.

پیش‌نویس برگزیت هنوز منتشر نشده است اما به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، شامل مسئله ایرلند شمالی و عدم بازرسی‌های فیزیکی در مرز ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند و عدم بازگشت مرز سخت بعد از جدایی لندن از بروکسل، می‌شود.

قرار است ترزا می امروز (چهارشنبه) بعد از جلسه پرسش و پاسخ از نخست وزیر، با تک تک وزرا و معاونین وزرای کابینه بریتانیا دیدار داشته باشد تا درباره توافق پیش‌نویس برگزیت با آن‌ها گفت‌وگو کند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد و اواخر ماه مارس ۲۰۱۹ لندن باید رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها