رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403072

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش: باید مراقب باشیم ناامنی به ما سرایت نکند

ساعت24-جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اگر می‌خواهیم در مناطق مرزی، امنیت پایدار داشته باشیم باید نیازهای مردم را با توسعه همه‌جانبه برطرف کنیم.

امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در اولین کنفرانس بین‌المللی «امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلان شهرها، راهکارها و چالش‌ها» که صبح امروز(شنبه) در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: کشور پهناور ایران با قرار گرفتن در منطقه غرب آسیا، ضمن همسایگی با ۱۵ کشور، دارای مرزهای گسترده دریایی و زمینی است و از این حیث در رتبه بالایی قرار دارد.

وی افزود: امروز ۱۷ استان از استان های سرزمین ما با سایر کشورها هم مرز هستند و این موضوع می‌تواند فرصت خوبی برای مسئولان نظام ما باشد.

امیر نعمتی با اشاره به نا آرامی‌های مختلف در غرب آسیا گفت: متاسفانه امروز در تعدادی از کشورهای همسایه به واسطه نفوذ ابرقدرت‌ها، شرایط امنیتی خوبی حاکم نیست و نیروهای مسلح ما به دلیل عدم امنیت در برخی کشورهای منطقه، مجبور هستند تلاش مضاعفی را در برقراری امنیت انجام دهند؛ چراکه آن کشورها در درون، ناامن هستند و ما باید مراقب باشیم تا این ناامنی به مناطق مرزی‌مان سرایت نکند.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که بدون امنیت، هیچ فعالیتی به ثمر نخواهد نشست و این مقوله زیرساخت توسعه و پیشرفت است. نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهبری فرمانده معظم کل قوا و نیروهای مسلح مقتدر و مردم شجاع به ویژه مردم ساکن در مناطق مرزی، در غرب آسیا دارای امنیت خوبی است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه توسعه و پیشرفت، مکمل امنیت و لازم و ملزوم یکدیگر هستند گفت: اگر امنیت نباشد، توسعه محقق نمی شود و اگر نیازهای اولیه مردم تامین نشود، زمینه امنیت از بین می رود.

وی با بیان اینکه دغدغه امنیت در مرزها به واسطه توسعه و پیشرفت اقتصادی از بین می رود، افزود: اگر می‌خواهیم در مناطق مرزی، امنیت پایدار داشته باشیم، باید نیازهای مردم را با توسعه همه جانبه برطرف کنیم، وگرنه با پدیده قاچاق کالا و فعالیت های غیرقانونی مواجه خواهیم شد و مسلما پدیده قاچاق، تولید و اقتصاد داخلی کشور را بیمار می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها