رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 402637

چگونه شغل مناسب پیدا کنیم  / با انجام این روشها شغل مورد علاقه خود را بیابید

ساعت24- چگونه شغل مناسب پیدا کنیم / چگونگی یافتن شغل مورد علاقه / چگونه برای اولین بار شغل مورد علاقه خود را بیابیم

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد به دلیل مشکلات اقتصادی با مشکل بیکاری روبه رو هستید و یا به دنبال فرصت مناسبی هستید تا شغل خود را تغییر دهید همین حالا وقت آن است که با منطق شغلی مناسب خود را انتخاب کنید . شما باید تغییر را بپذیرید و جسارت انجام را داشته باشید سپس گزینه های خود را تصحیح کنید و از خودتان و نقاط قوت و ضعف خود با خبر باشید .

شاید به این فکر کرده باشید هدف از کار کردن پول درآوردن برای یک زندگی مرفه است ولی واقعیت ماجرا چنین نیست و اگر شما سر کاری بروید که علاقه ای به آن ندارید سلامت روحی و جسمی شما در خطر است و احساس دلزدگی افسردگی ، اضطراب ، لذت نبردن از زندگی همراه همیشگی شما خواهد بود و هر روز صبح ناراحت هستید که باید سر کاری بروید که دوستش ندارید شما در کاری موفق خواهید شد که نسبت به آن علاقه داشته باشید .

چگونه شغل مناسب پیدا کنیم

Image result for ‫چگونه شغل مناسب پیدا کنم‬‎

اولین گام برای تغییر شغل و یا پیدا کردن شغل مناسب این است که با دقت فکر کنید که چه چیزی واقعا شما را به هیجان می آورد فارغ از دستمزد آن کار سختی است که به درآمد فکر نکنید ولی این کار باعث میشود که گزینه هایی که قبلا به آن فکر نکرده اید پیش رویتان قرار گیرد .

یادداشت کنید : آنچه را که همیشه و از دوران کودکی خود آرزوی انجام آن را داشتید را یادداشت کنید و به این فکر کنید همیشه رویای انجام چه شغلی را داشتید و آن را بنویسید مهم نیست چقدر غیر ممکن فقط بنویسید.

به افرادی که در شغلشان تحسینشان میکنید فکر کنید از خودتان این سوال را بپرسید که چرا بعضی از کارها شما را خوشحال میکند و به آن موقعی که فکر کنید که واقعا از کار خود لذت میبرید .

به یاد داشته باشید که پیدا کردن شغل مناسب زمان میبرد و ممکن است در این را ه کارهای بی ربط هم انجام دهید ولی صبور باشید و دست از جستجو برندارید. بیشتر بخوانید : چگونه بازیگر شویم

چگونه برای اولین بار کار پیدا کنیم

Image result for ‫چگونه شغل مناسب پیدا کنم‬‎

در قدم اول سعی کنید آنچه را که شما را متمایز میکند را در خود برجسته کنید . بسیاری از فرصت های شغلی هستند که شما در آگهی ها نمیبینید و برای پیدا کردن آنها باید دنبال راههایی باشید که به آنها نزدیک شوید احتمالا کسی از اینکه شما دنبال کار هستید خبر ندارد و طبیعی است که کاری به شما پیشنهاد نشود نام چند نفر از آشنایان خود را که فکر میکنید نفوذی دارند رو بنویسید و با آنها در این باره صحبت کنید شاید آنها هم با کسانی در ارتباط باشند.

ارتباطات خود را افزایش دهید با کسانی که با آنها اشتراکاتی دارید ارتباط خود را حفظ کنید و سعی کنید هر هفته با دو سه نفر جدید آشنا شوید . به انجمن هایی که مرتبط با شغل مد نظر شما هستند بروید و در آنجا حداقل با یک نفر که نمیشناسید صحبت کنید .

در بازار رقابتی کار این روزها بهتر است که به سمت روشهای خلاقانه بروید تا بتوانید توجه مسئولین استخدام را به خود جلب کنید به سمت ایده پردازی و کارهای خلاقانه بروید اما فراموش نکنید که این کارها هم باید متناسب با شغل مدنظر شما باشد .

چگونه شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم

Image result for ‫چگونه شغل مناسب پیدا کنم‬‎

یکی از راهها این است که از اوقات فراغت خود استفاده کنید بسیاری از افراد سرگرمی های خود را به شغل خود تبدیل میکنند مثلا اگر شما برای سرگرمی عکاسی میکنید یا اوقات فراغت خود را با نقاشی کردن میگذرانید میتوانید به آن به عنوان یک شغل هم فکر کنید

اگر شما هنوز نمیدانید که به چه شغلی علاقه دارید احتمالا سالهاست که از خود دور شده اید و به ندای درون خود توجه نکرده اید ممکن است شما به هر دلیلی سراغ علایق خود نرفته باشید و آنها را برای مدت طولانی درون خود خفه کرده باشید ممکن است شما به خاطر توقعی که دیگران از شما دارند خیال کنید که به کارتان علاقه دارید ولی اگر واقعا علاقه داشته باشید باید این نشانه ها را داشته باشید : هنگامی که درحال کار کردن هستید زمان را فراموش میکنید صبح ها به راحتی از خواب برمیخیزید و احساس نیاز به استراحت پیدا نمیکنید و نتیجه تلاش برای شما اهمیت کمی دارد.

اگر این نشانه ها را در خود نمیبیند با خودتان صادق باشید و به علایق خود فکر کنید و اجازه دهید که دوباره درون شما راه پیدا کنند

سعی کنید در زندگیتان کارهایی را که به صورت عادت درآمده را حذف کنید و یکسری مواردی را که اضافه هستند را کنار بگذارید تلویزیون را برای مدتی کنار بگذارید و سعی کنید به افکار خود و کتابهایی که میخوانید بیشتر توجه کنید .

کارهای تازه را امتحان کنید تا کار مورد علاقه خود را بیابید ممکن است شما ده کار را امتحان کنید و فقط دوتای آن شما را راضی کند پس غم و غصه را کنار بگذارید و به دنبال انجام کارهای تازه بروید

خودتان را پیدا کنید برای خودتان وقت بگذارید خوب استراحت کنیدو تنهایی سفر کنید و یا تنهایی به کوه بروید

مهمترین چیز این است که بتوانید به کاری که انجام میدهید عشق بورزید پس به دنبال علایقتان بروید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها