رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 402672

هیل: مدارک تقلب انتخاباتی در فلوریدا بدون سر و صدا برای بازرسان ارسال شد

ساعت24-ماجرای تقلب انتخاباتی در ایالت فلوریدا هنوز حل نشده و مقامات محلی با ارسال بدون سر و صدای مستندات تقلب برای بازرسان دولت مرکزی، پای پایتخت‌نشینان را به پرونده باز کرده‌اند.

چهار روز پیش بود که وزارت امور داخلی ایالت فلوریدا، پس از اعلام خبر برنده شدن فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت در انتخابات سنا، دستور بازشماری آراء را صادر کرد.

با شمارش ۱۰۰ درصد آراء مأخوذه در ایالت فلوریدا، اعلام شده بود که «بیل نلسون» گزینه دموکرات‌ها ۴۹.۹ درصد و «ریک اسکات» گزینه جمهوری‌خواهان ۵۰.۱ درصد از آرآء را به خود اختصاص داده‌اند و به این ترتیب، اسکات با اختلافی بسیار کم، راهی سنا می‌شد.

ماجرای تقلب انتخاباتی اما - آنگونه که نشریه خبری کنگره گزارش داده - فراتر از این مسائل است و وزارت امور داخلی فلوریدا، برای جلو رفتن تحقیقات، هفته گذشته مدارک خود را برای بازرسان فدرال ارسال کرده است.

ماجرای تقلب از این قرار بوده که برخی از رأی‌دهندگان در ایالت فلوریدا، به جای حضور در حوزه‌های رأی‌گیری، با ارسال ایمیل رأی خود را اعلام می‌کنند و برای انجام این روند، لازم است که فرمی مخصوص برای آنها ارسال و تا زمانی معین، برای مسئولان ایالتی ارسال شود.

قرار بوده که بر روی فرم‌های رأی‌گیری نوشته شود که تا ساعت ۵ عصر روز ۵ نوامبر - یعنی یک روز قبل از برگزاری انتخابات - می‌توان رأی را ایمیل کرد اما تحقیقات نشان داده که فرم‌های ایمیل‌شده برای ساکنان ۴ شهرک، دستکاری شده بوده و زمان ارسال رأی ایمیلی، 5 عصر 8 نوامبر - یعنی دو روز بعد از برگزاری انتخابات - نوشته شده بوده است.

تحقیقات محلی این گمان را برای بازرسان تقویت کرده که دست حزب دموکرات در کار است؛ یکی از محلی‌ها گفته که پس از دریافت ایمیل حاوی فرم دستکاری‌شده، تماس‌هایی از افراد مرتبط با حزب دموکرات با وی برقرار شده است. یکی دیگر از مقامات محلی دخیل در برگزاری انتخابات هم گفته که شواهدی مبنی بر ارسال فرم‌های دستکاری‌شده از جانب دفتر ایالتی حزب دموکرات، یافت شده است.

«سارا رِوِل» سخنگوی دفتر ایالتی حزب دموکرات گفته که مسئولان این حزب در حال همکاری با مقامات قضایی برای روشن شدن ابعاد ماجرا هستند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها